Så ont i magen
Jag har haft flera m.f. Ingen gång har jag haft ont i själva magen eller varit bubblig eller gasig. Som gravid har magen varit åt alla håll ibland.
Jag har haft flera m.f. Ingen gång har jag haft ont i själva magen eller varit bubblig eller gasig. Som gravid har magen varit åt alla håll ibland.
Håller tummen!
Det finns bra skäl till varför man bör vänta med VUL till minst v.7. Det är för osäkert innan. Det kan dessutom hänga på VUL-apparaten, vanan att tyda och att man kan ha missat när man hade äl och är lite kortare gången och vips får man beskedet m.f och det kanske inte är det. Minns otaliga trådar här om kvinnor som gjort tidiga VUL och blivit utdömda. Vid senare VUL har det visat sig att fostret visst levde. Säger nu inte att det absolut är så för dig, men det går inte utesluta. Det är därför man alltid får göra ett VUL till efter 2 veckor för då vet man.
Vilken dag togs hcg-provet? Värdet kan variera mycket inom en och samma vecka och ändå vara normalt fast det ligger högt. Mitt myom var nånstans 3 x 6 cm. Inga problem med det. Nu håller jag alla tummar!