Inlägg från: Anonym (A 2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A 2)

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2022-01-06 22:38:54 följande:
    Det är vad kvinnor har rapporter in som biverkningar. Om de har samband med covid-19 eller är slumpen vet man ännu inte. Norge gör som sagt en studie på detta nu.
    Bara för att det rapporteras betyder inte att det är sant.
    Vi har en mycket aggressiv antivaxxrörelse som gjort att människor känner efter alldeles förfärligt mycket. >Så pass mycket att mycket troligtvis är som med elallergi, man hittar på samband bara för att man vill att det ska vara så.
  • Anonym (A 2)
    Anonym (Skeptiker avvaktar) skrev 2022-01-06 22:59:00 följande:
    Detta beror på t ex hemska biverkningar som upptäcktes sent av svininfluensans vaccin, narkolepsi. Det tog många år innan det bevisades av forskning att det var vaccinet som gett folk den biverkningen.
    Fel.

Det här är falsk propaganda.

Narkolepsin orsakades av genetiska svagheter hos individen. Man har bevisat att de länder som inte vaccinerade mot svininfluensan har fler barn drabbats av narkolepsi och de har blivit svårare sjuka.

Så jag frågar igen hur många högskolepoäng du läst?
    Jag gissar på inga därför att du har inget som visar att du kan läsa och förstå vetenskapliga studier.
  • Anonym (A 2)
    Anonym (Skeptiker avvaktar) skrev 2022-01-06 23:11:01 följande:
    Jag är medlem i MENSA. Själv då?
    Jo men eller hur, du som tror att man kan bli steril av vaccin.
    Det trodde man för 150 år sedan men rätt snart lärde sig de flesta att det var falsk propaganda. Då också.
    Rätt pinsamt att man går på det så här 150 år senare och de som gör det är mest troligt inte med i Mensa.

Men du som är så smart vet ju då förstås att du ska kunna bevisa dina påståenden. Så gör det om du vill vara det minsta trovärdig.
  • Anonym (A 2)
    nattuw skrev 2022-01-06 23:43:37 följande:
    "Vaccinationen med Pandemrix mot svininfluensan 20092010 bidrog till en ökad risk för narkolepsi hos barn och unga vuxna."
    [Läkemedelsverket; Svininfluensan, Pandemrix och narkolepsi; 20 november 20202]

Hos läkemedelsverket kan man även läsa att: "Genomsnittstiden från att patienten första gången rapporterat symtom till att senare diagnosticerats med narkolepsi var i genomsnitt 67 veckor, i några fall över två år."
    Jajamensan. Men man behöver läsa lite mer än den meningen, det tror jag att även du förstår. Hoppas jag i alla fall.

Gör du det, läser mer och djupare än så kommer även du inse att det var så som jag sa. Det var inte vaccinet i sig som orsakade narkolepsin utan den genetiska svagheten. Det visade sig att fler barn i andra länder drabbades och hårdare. Om det hade varit vaccininducerat hade färre barn i de länderna drabbats. Eller hur?
  • Anonym (A 2)
    nattuw skrev 2022-01-06 23:43:37 följande:
    "Vaccinationen med Pandemrix mot svininfluensan 20092010 bidrog till en ökad risk för narkolepsi hos barn och unga vuxna."
    [Läkemedelsverket; Svininfluensan, Pandemrix och narkolepsi; 20 november 20202]

Hos läkemedelsverket kan man även läsa att: "Genomsnittstiden från att patienten första gången rapporterat symtom till att senare diagnosticerats med narkolepsi var i genomsnitt 67 veckor, i några fall över två år."
    Tidsaspekten är totalt irrelevant i en diskussion om orsakssammanhang. Det tror jag ändå att du förstår?

Läste du motiveringen varför svenska barn inte ersattes av läkemedelsverket för vaccinskador? Gör det. Det jag säger framgår även där.
  • Anonym (A 2)
    EnAnonumius skrev 2022-01-06 23:49:28 följande:
    Och hur är det svaret på frågan?

Man kan vara medlem i MENSA utan att ha gått i högskolan.
    ASCH!

Jag gick på det!

Skifta fokus är världens äldsta knep för att slippa svara på jobbiga frågor...

Tack för påminnelsen. Solig
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?