• josefin25

BIM +1

Min mens är alltid på pricken på dagen. Men nu har det gått en dag över. Har mycket mer ?känningar? än när jag annars brukar ha mens. Ex molande värk, stickningar osv.

Men testade idag (med ett ultra tidigt test) och visar tydligt neg.

Ska jag släppa tanken att jag kanske är gravid eller finns det hopp?

• Svar på tråden BIM +1
  • Jag är bara jag

Man kan inte passera BIM utan att vara gravid. Mensen kommer ovillkorligen om man haft äl. Så antingen hade du lite senare äl än du trodde eller tillhör det fåtal som inte plussar förrän det gått nån dag efter BIM.

• ITrust
    Jag är bara jag skrev 2022-01-03 13:13:31 följande:

Man kan inte passera BIM utan att vara gravid. Mensen kommer ovillkorligen om man haft äl. Så antingen hade du lite senare äl än du trodde eller tillhör det fåtal som inte plussar förrän det gått nån dag efter BIM.

Vad är det för struntprat? Såklart man kan passera BIM utan att det betyder att man är gravid.
  • Jag är bara jag
    ITrust skrev 2022-01-03 14:00:00 följande:
    Vad är det för struntprat? Såklart man kan passera BIM utan att det betyder att man är gravid.
    Nej, det kan man inte. Lutealfasen ändras inte så har man haft äl och inte blivit gravid får man mens när man ska. Är det 14 dagar efter äl så kommer mensen 14 dagar efter äl. Det kan rent fysiologiskt inte bli 18 dagar. 
  • Kiiwii

Förmodligen har din ägglossning varit senare än vad den brukar, då blir också BIM senare. Så antingen får du mens om några dagar eller ett positivt test :) Eller så uteblev ägglossningen denna månad vilket händer ibland utan att det är konstigt och då brukar mensen också bli senare.

• Loreena1

När jag väntade yngsta sonen plussade jag först på Bim +3, dvs dag 31.

Med äldsta plussade jag svagt på dag 21. Bim-6. Så det kan vara jätteolika! 

Svar på tråden BIM +1