Inlägg från: PuhTiger |Visa alla inlägg
  • PuhTiger

Barnprogram på 70-talet

Får oxå en flashback... Kul med andra som oxå minns!

• PuhTiger

Förresten - ngn som minns "Farbror Frippes skafferi" med Martin Ljung som visade filmer ur kakburkar???? Ljuva 70-tal... *fånigt flin*

• PuhTiger
    "Det var en gång" - tecknad fransk serie va'?? Den var riktigt bra vill jag minnas... "modern" för sin tid!

Apropå Farbror Frippes skafferi - någon som minns serien om veterinären... som hade en medhjälpare - en "kandidat" som hette Rolf...? Det sjöngs en sång varje gång oxå - den gick nåt sånthär... "Små sjuka hästar, råttor och kaniiiiiiner, får hjälp hos en viss Dr Krall...." Någon?

Någon som minns Urcellen Ellen??
  • PuhTiger

Visst hade hon ett isländskt namn hon som spelade Ellen?? Åsså var Lena T Hansson oxå med vill jag minnas... Ellen - isländskan gjorde senare en roll i TV4 såpan Skilda världar... om jag minns rätt...?

• PuhTiger
    *trallar* Titta, kom å' titta kom sätt dig här hos mig... Sen minns jag inget mer... Visst var det så vinjetten till John B gick??

Åååh... vilka härliga minnen man har till barnprogram. Igårkväll råkade jag av en händelse slå på 1:an vid 19-tiden - döm om min förvåning när man visade "Vita stenen" - den var oxå himla bra! Satt och log och småmyste åt tv:n igår...
    Getingmidja - jepps - precis så hette hon!!!
    Men hörni, minns ni det där programmet som handlade om kroppen då? Han som hade jättekrulligt brunt hår och uggle-brillor som pratade kostcirkeln och hur magen spjälkade fetter etc... Fanns oxå med en del kortfilmer i den serien. DEN skulle väl sannerligen behövas idag med alla överviktiga barn????
  • PuhTiger

Mysan - så var det ju... och precis - båda var lika bra.

ebben: Känner igen det, men kan inte placera det fn... kanske någon annan kan?

Förresten -urbra tråd... haha... här kan jag spendera många timmar känns det som... Och JA, jag har lite att göra idag... hemma med feber... hihi!

• PuhTiger

ebben: *skrattar* Inte då... men som sagt - jag kan varken utveckla eller placera de mumsiga lurarna ännu... Har du några fler ledtrådar?? Figurer i serien - skådespelare, miljö etc?

• PuhTiger

*skrattar* Preeeecis!!!! Kroppen hette det ju! Det var rätt lärorikt vill jag minnas... Kommer oxå ihåg en gång (eller, ja, mamma har berättat) när mamsen ropade MAT - men jag satt som förstenad framför tv:n - när hon kom in för att hämta mig deklarerade jag vuxet att "Jag tittar på fjärilar som parar sig, jag har inte tid att äta..." Och just det inslag var i KROPPEN... haha... jättekul!

Minns tyvärr inte Claire Wikholm programmet med glasasken... inte sådär rätt av iaf... Sorry!

• PuhTiger

Blev lite orolig när det inte skrivits ngt i tråden på ett tag... den får inte dö ut...

• PuhTiger

Har ni sett att "Vita stenen" visas i repris på 1:an???

Svar på tråden Barnprogram på 70-talet