Inlägg från: Anonym (Pennan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pennan)

Introducera barnen för nya mannen, tips?

Jag känner som de flesta andra i tråden, det knyter sig i maggropen bara man läser din trådstart. Först tänkte jag att det kanske är ett troll, men det verkar vara på riktigt.

Vad är skälet till att han måste träffa dina barn så tidigt i förhållandet? Särskilt om de bor mesta tiden hos pappan? Då har ni ju massvis med tid att umgås utan barnen. 

Låt det gå något år...det är inte bråttom. Du har ju redan fyra barn. Det är inte som att det brinner i knutarna att skaffa ett till. 

Min goda vän väntade i över ett år och då hade de bestämt sig för att att både bröllop och gemensamt boende stod på tapeten. Han fick inte ens se barnen innan dess. 

• Anonym (Pennan)
    Fjäril kär skrev 2022-01-03 13:54:50 följande:
    Fast en soft landning är ju inte barnens vardag.. Det finns 4 barn som på olika sätt kommer att testa gränserna för din kille o dig och även om dom är nyfiken på honom kommer dom fortfarande vara barn med olika åldrar, behov och ett liv som pågår... Inte så säkert att det faller i god jord att varannan helg leka lycklig familj med museum, simhall och McDonalds. Det är att vara naiv.
    Fast hon har ju bara barnen fyra vardagar i månaden. Det är ingenting. Just den biten ser jag inget problem med. Däremot behöver det inte ske nu på länge än. 
Svar på tråden Introducera barnen för nya mannen, tips?