Inlägg från: Anonym (Skeptiker avvaktar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skeptiker avvaktar)

Varför tar ni inte vaccinet?

Jag väntar på den norska studien ang mensrubbningar + flera studier om mensrubbningar.

Jag väntar på resultat av studier hur vaccinet påverkar fertiliteten hos kvinnor.

Behöver läsa fler studiers slutsatser kring alla misstänkta biverkningar.

Jag utväntar tills alla studier är färdiga helt enkelt innan jag fattar beslut.

Sedan bestämmer man själv över sig själv.

Man är ju ytters själv ansvarig själv över sin hälsa också.

Jag kommer låta tiden utvisa effekterna och invänta alla studier. Så om 5 år kanske jag väljer vaccinet.

Jag vill också se hur länge skyddet varar vetenskapligt + hur det går för alla som insjuknat och blivit friska om de kan drabbas igen och hur ofta, alltså inväntar jag resultat av studier som bevisar om man i framtiden kommer kunna få covid-19 en gång varje vinter eller en gång på livstid. Sedan vill jag också invänta huruvida viruset försvagas eller inte, hur viruset utvecklar sig.

Detta beror på t ex hemska biverkningar som upptäcktes sent av svininfluensans vaccin, narkolepsi. Det tog många år innan det bevisades av forskning att det var vaccinet som gett folk den biverkningen.

Jag vill helt enkelt inte vara bland de första som tar vaccinet utan vänta ut forskningen och studera er andra vaccinerade under några årförst.

• Anonym (Skeptiker avvaktar)
    Anonym (A 2) skrev 2022-01-06 23:01:09 följande:

Hur många högskolepoäng har du läst?

Jag är medlem i MENSA. Själv då?
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?