Inlägg från: Buggis |Visa alla inlägg
  • Buggis

Barnprogram på 70-talet

PuhTiger: Jaaaaaaa, jag kommer ihåg! Satt och diskuterade barnprogram med en bekant för ca en vecka sedan! försökte beskriva det, men han såg ut som ett frågetecken när jag snurrade till det!

Var det inte i det programmet som det satt en farbror i en stoooor fåtölj och berättade sagor, eller är det ett annat program? Det var nån fånig melodi.... *funderar*

• Buggis

Ankis71: Nej inte den..... Det var riktig text på melodin äääähh fyyyyy vad svårt!

Farbrorn satt i en stooor fåtölj, hade mustasch och pottfrilla, sen har jag för mig att det kom massa dockor krypandes upp i fåtöljen medan den fåniga låten spelades/sjöngs (inte Beppe, han låg i en säng)

Sen fanns det nåt superpedagogiskt program där en massa barn gick i en ring och nån tant sjöng "hundra hundar..... bla bla"

*suckar* vad svååårt det är!

• Buggis

musli: Har för mig att det var en del i ett program.... Det var inte sagostunden..... och inte boktipset. Kan iofs ha varit i början av 80-talet

Aja, kommer väl på det förr eller senare....

• Buggis

Ankmor: mmmmm kan det nog vara! måste goooooogla lite nu! Tack, tack =-)

• Buggis

Nu har jag gooooooglat lite! Lördagsgodis! Det är det närmaste jag kommit hittills, beskrivningen av programmet låter iaf bekant!

• Buggis

Morgaine: jaaa, jag har funderat över detta i veckor!!! Det har varit jobbigt må du tro! Nu när jag med hjälp kommit på det känner jag mig lite dum, för det var ju så enkelt (när man kom på det)

Oj, vad osammanhängande jag börjar bli nu! Lite trötter

• Buggis

Ankmor: vassego! Nu är det bara att sjunga ut!

Morgaine: har för mig att det var två olika program, regnbågsfingrarna och kappsäcken

Hörrni förresten, minns ni dels den tecknade flickan som gick på en röd lina innan barnprogrammen började? Och den vita pilen som blinkade högst upp i högra hörnet på tv-skärmen när ett program började på andra kanalen?

• Buggis

kapten zoom rappadarooom

Språka på serbokroatiska (fast det kanske var på 80-talet)

Nu är jag alldeles uppe i varv här! Ujujuj

• Buggis

Känner inte igen det där med telefonlurarna!

• Buggis

Nu kommer jag inte på fler program! Var mer inspirerad sent i går.

Rädda Joppe, död eller levande!!! Är nog från början av åttitalet....

"Kommer du ihåg hur det var förra sommarn? Kommer du ihåg alla fiskar som simmade runt?" - Joelbitar

Svar på tråden Barnprogram på 70-talet