Barnprogram på 70-talet
Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?
Kommer någon ihåg ett program om en familj, man såg deras hus i "genomskärning" ungefär som ett dockskåp och ibland var det skådespelare och ibland dockor? Vad hette det? Kommer någon ihåg det?
Ja, jag tyckte också det var bra. Någon som minns vsd det hette?
Mamma Ia: Ja! Tack! Googlade på det och det stämmer. Det fanns en fågel som hette dårfinken bl a.
Kul att vi är några stycken som minns! Tycker det är trist att man inte får upp några bilder när man googlar, hade varit kul ju.
Jag gillade Farbror Frippe!
Är det nå'n som kommer ihåg ett program, jag har för mig att det var med Claire Wickholm(vem annars ), det var en flicka som hälsade på hos en dam(?) som hade en glasask och varje gång så lade de ett nytt föremål i asken?
PuhTiger: Oh ja! Urcellen Ellen var min absoluta favorit!
getingmidja: nej, det stämmer inte riktigt... kanske var hon inte med i det programmet jag tänker på.
Ingen mer än jag som kommer ihåg ett program med en flicka som hälsar på en gammal(?) dam, som har en stor glasask där de lägger en ny "sak" varje gång?
puhtiger: jag försöker fortfarande komma på det där programmet med glasasken!