• Anonym (bonus)

Särbo och bonus

Jag har varit särbo med min man och hans bonusdotter som var tonåring men nu snart vuxen. Det fungerade inte eftersom jag inte har barn och behövde känna att jag iallafall varannan vecka fick tid utan barn. Detta vägrade denna tjej att acceptera utan ville komma och gå hur hon ville. Alla våra bråk handlade nästa bara om just detta. jag vet att barn ska komma först och man ska tänka på deras bästa bla bla...men anser att när man är 19 år kan man väl visa lite respekt. Detta barn vet hur mycket jag behöver denna egentid eftersom jag sagt 100 gånger att det enda pappan och jag bråka om är just detta. Hon säger bara att hon är barn och har rätt att komma hur och när hon vill. Pappan visste till slut inte vad han skulle göra.

Till slut så flyttade jag ut och nu är vi särbos, vilket är jätteskönt för mig, men inte för pappan. Nu kräver tjejen att jag inte får vara i huset om hon är där, vilket betyder nästan aldrig, eftersom hon ju kommer och går hur hon vill. 

Vad tycker ni om detta?

• Svar på tråden Särbo och bonus
  • Anonym (Noll)
    Anonym (Rätt) skrev 2022-01-02 09:47:40 följande:

Att tjejen har helt rätt! Det är hennes HEM, självklart ska hon alltid kunna vara hemma.

Bra att du har flyttat . Ni kanske kan bli sambos igen när hon flyttat hemifrån om x antal år.

Det är en vuxen kvinna som beter sig som ett småbarn.
  • Anonym (tonårsförälder)

Det enda du kan tänka på, när flyttade du hemifrån?
    Hur hade du tänkt om du innan du flyttat hemifrån om du inte var  välkommen i dina föräldrars hem vissa tider eftersom en av dom träffat en ny.
    Om du tycker att det vore ok att inte kunna vara hemma hos dina föräldrar vissa tider, innan du hunnit flytta hemifrån.
    Säg det då till din särbo och träffas bara hemma hos dig tills hans dotter flyttar hemifrån. Men dottern lär ju komma på besök och i framtiden få barn och din särbo säkert vilja träffa och passa barnbarnen ibland.
    Det är förståeligt att du vill ha varannan vecka fri men har du tänkt till hur dottern känt och uppfattat allt.
    Blev du själv utslängd ifrån dina föräldrar efter gymnasiet?
    19 år bor man ofta hemma något år till.
    Men snart flyttar hon ju hemifrån.
    Är själv gift men vi har bara våra egna barn och dom kommer att få bo hemma även när dom gått ut gymnasiet ett par år, precis så känner alla vi känner, även dom med bonusbarn. 
    Vad är det som är så jobbigt med henne? Hur tror du att din särbo känner?
    De flesta vill inte neka sina barn att bo hemma när dom är 19 år, skillnad mot 25.
    Är hon väldigt stökig? eller vad?

• Anonym (bonus)
    Anonym (tonårsförälder) skrev 2022-01-02 21:46:36 följande:

Det enda du kan tänka på, när flyttade du hemifrån?
    Hur hade du tänkt om du innan du flyttat hemifrån om du inte var  välkommen i dina föräldrars hem vissa tider eftersom en av dom träffat en ny.
    Om du tycker att det vore ok att inte kunna vara hemma hos dina föräldrar vissa tider, innan du hunnit flytta hemifrån.
    Säg det då till din särbo och träffas bara hemma hos dig tills hans dotter flyttar hemifrån. Men dottern lär ju komma på besök och i framtiden få barn och din särbo säkert vilja träffa och passa barnbarnen ibland.
    Det är förståeligt att du vill ha varannan vecka fri men har du tänkt till hur dottern känt och uppfattat allt.
    Blev du själv utslängd ifrån dina föräldrar efter gymnasiet?
    19 år bor man ofta hemma något år till.
    Men snart flyttar hon ju hemifrån.
    Är själv gift men vi har bara våra egna barn och dom kommer att få bo hemma även när dom gått ut gymnasiet ett par år, precis så känner alla vi känner, även dom med bonusbarn. 
    Vad är det som är så jobbigt med henne? Hur tror du att din särbo känner?
    De flesta vill inte neka sina barn att bo hemma när dom är 19 år, skillnad mot 25.
    Är hon väldigt stökig? eller vad?

det är inget fel på tjejen förutom att hon är som en 14 åring som alltid hngere hema och inte vill frigöra sig. Det som är jobbigt är kemin. tror att det är väldiiigt vanligt med bonus barn.
  • Anonym (Som man bäddar)

Men om du krävde att hon inte skulle vistas i ert gemensamma hem så kan du väl knappast vara förvånad över att hon ställer samma krav när det nu gäller enbart hennes hem?

Problemet här startade ju med dig och dina helt orimliga krav.

• Ess
    Anonym (Som man bäddar) skrev 2022-01-03 09:56:29 följande:

Men om du krävde att hon inte skulle vistas i ert gemensamma hem så kan du väl knappast vara förvånad över att hon ställer samma krav när det nu gäller enbart hennes hem?

Problemet här startade ju med dig och dina helt orimliga krav.

Att vilja hålla på umgägestiderna är inget orimligt.
  • Ocdmänniska

Är väl självklart att hans dotter ska få komma och gå som hon vill? Om du inte kan hantera att ens barn kommer först så får du skaffa en kille som inte har barn helt enkelt

• Anonym (J)

Vilken mes till karl. Det hade jag aldrig accepterat.

Ni får väl ses hos dig då.

• Ess
    Ocdmänniska skrev 2022-01-03 11:53:55 följande:

Är väl självklart att hans dotter ska få komma och gå som hon vill? Om du inte kan hantera att ens barn kommer först så får du skaffa en kille som inte har barn helt enkelt

Det är inte alls självklart. 
  • Ocdmänniska
    Ess skrev 2022-01-03 19:38:19 följande:

Det är inte alls självklart. 

Jag tycker det då det är hans dotter. Hon är ju bara 19 också, inte direkt så hon är 30 eller nått
  • Anonym (Som man bäddar)
    Ess skrev 2022-01-03 11:47:17 följande:

Att vilja hålla på umgägestiderna är inget orimligt.

Stor skillnad på att villa hålla på ungängestiderna och indirekt utestänga en person från sitt hem och inte TILLÅTA att personen ibland behöver hämta något eller helt enkelt bara vill vara hemma.

Nu vill dottern inte ha TS i sitt hem när hon är där, tough shit, vart tror du hon lärt sig att det är så man behandlar bonussläktingar?

Vidhåller att som man bäddar får man ligga.
Svar på tråden Särbo och bonus