Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Så ont i magen

Jag har haft flera m.f. Ingen gång har jag haft ont i själva magen eller varit bubblig eller gasig. Som gravid har magen varit åt alla håll ibland. 

• Jag är bara jag
    LinaFiaK skrev 2022-01-03 15:37:28 följande:
    Verkligen! Håller med dig!
    Tack snälla! Ja jag ska ha inskrivningssamtal via telefon på fredag, kan höra med dom då. Kan man se så allt är ok så här pass tidigt i en graviditet med hjälp av VUL, eller behöver man vänta ett par veckor till i så fall?
    Om det inte ska råda minsta lilla tvekan vid VUL bör man vänta till v.8. Då ska nämligen hjärtats synas slå såvida fostret lever. 
  • Jag är bara jag

Det finns bra skäl till varför man bör vänta med VUL till minst v.7. Det är för osäkert innan. Det kan dessutom hänga på VUL-apparaten, vanan att tyda och att man kan ha missat när man hade äl och är lite kortare gången och vips får man beskedet m.f och det kanske inte är det. Minns otaliga trådar här om kvinnor som gjort tidiga VUL och blivit utdömda. Vid senare VUL har det visat sig att fostret visst levde. Säger nu inte att det absolut är så för dig, men det går inte utesluta. Det är därför man alltid får göra ett VUL till efter 2 veckor för då vet man.

• Jag är bara jag
    LinaFiaK skrev 2022-01-05 08:30:28 följande:
    Ja, det återstår att se. Hoppas verkligen på positivt besked om 2 veckor, men är inställd på det värsta. Fick även veta att jag har fått en muskelknuta vilket jag inte hade för 6 månader sedan. Vi pratade inget mer om det igår för på honom lät de som de bara var en muskelknuta. När jag sedan läste på lite om det när jag kom hem så kan ju dels muskelknutan orsaka missfall och göra det svårare att bli gravid så himla tröttsamt att få höra det med.
    Myom behöver inte ställa till det. Det beror på var de sitter. Jag hade ett i livmoderväggen som alltid växte när jag var gravid, men det var ofarligt. Massor med kvinnor har myom. De flesta vet inte om det ens. Nåt att hålla koll på bara när man väl är gravid. 
  • Jag är bara jag

Vilken dag togs hcg-provet? Värdet kan variera mycket inom en och samma vecka och ändå vara normalt fast det ligger högt. Mitt myom var nånstans 3 x 6 cm. Inga problem med det. Nu håller jag alla tummar!

• Jag är bara jag
    LinaFiaK skrev 2022-01-05 14:35:51 följande:
    Igår (tisdag), så de vill ta ett 2 dagar senare. Så imorgon 09:30 blir det ett stick igen. Tack snälla! Glad
    Jag var otydlig- jag menade vecka + dag. Glad Tex 6+2 eller vad det nu var. Jag tog många hcg som gravid. Låg alltid högt med första barnet. 
  • Jag är bara jag
    LinaFiaK skrev 2022-01-05 14:43:04 följande:
    Jahaa då förstår jag! Glad Man tror jag igår i så fall var i typ vecka 5+5 eller däromkring.
    Min dator krånglar så jag fick bara fram en enda hcg-tabell. Enligt den är 11000 helt normalt v.6.
  • Jag är bara jag
    LinaFiaK skrev 2022-01-05 15:20:48 följande:
    Får hoppas att de ser en fosterskugga imorgon. Han misstänkte iallafall ett missfall sade han igår när jag var där. Men får hoppas att det bara var för tidigt att se någon fosterskugga. Men vågar inte hoppas på för mycket, men gud så glad man hade blivit om allt såg ok ut helt plötsligt.
    Jag ska kolla din tråd det första jag gör här på F.L imorron!
  • Jag är bara jag
    LinaFiaK skrev 2022-01-06 17:01:50 följande:
    Tack för att ni höll tummarna för oss! :)
    Var inne idag och mitt hCG hade ökat med 70% sen i förrgår, så det var bra.
    Man kunde även se gulesäcken och ett typ 2 mm stort foster tyckte han att han såg.
    Han trodde jag var i slutet av vecka 4 eller i början av vecka 5.

Nu får vi hoppas det går bra hela vägen :)

Ha det gott!
    Så härligt! Solig Men veckan stämmer ju inte. V.4 ser man inget foster alls, v.5 är gränsfall också. V.6 som du själv säger stämmer nog. Eller också menade han att fostret var 4 veckor. 
  • Jag är bara jag
    LinaFiaK skrev 2022-01-06 18:42:15 följande:
    Jaa! :) ja han kanske menade så! :)
    Troligen. Verkar stämma med hcg och storlek. Lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Så ont i magen