• silbart

Varför tar ni inte vaccinet?

Tow2Mater skrev 2022-01-20 18:08:44 följande:
    Det får mig att må bättre. Nästa vecka planeras ännu en demonstration i Stockholm!

Det är idioter som demonstrerar för sin rätt att vara idioter.
  • silbart
    Anonym (Vad) skrev 2022-01-22 11:59:29 följande:

Nu är det stor manifestation mot Corona pass .Är orolig hur mycket folk smittar varandra där nu .

Lite spill i samhället måste vi räkna med även om det är förfärligt sorgligt.
  • silbart
    Anonym (S M A C K) skrev 2022-01-22 13:32:40 följande:
    Så äckligt pinsamma fåren är  Att biverkningarna så som neurologiska problem och fysiska skador... är pga Noceboeffekten, vet inte om jag skratta eller gråta 

Det ingår i alla läkemedelsstudier. Man ger en grupp placebo. Det är ett sätt att mäta hur verksamt det är och hur mycket biverkningar det har på riktigt. Placebo är mycket effektivt. Det är så pass effektivt att det fungerar även då man är medveten om att det är placebo. SVTplay sände nyligen en dokumentär med Mosley där han undersöker detta.
  • silbart
    broderbob skrev 2022-01-23 23:12:42 följande:
    Men vad gör man åt dessa antivaxxare? konspiratörer som ingår hos högerextremister, odemokratiska organisationer med mera 

Jag tycker att yttrandefriheten ska begränsas ytterligare. Det är inte en demokratisk rättighet att sprida samhällsfarlig desinformation.
  • silbart
    molly50 skrev 2022-01-24 08:47:17 följande:
    Läste du överhuvudtaget vad jag skrev? Jag skrev att människor har dött AV/MED covid. Och oavsett så tycker jag att det är ett hån mot de anhöriga till de som dött och mot de som varit sjuka och drabbats av komplikationer att skriva att sjukdomen inte är farlig. De som har drabbats delar nog inte den åsikten.

Den där personen gör som alla andra som sprider propaganda. Tar lite fakta som är rätt men gör helt felaktiga slutsatser. Sammantaget blir det lögner, desinformation och propaganda. Vi får inte glömma att det finns starka intressen för att attackera stabiliteten i samhället. Kan man undergräva förtroendet för regering och riksdag så får man ett osäkert och instabilt samhälle. Sådan miljö är grogrund för all sorts extremism. Särskilt idag när läget är väldigt instabilt i Östeuropa behöver vi vara skeptiska mot allform av desinformation.
  • silbart
    AndreaBD skrev 2022-01-24 09:21:15 följande:
    Såna där radikala inlägg - där tror jag inte man kommer någonstans med att diskutera. Jag har anmält inlägget. Sånt är ganska obehagligt. 

Jag blir lite förvånad när jag läser att även du anmält för det har även jag gjort. Jag kan inte göra annan tolkning än att FL tycker att det är ok att sprida vilken desinformation och propaganda som helst så länge som det inte bryter mot svensk lag. Det är bra att EU är på gång att ta fram riktlinjer för communitys och andra sociala nätverk. Det går kort ut på att det kommer att bli olagligt på EU-nivå att sprida propaganda och att sajtägarna görs ansvariga.
  • silbart
    molly50 skrev 2022-01-24 09:40:20 följande:
    Jag reagerar mest på att personen citerar mitt inlägg och ändrar det lite till att få det att se ut som att jag skrivit något helt annat än vad jag gjorde. Då är det svårt att försöka föra en diskussion.

Det går inte att göra och det är meningen att man inte ska kunna ha det heller. De vill stå oemotsagda, eller än hellre få igång en massa diskussioner så de kan spruta ut sin propaganda.
  • silbart
    Anonym (Tänkaren) skrev 2022-01-24 09:52:59 följande:
    Hur förklarar man då att det är väldigt många från utsatta områden som inte tar vaccinet? 

Vaccinationsgraden är helt avhängig i hur stort förtroende befolkningen har för landets styre och myndigheter. Ju sämre demokrati desto mindre tilltro till regimen och mindre vaccinationsgrad.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?