Inlägg från: Anonym (Covidvaccin, nej tack) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Covidvaccin, nej tack)

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2022-01-14 11:44:42 följande:

Jo, som patient så vill man ha patientsäkerhet och det är nått man bör kunna kräva tom.

Sen kan man undra hur dessa klart sig igenom utbildningen och när de ignorerar vetenskaplig fakta på det sättet.

När man är i en pandemi, får man tänka på mer än sig själv, egoism dödar.

Och det är tack vare de ovaccinerade vi nu får restriktioner.

Tack vare ovaccinerade vi har restriktioner? Nu snackar du i nattmössan. Har du fortfarande missat att vaccinet främst skyddar den enskilde individen mot allvarlig sjukdom och eventuell död och har minimal påverkan på själva smittspridningen? Hur har du lyckats missa detta? Du vaccinerar dig för att skydda dig själv, så det är främst av egoistiska beslut man vaccinerar sig, att värna om sig själv om man är rädd för att dö i covid. Vilket i sig är en överdriven rädsla då 99,8% överlever smittan alldeles utmärkt. Tillhör man ingen riskgrupp finns det i mina ögon ingen anledning att vaccinera sig. De som dör är 65+ eller tillhör riskgrupp. Det är mycket viktigare att belysa riskgrupper än att skrika att alla ska vaccinera sig oavsett ålder.

Det hade varit en helt annan femma om vaccinet bromsade/stoppade själva smittspridningen men så ser det inte ut nu tyvärr.
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-14 13:01:41 följande:

Det är trist att pandemin har gjort så att vänskap splittras, jag har mist både en riktig "vän" och flera har tagit bort mig från FB för att jag inte tiger. Jag ser det dock inte som en förlust.

Du verkar tyvärr gräva din egen grav till ensamhet. Tror du hade vunnit på att vara ödmjukt inställd till att människor har olika anledningar till varför de väljer bort covidvaccinet. Vissa kanske redan haft genomgången infektion, andra som inte tillhör riskgrupp och väljer att avvakta, vissa som helt enkelt inte vill ta just detta vaccin, men som är öppen för välbeprövade vacciner, andra som vill vänta in mer analys av biverknigar och väntar på studier som ska bli klara innan de tar beslutet osv. Finns många anledningar till varför man inte tagit vaccinet. Det är mycket viktigt att kunna respektera varandra och varandras val, ingen är mer värd en någon annan. Synd att du ska förstöra relationer i din iver att trycka på människor dina åsikter.
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-14 13:27:12 följande:

Nej då, jag är långt ifrån ensam och "vänner" som hjälper till att fortsätta att motarbeta pandemiåtgärderna och vaccinen är inga vänner jag ändå vill ha. Så det är lugnt.

Du behöver inte spekulera i varför dessa personer valt bort vaccinet, jag vet det med säkerhet sedan innan.

Eftersom jag även vet att jag har rätt så väljer jag aktivt bort människor som sprider konspirationer. De har ingen plats i mitt liv. Säger inte för den skull att deras människovärde är mindre, dock verkar de tro det själva eftersom de friviligt utsätter sig för stora risker.

Verkar väldigt ovanligt att omge sig av så många vänner med konspirationsteorier som provocerar dig. Varför behöver du bry dig om folk som väljer bort vaccinet? Det beslutet behöver inte vara förankrat i en konspirationsteori. Du verkar dela upp människor i onda och goda beroende på vaccininställning, verkar inte helt sunt. Du vet att människan är mycket mer än sina åsikter kring vaccinet...
    AndreaBD skrev 2022-01-14 17:09:23 följande:

Det finns ju ingen logik alls i det du skriver.  Utan ovaccinerade skulle vi inte behöva ha restriktioner. Det säger inte bara de svenska experter utan det är man väldigt överens om i världen. 

Det är mycket logiskt det jag säger, nu verkar det dessutom som med omikron kommer covid snart ej räknas som samhällsfarlig pga sina milda symtom. Vilket betyder restriktioner kan plockas bort.
    AndreaBD skrev 2022-01-14 17:09:23 följande:

Det finns ju ingen logik alls i det du skriver.  Utan ovaccinerade skulle vi inte behöva ha restriktioner. Det säger inte bara de svenska experter utan det är man väldigt överens om i världen. 

Glömde säga att, restriktioner med tex vaccinpass har ju presidenten i Frankrike gått ut med öppet är till främst för att pressa ovaccinerade till att ta vaccinet. Alltså indirekt tvång. Så på så vis har du rätt.

Personligen tycker jag det är förfärligt.
    AndreaBD skrev 2022-01-14 17:15:07 följande:

Om du tror att det hjälper så mycket att ha haft infektionen - jag har precis hört en presskonferens från Tyskland och där förklarade Christian Drosten att det är fel tänkt. Om man har haft infektionen, så är man kanske immun MOT DEN VARIANTEN, antagligen i ett halvt år, men kanske längre. Men man är inte immun mot alla andra.

Hittills har vi väl haft minst fyra. Nu är det mest Omikron. Om man får den, får man kanske en lindrig infektion. Men man kan genast smittas med Delta också och där kan man bli riktigt svårt sjuk. Och han sa också att det är sannolikt att det kommer en slags delta-variant efter Omikron. 

Om man däremot har fått tre sprutor vaccin så är man skyddat mot död och svår sjukdom vid ALLA kända mutationer.

FInns flera studier som visar tvärtom att genomgången covidinfektion är det bästa grundskyddet jämfört med vaccinering.

Genomgången infektion har alltid varit det bästa skyddet mot framtida liknande infektioner tradionellt sett. Naturlig vaccination helt enkelt.

Vill du spruta i dig massa covidvaccin en gång i halvåret resten av livet, får du fortsätta med det. Det är ju det egna valet. Covid kommer ju ständigt att mutera.
    Ur flödet, Läs !
    #stulenfrånensjuksköterska 

"Bland alla vacciner jag har känt i mitt liv (difteri, stelkramp, mässling, röda hund, vattkoppor, hepatit, hjärnhinneinflammation och tuberkulos), vill jag också lägga till influensa och lunginflammationer. 

Jag har aldrig sett ett vaccin som tvingat mig att bära mask och hålla min sociala distans, även när man är fullvaccinerad. Jag hade aldrig hört talas om ett vaccin som sprider viruset ens efter vaccination. 

Jag hade aldrig hört talas om belöningar, rabatter, incitament att vaccineras. Jag såg aldrig diskriminering för dem som inte gjorde det. Om du inte har vaccinerats har ingen försökt få dig att känna dig som en dålig människa. 

Jag har aldrig sett ett vaccin som hotar relationen mellan familj, kollegor och vänner. Jag har aldrig sett ett vaccin användas för att hota levebröd, arbete eller skolan. 

Jag har aldrig sett ett vaccin som tillåter en 12-åring att åsidosätta föräldrarnas samtycke. Efter alla vaccin jag listat ovan har jag aldrig sett ett vaccin som detta, som diskriminerar, splittrar och dömer samhället som det är. 

Och när det sociala tyget stramar åt... Det är ett kraftfullt vaccin! Det gör alla dessa saker utom IMMUNISERING. 

Om vi fortfarande behöver en boosterdos efter att vi är fullvaccinerade, och vi fortfarande behöver få ett negativt test efter att vi är fullt vaccinerade, och vi behöver fortfarande bära mask efter att vi är färdigvaccinerade, och fortfarande läggas in på sjukhus efter att vi har varit fullt ut vaccinerad, det kommer troligen att komma till 

"Det är dags för oss att erkänna att vi är lurade"
    Till Klyban som skrev "Vad ska din desinformation berätta för oss, säkerhetspolisen har precis varnat för detta idag"

Vad är det för desinformation? Stämmer det inte att vi behöver hålla avstånd, stämmer det inte att 12-åringar får själv ta beslut om covidvaccin, stämmer det inte att vi måste ta en tredje dos, stämmer det inte att vaccinerade blir smittade och smittar andra? Osv..
    Vad är det som inte stämmer i texten? Den sista delen om att man är lurad? Det är väl upp till var och en om man känner sig lurad eller ej. Ska du bestämma det åt en också??

Till Klyban: Varför börjar du babbla om Israels vaccingrad, den är inte intressant i denna diskussionen som gällde #stulenfrånensjuksköterska.

EXAKT vad är det som inte stämmer i den? Det enda du kan rapa upp är "desinformation" om all som inte passar dig. 

Om du tror pandemin fortfarande är aktiv pga ovaccinerade är ju helt galet! Du om någon är ju fullkomligt desinformerad om vad som händer. Vad har du fått det ifrån att vaccinet kommer ta oss ur denna pandemi, fattar inte du att covid är något vi kommer att få leva med? Varför denna besatthet av ovaccinerade och varför  respekterar du inte människors val? 
    Vad gör du i denna tråden överhuvudtaget som handlar om "varför tar ni inte vaccinet"? Känner du dig träffad av rubriken? Du är bara här inne för att spy galla över alla som väljer bort vaccinet av olika anledningar. 

Och det Klyban har missat är att det är ovaccinerade riskgrupper och vaccinerade riskgrupper som belastar IVA. Alltså RISKGRUPPER som belastar iva. Men pga Klybans besatthet eller tunnelseende på ovaccinerade missar han att det totalt, fast det är mycket lätt att kolla upp. 

Till broderbob som skrev " Var försiktig med det du skriver då det är unga och ovaccinerade som mest belastar IVA - annars blir det enkelt med desinformation"

Detta ovanstående är om något desinformation. Vid närmare inspektion, framförallt 60 plussare ,män och riskgrupper som belastar IVA. 

Viktig info till alla extremenistförespråkare av covidvaccin, som vägrar eller inte vill se den andra sidan av myntet. 

De flesta som inte tar covidvaccinet är inga antivaxxers eller foliehattar, det är oftast pålästa människor med kritiskt tänkande. Sådana som är intresserad av all fakta inte endast en sida. Källkritiska personer. Sådana personer som kan och vågar ifrågasätta saker. Sådana personer som inte bara rättar sig i ledet och följer flocken när magkänsla och fakta säger något annat. 
    De allra flesta som är ifrågasättande till detta vaccinet, har tagit alla andra rekommenderade vacciner och tror på beprövad vetenskap. 

Var och en väljer själv. Vill man tex endast stirra på siffror som rör ovaccinerade istället för att se hela bilden..ja då missar man mycket. Förstår inte varför här finns en klick här inne som har uppfattat att deras jobb i tråden är att förminska, förlöjliga och människor som väljer något annat än de själva. 

broderbob skrev 2022-01-23 23:12:42 följande:
    Men vad gör man åt dessa antivaxxare? konspiratörer som ingår hos högerextremister, odemokratiska organisationer med mera 
    Du köper expressens vinkling direkt. I Stockholm var det ca 10 000 som demonstrerade mot vaccinpass, pensionärer, barnfamiljer, unga alltså en mix av helt vanliga människor som skötte sig fredligt. Att ca 20  högerextreminister som ville dela ut flyers, som ingen ville ha ska ta fokus här, är sinnessjukt! 

Jävligt fult av expressen att nämna dessa 20 idioter i inledningen av artikeln, för att smutsa ner en fredlig demonstration med vanliga människor, som är trötta på diktaturinspererade och helt ovetenskapliga metoder med dessa vaccinpass. Sen kommer såna som Dig utan kritiskt eget tänkande och köper "kopplingen" direkt. När ska folk vakna?  Blir så trött, känns som alla är hjärntvättade av media.

Till molly 50 år!
    Det är inte 15000 som dött av covid i detta landet. Jag ska bena ut detta till dig.
    1. Vi har ingen överdödlighet i Sverige. Källa statistiska centralbyrån. (Låt den faktan sjunka in lite och fundera.)
    2. Statistiken kring registreringen av döda i covid är stark missvisande pga att alla som lämnat ett positivt covidtest och som dör inom 4 veckor oavsett dödsorsak går in i statistiken. Så för att visa hur sjukt detta är, du har lämnat positivt covidtest och dör i en bilolycka = dör MED covid och går in i statistiken. Eller, du läggs in på sjukhuset pga hjärtinfarkt och dör av den, men du har haft covid veckan innan som du kanske inte ens haft symtom = dör MED covid och går in i statistiken. Så att tro att alla i den statistiken har dött som direkt anledning av covid blir helt fel och totalt missvisande.

Blir skrämd av hur lättlurade människor är här inne i denna tråden, inget eget tänkande överhuvudtaget. Tar inte reda på fakta. 

Såja, 9 februari skrotas vaccinpassen! De flesta har redan haft covid eller kommer få snart, då covid kommer klassas som vanlig förkylning. Och det lutar åt att vaccinet kommer ges en gång om året och då framförallt till riskgrupper. Äntligen! 

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?