Anonym (TS) skrev 2022-01-03 14:02:56 följande:
Vore väl mest naivt att inte öht tänka på detta innan dom träffas. Jag förstår väl 100 % att det inte är en dans på rosor hela tiden. Men självklart vill jag att första mötet skall vara trevligt för alla.
Det är väl som i alla förhållanden, vardagen smyger sig på efter ett tag. Men inte visar man sina sämsta sidor på date ett precis.
Jag tror att precis alla som skall introducera en ny partner första gången för sina barn, tycker det känns nervöst.
Nu har tråden spårat ut till om jag är ett troll, för det är galet att introducera barn till nån man varit ihop med i 8 månader. Känns rätt skrattretande. Sen är det väl inte så konstigt att man ändå planerar en framtid med den man är tillsammans med? Sen kan det ju självklart ändå gå åt skogen, men det är väl knappast nåt man aktivt planerar..
Absolut ska första mötet vara trevligt och du ska givetvis utgå ifrån att dina barn är välartade och fostrade och att ni får en mysig kväll. Men ibland blir det inte som man tänkt sig och det är ju det ni måste ha med i beräkningen. 4 barn innebär 4 olika viljor och 4 olika sätt att vilja ha uppmärksamhet och bekräftelse. Hur kvällen blir handlar ju om hur din kille och dina barn klickar.
Jag har själv fostrat barn i en bonusfamilj och vet mycket väl vilka utmaningar som dyker upp och det redan tidigt.
Att ni vill ha en framtid ihop är väl inga konstigheter men det gäller ju att er vilja synkar med verkligheten. Jag har läst alldeles för många trådar om folk i samma situation som er och där varannan helg med barnen blev en chock då man knappt träffat barnen så mycket överhuvudtaget utan mer käkat middag ihop nån enstaka gång och varit med på lite utflykter och så hux flux bor man under samma tak och det skär sig för att man faktiskt inte känner varandra alls. Det är ju faktiskt viktigt att din kille får en egen relation med dina barn och skapar förtroende om dina barn ska känna sig bekväma med att bo med honom och eventuellt dela med ett till syskon.