• Mnhol

Blöder innan mensen

Hej! I april -21 födde jag en son en månad efter kom mensen sen kommit regelbundet hela tiden sen dess. Dock har jag alltid rosa flytningar eller mer kraftiga blödningar innan mensen drar igång. Jag märker att det ej är mensen som drar igång först för det är lite mindre blödningar men ändå mycket för att vara mellanlandning.

Vi försöker skaffa nummer två men är rädd att nått är fel pga. Dessa blödningar innan mensen. Jag blödde denna gång 8 dagar innan mensen ????

Nån som varit med om liknande?

• Svar på tråden Blöder innan mensen
  • Gasellen87

Hur länge sedan är förlossningen? Ammar du? Sådant kan ju påverkar hormonerna och det kanske blir annorlunda med tiden.

Jag fick lite liknande efter jag gött mitt första barn. ( född 2013) Spottings innan mens, rött, brunt och mest rosa i varierande mängd, dock sällan spec mycket men kunde komma upp till 6 dagar innan mensen kom igång. Jag har sökt för det då det oroat en del just när det kommer till att skaffa barn. Men de har aldrig hittat något fel och alla prover har vart bra. Tycker du ska kolla upp det så du slipper oroa dig.

Det verkar inte heller ha påverkat min förmåga alls att bli gravid då jag blivit gravid ?snabbt? alla gånger ändå. Andra blev till på första försöket (född 2015) tredje på fjärde försöket (född 2020) och jag blev även gravid med en hoppsan i våras ( v 33 nu).

• Mnhol

Tack de lugna mig lite ????

Jag födde i början av april. ???? ammar inte och inte gjort på hela tiden.

Känns ändå skönt att jag ej verkar vara ensam ? frågan är ringer man gyn eller barnmorska om sånt?

• Gasellen87

Jag har kontaktat gyn med sådana frågor då det gått så pass lång tid efter förlossningen. Hoppas du får komma intill och att det precis som för mig bara är så min kropp fungerar.

• Mnhol
    Gasellen87 skrev 2022-01-02 18:37:29 följande:

Jag har kontaktat gyn med sådana frågor då det gått så pass lång tid efter förlossningen. Hoppas du får komma intill och att det precis som för mig bara är så min kropp fungerar.

Tusen tack!
  • Mnhol
    Gasellen87 skrev 2022-01-02 18:37:29 följande:

Nu har jag kontaktat gyn som i sin tur pratade med läkare & det är fullt normalt att blöda som mens innan mensen enligt dom så är bara att stå ut då. 
  • Gasellen87

Okej, skönt att ha haft kontakt. Tycker dock det låter märkligt att de tycker det är normalt att blöda som en mens innan mensen. Om du har sådana blödningar 8 dagar innan mensen och sen mens så blöder du ju väldigt mycket och länge men jag kanske missuppfattade något nu? Annars tycker jag inte du ska nöja dig med det svaret utan säga att du vill ha en tid för undersökning. Ja fick oxå svaret att allt va normalt men då blödde jag lite några dagar innan mens, mest rosa och lite rött ibland men absolut inte mer än att de räckte med trosskydd. Fick till slut en undersökning med vul och sånt då det ändå inte kändes bra utan att någon faktiskt hade undersökt mig ordentligt. 

Vården avfärdar ofta kvinnor som Oroliga och nojjiga. Så man kan behöva stå på sig och nästan kräva en undersökning om man vill ha en. Hoppas det löser sig och att ni blir gravida inom kort :) 

• Mnhol
    Gasellen87 skrev 2022-01-24 20:31:32 följande:

Okej, skönt att ha haft kontakt. Tycker dock det låter märkligt att de tycker det är normalt att blöda som en mens innan mensen. Om du har sådana blödningar 8 dagar innan mensen och sen mens så blöder du ju väldigt mycket och länge men jag kanske missuppfattade något nu? Annars tycker jag inte du ska nöja dig med det svaret utan säga att du vill ha en tid för undersökning. Ja fick oxå svaret att allt va normalt men då blödde jag lite några dagar innan mens, mest rosa och lite rött ibland men absolut inte mer än att de räckte med trosskydd. Fick till slut en undersökning med vul och sånt då det ändå inte kändes bra utan att någon faktiskt hade undersökt mig ordentligt. 

Vården avfärdar ofta kvinnor som Oroliga och nojjiga. Så man kan behöva stå på sig och nästan kräva en undersökning om man vill ha en. Hoppas det löser sig och att ni blir gravida inom kort :) 

Tack Nej då du förstod helt rätt. :) riktigt drygt jag tänker att ge det inte med sig kontaktar jag dom igen & begär undersökning känns inte helt normalt. Så drygt när de ej kan ta en på allvar. :( 
Svar på tråden Blöder innan mensen