Inlägg från: Anonym (neråt!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (neråt!)

    Följas åt med vikt och träning!

    Jag ska också vara med Glad Började med min viktnedgång för nästan 11 månader sedan och vägde då 96,6kg (är 173cm lång). I början av december vägde jag 73,4kg. Jag har inget fast mål, sedan jag har nått normalvikt, utan vill känna mig nöjd med min kropp, vilket jag inte är än (alldeles för mycket fett fortfarande). Så jag hoppas att kommer ner under 70kg i alla fall och sedan ska vi se.

    Under december följde jag inte regler och 
    åt massor med sötsaker, så jag gick nog upp en del, men sedan i morse är det skärpning och hårda regler som gäller. Jag kör med 2 dagars fasta per vecka, inga sötsaker (mitt största problem, jag hamnar lätt i ett sockerberoende), dagliga promenader och träningspass 3 gånger i veckan.
  • Anonym (neråt!)
    September1518 skrev 2022-01-05 08:58:17 följande:

    Jag kör invägningar på fredagar som jag skriver upp men väger mig varje dag för att hålla koll. Idag landade vikten på 77,1 kg, 13,5 kg upp hittills. Nu drar jag snart iväg till gymmet! Hoppas på att få till i alla fall 4 pass denna vecka.


    Du är så duktig med alla dina träningspass. Att du fortfarande orkar som höggravid - respekt!
    Själv har jag i morse avklarat 
    årets första pass, och första träning på ungefär 4 veckor, för jag var alldeles för lat nästan hela december. Jag kommer att känna det, haha, men det känns bra.
  • Anonym (neråt!)
    Anonym (Viktigt) skrev 2022-01-05 09:53:03 följande:

    Hållt mig till mina promenader i veckan. Mellan 5-10 km var gång. Härligt att gå när det ligger lite vitt på marken men tyvärr så ligger det inte så länge. Började snöa här igår så får se. Hur länge det ni kan tänkas ligga kvar?


    Duktig! Hoppas för din skull att snön ligger kvar länge :)
    Anonym (Alle) skrev 2022-01-05 10:55:57 följande:
    Tack för pepp! :) Jag har väl egentligen inget spefickt tidsmål, men att nå 65 kg till midsommar skulle ju inte vara fel! Jag ser det inte som en diet utan mer som en livsstilsförändring. 
    Det fixar du säkert!
    September1518 skrev 2022-01-05 13:39:53 följande:
    Tack, känns asbra att jag fortfarande orkar! :D

    Grymt jobbat, nu är du igång. Så skönt när man börjar träna efter ett uppehåll, älskar träningsvärken. Jag fick rejäl träningsvärk av mitt pass i föregår, mitt uppehåll blev i ca 1,5 vecka över julen.
    Haha, samma här, jag älskar träningsvärk. Och idag har jag mycket att älska ....


  • Anonym (neråt!)
    Min första "normala" vecka efter december utan regler gick bra. Första dagen åt jag extrem mycket (bara nyttiga saker, men ändå alldeles för många kalorier), men från och med andra dagen skärpte jag mig och det blev max. en frukt mellan måltiderna. Godissuget försvann också efter första dagen.
    Träningen kom jag igång med som planerad 3 gånger i veckan. Bara mina snabbpromenader blev inte av dagligen, men det blir enklare nu när jullovet är slut. 
    Jag är nöjd med mig själv Glad
  • Anonym (neråt!)
    palettjunkie skrev 2022-01-07 20:03:06 följande:

    Hakar också gärna på! Väger 93,5 (167 lång) och vill gå ner några kilon för att försöka få igång min ägglossning. Har tendens till PCOS och gyn tror att det skulle hjälpa med några kilo viktnedgång.

    Började med mealsizer small igår, men bytt kolhydratsmåttet med protein. Går dagligen då jag har hund, men ska försöka lägga till något pass i veckan. Har aldrig klarat att gå ner tidigare men nu känner jag motivation på ett annat sätt pga bebis.


    Jag har också PCOS och ja, vikten påverkar! Ju överviktigare man är desto värre blir det. Därför vet man oftas inte ens att man har det så länge man håller sig till normalvikt.
    Problemet är ocks
    å att kroppen lättare lagrar in fett när man har PCOS och därför kan man hamnar i en spiral där man blir tjockare för kroppen lagar in fett och eftersom man blev ännu tjockare blev syndromen värre vilket betyder att kroppen ännu lättare lagrar in fett .... osv.

    Det betyder ocks
    å att man med PCOS måste jobba hårdare för att gå ner, vilket är troligen varför du har aldrig klarat det innan. Men jag tycker det är enklare när man är medveten om just det. För om man inte går ner eller bara pyttelite vet man att man ändå inte har gjort någonting fel, utan att kroppen strävar emot en. Och åtminstone för mig är det då enklare att motivera mig att jobba ännu hårdare.
    Det lönar sig, tror mig! 
    Vad som ska hjälper extra bra mot syndromen, enligt min gyn, är träning, speciellt styrketräning. Alltså inte för viktnedgången (fast för det är det ju också viktig), men det påverkar tydligen själva syndromen.

    September1518 skrev 2022-01-08 09:42:20 följande:

    Jag glömde helt bort min fredagsvägning igår så fick bli idag istället. 77,4 kg idag. Huh nästan 1 kg upp sen förra veckan. Nu är det bara ett ynka kilo kvar till den maxgränsen jag satt för graviditeten. Samtidigt är jag i vecka 39+0 idag så bör inte vara alltför långt kvar till bebisen kommer haha! Skrattande Plus att det är mycket vätska nu! Det känner jag.

    Blev ingen träning igår men förhoppningsvis imorgon så har jag fixat 4 pass denna vecka.


    Ah, så nära nu! Då kan det ju bli dags varje stund, så jag önskar dig redan nu en problemfri förlossning och många underbara mysiga stunder med din nya bebis!
  • Anonym (neråt!)
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2022-01-10 19:11:41 följande:

    Fortfarande dålig i hals och huvud, blir galen.


    Rynkar på näsan Krya på dig!
    Anonym (Viktigt) skrev 2022-01-10 22:20:21 följande:

    Blev runt milen idag :) och de innan frukost.

    Ute och gick med en vän 5 km och sen var jag tvungen att gå till stan och lämna in min mobil som jag klantade till mig igår med att låsa så jag inte kom in i den alls :P


    Haha, kul om man kan se den positiva sidan av att vara klantig!
    Anonym (Nytt försök) skrev 2022-01-10 19:04:42 följande:

    Jag har lyckats att inte äta mellan målen, men var vrålhungrig när jag skulle laga lunch, så då kunde jag inte hålla mig. Åt inte så mycket av lunchmaten, så känner mig inte helt missnöjd. Är ensam lunchätare imorgon, och har rester, så då blir det förhoppningsvis lättare.


    Underbart! En dag i taget, sedan blir det snart en vana att inte småäta. Att du åt lite under matlagningen är ju inte så farlig, om du efteråt åt mindre under själva måltiden, då blir det ju ändå inte mer än en rimlig mängd.
    Men om du vill undvika att äta medan du lagar mat, kanske hjälper det att nibbra på en morott? Då får du något mellan tänderna, som tar ett tag att äta, samtidig blir det väldig få kalorier.
    Anonym (B) skrev 2022-01-10 09:46:42 följande:

    Hur många kilon skulle ni säga att en klädstorlek är? Såklart väldigt olika men på ett ungefär.

    5-10 kg?

    Tänker från XL till L osv.


     Det är nog väldig svårt att veta, för det beror ju helt på ens kropp - vart ,an tappar vikten, hur sladdrig kroppen är, osv.
    Själv har jag haft samma kläder hela tiden. Gällande mina byxor s
    å är de i storlek 44. När jag började och vägde 96,6kg passade de, men var kanske lite åt det trångare hållet. Nu, 23kg senare, är de så lösa att jag antar att jag kanske(!) passar i storlek 40 av samma typ och snitt. Men samtidig är jag mycket tjockare nu än när jag hade samma vikt tidigare, för allt rund magen känns slappare och lösare.
  • Anonym (neråt!)
    Anonym (Motivation) skrev 2022-01-12 07:16:42 följande:

    Jag kan uppdatera med att jag inte kommit igång med konditionsträning ännu men håller mig till planen vad gäller övrig träning. Men även det är enligt plan då jag vill gå ut lugnt och bygga på med nya moment ju mer van jag blir.

    Är inte inne i tråden så mycket men har den i bakhuvudet varje gång jag vill fuska


    Bra med små steg i taget och en plan du kan hålla dig till! Haha, det med tråden i bakhuvudet har jag också, det hjälper verkligen.
    palettjunkie skrev 2022-01-13 12:59:59 följande:

    Efter en nyttig vecka noterar jag 91,2. Dvs -2,3kg. Säkert mest vätska, men kul med resultat.


    Grattis! Även om det var mest vätska är det ju ändå en bra början och en bra motivation att fortsätta. Och en del fett var det säkert också. Bra jobbat!
    Anonym (Alle) skrev 2022-01-14 12:35:05 följande:
    Det går finfint för mig! Jag tränar på och äter helt okej. Jag har även påbörjat en 30-dagars yoga-challange. Yoga är väl inget som påverkar vikten direkt, men jag mår bra av det.

    Idag stod vågen 68.0 kg vilket betyder att jag gått ner 2,5 kg på 10 dagar, det är helt klart mer än vad jag förtjänar. :) Men det betyder kanske att de 2 kg jag gick upp under december var mycket vätska.
    Haha, kanske gick du även UPP mer än du förtjänade!? 
    Anonym (Nytt försök) skrev 2022-01-15 07:34:12 följande:
    Det har gått ganska bra att inte småäta, så det känns jättebra. Mindre bra att det blivit en del jätteportioner, och att jag inte kunnat låta bli att stoppa i mig under matlagningen. Så målet för veckan som kommer är att fortsätta med det som funkat + att inte äta under matlagning.

    Det är ju utmärkt att du har fått tag i småätandet. Allt kan man inte ändra på en gång, om det ska hålla i längden! Var stolt över din framgång och nästa steget kommer du också att klara galant.
  • Anonym (neråt!)
    September1518 skrev 2022-01-18 13:25:07 följande:
    Så nära att vikten börjar på en 8 nu, jättekul! Lagom att starta med att ta tag i kosten. Tänk långsiktigt så finns tid för träning i framtiden Skrattande
    Skriver du fortfarande? Borde du inte ligga i sängen med en bebis i famnen och myser? Den där ungen gör det spännande för dig! Skrattande
  • Anonym (neråt!)
    September1518 skrev 2022-01-21 19:30:17 följande:

    Nu är bebisen äntligen här!! Bf+6, så välkommen. Allt gick bra och jag är taggad på att komma igång igen. Men först lite välförtjänt vila. Håller koll på tråden, peppar och uppdaterar om kosten när tillfälle finns. Kör hårt nu under tiden! Skrattande


    Stort grattis till er! Nu får du mysa och vila, du kommer ha tillräklig tid att tänka på vikten sen.
  • Anonym (neråt!)
    Mina sista 3 veckor gick rätt dålig Rynkar på näsan Jag hoppades ju att snabbt tappa all vikt jag gick upp under december (vet inte hur mycket det var, för jag har inte vägt mig sedan i början av december, men enligt bältet var det en del), men det går inte som jag hade tänkt mig.
    För förra veckan 
    åt jag extrem mycket. Mest nyttiga saker, men ändå alldeles för mycket. Under min värsta dag var jag tom nära att stoppa i mig sötsaker, för jag tänkte "När jag äter så mycket, spelar det ju ingen roll ändå" - men jag lyckades hålla mig. Jag visste att om jag ger efter är det stor risk att jag tappar det helt och inom några månader är upp de 20+kg igen. Så det var i alla fall någonting som var bra.

    Förra och denna veckan var det bättre med maten, trots att jag sm
    ååt lite, vilket jag inte borde göra. Därför var det dålig med träningen och mina dagliger promenader blev inte av heller. Förra veckan fick jag min booster vaccin och mådde dålig i några dagaer efteråt. Denna veckan tänkta jag "Nu har jag ingen ursäkt längre" .... och då fick jag först mens (jag känner mig alltid småsjuk under mina första dagar - svag, slapp, huvudvärk, ont i halsen, osv.) och sedan var jag instängd hemma med ett sjukt barn.

    Men nästa vecka ....! Nästa söndag ska jag väga mig, för det är min sista möjlighet till vägning innan ett
    årsdagen. Nu blir det rejäl skärpning!
Svar på tråden Följas åt med vikt och träning!