Inlägg från: Anonym (Tänkaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tänkaren)

Varför tar ni inte vaccinet?

Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-23 23:37:40 följande:
    Du köper expressens vinkling direkt. I Stockholm var det ca 10 000 som demonstrerade mot vaccinpass, pensionärer, barnfamiljer, unga alltså en mix av helt vanliga människor som skötte sig fredligt. Att ca 20  högerextreminister som ville dela ut flyers, som ingen ville ha ska ta fokus här, är sinnessjukt! 

Jävligt fult av expressen att nämna dessa 20 idioter i inledningen av artikeln, för att smutsa ner en fredlig demonstration med vanliga människor, som är trötta på diktaturinspererade och helt ovetenskapliga metoder med dessa vaccinpass. Sen kommer såna som Dig utan kritiskt eget tänkande och köper "kopplingen" direkt. När ska folk vakna?  Blir så trött, känns som alla är hjärntvättade av media.
    Jo det är för att folk som jobbar med media och journalistik idag själva är så obegåvade att de måste avfärda alla oliktänkande eller tänkande människor direkt som högerextrema. På så sätt så hat man helgarderat sig själv från att bli häcklad av kollegorna på Twitter. 
    Jag har själv erfarenhet av yrket och kan säga att efter sociala mediers intåg på arenan så har journalister slutat att jobba förutsättningslöst med opartiska fakta. 
    Om någon av dem ens skulle föreslå att publicera någon oberoende forskare som kritiserar vaccinet eller pandemilagar så kan de lika bra lämna in sin uppsägning direkt. 
    Jag är inte antivaxxare men jag tycker att den här polariserade lynchmobsbetenede gör folk från båda sidor lite dummare. 
    ..och jag har jävligt svårt att tro att det är högerextremister som driver antivax demon. Hur förklarar man då att det är väldigt många från utsatta områden som inte tar vaccinet? 
  • Anonym (Tänkaren)
    AndreaBD skrev 2022-01-24 10:17:35 följande:
    Ja, men det är också vanligt. Nu när det gäller covid så kan det ju bero på att de efter negativa erfarenheter i sina hemländer inte litar på myndigheter. Det kan också hända att de brukade gå till häxdoktorer i sina hemländer och inte litar på modern medicin. 

Men även i andra frågor kan högerextremister och folk som kommer ifrån vissa kulturer ha en hel del gemensamt. De är både konservativa, intoleranta mot avvikande (homosexuella och liknande), de vill ha/är vana vid ett ganska auktoritärt samhälle, m.m.
    Jo jo. Men högerextrema är ju liksom ett slaskuttryck som klistras på alla som inte tycker som majoritetssamhället. 
    Vart börjar räkna folk som extremister? Är det höger om centerpartiet? Är det när man frågar efter oberoende medier, eller är det när man tycker att rikets lagar skall gälla för samtliga medborgare? 

Vänsterpopilism är ett uttryck som aldrig används i realiteten Men se på de senaste lynchmobbarna som dragit fram på sociala medier. Nästan ingen fällande dom har rent juridiskt slagit fast att de "svin" som blivit uthängda faktiskt var skyldiga. 

Ifrågasätt alltid är väldigt viktigt i dagens samhälle, viktigare än någonsin.
  • Anonym (Tänkaren)
    LadyJane skrev 2022-01-24 11:43:24 följande:
    Nu vet man att det är högerextremister som ligger bakom antivaxxpropagandan. Det har man visat gång efter annan i land efter land. Det är alltså inget nytt utan tvärtom är det något respektive lands säkerhetspolis/underrättelsetjänst faktiskt informerar om.

Det har heller inget med kritiskt tänkande och ifrågasättande att göra. De sprider propaganda och desinformation vilket är en helt annan sak.
    Ledsen, jag vet inte vilka "man" är som har bevisat detta i land efter land. 

Inte ovanligt att alla sorters extremister ansluter sig till oroligheter. Hur många av upprorsmakarna i t ex Belgien är t ex afa eller ungdomar  som bara gillar kaoset? 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?