• andiie

    Hur komma över någon som inte är intresserad

    Har varit intresserad av en vän upp och ner sedan över ett halvår nu, och tycker mig nu fått tillräckligt med outtalad information att denne inte besvarar intresset.

    Så ville mest skriva av mig, eftersom jag tycker det är så svårt att släppa någon som man ändå kommer att möta i vissa sammanhang. Obs, är inte jätteledsen över detta, då det inte var överraskande och har redan tacklats med det här ett tag.

    Är mest frustrerad och det kan liksom ta sådan tid för mig att släppa någon, och jag vill bara kunna släppa snabbt, "gärna imorrn". Känns så träligt att gå runt och ha känslor för någon när det bara är spilld tid. Det tillför inga positiva eller hållbara resultat för mitt liv.

    Önskar att det fanns ett quick-fix, samtidigt som att jag vet att det inte direkt finns det.

    Någon med inputs eller egna reflektioner?

  • Svar på tråden Hur komma över någon som inte är intresserad
  • jag1

    Hej Andiie! Du skriver bland annat "tycker mig nu fått tillräckligt med outtalad information att denne inte besvarar intresset." Jag tänker är du säker på att intresset inte finns? För om det är "outtalat" så handlat det.ju isåfall om din egna tolkning? Då är det lätt att tolka negativt. Finns det någon möjlighet för dig att berätta om vad du känner för personen, direkt till denne? Jag blir så ledsen av att läsa om alla fina möjligheter som går förlorade genom att ingen vågar visa eller berätta om sina känslor. Givetvis inkluderar det här även mig själv. Sä jag vet ts, det är svårt. Även att glömma någon. Skulle du våga berätta för personen direkt tror du? Att du är intresserad? Du skrev att ni möts i något sammanhang. Skulle du kunna säga något där? Till personen?

    All lycka till hur du än gör ts.

  • jag1

    Hej Andiie! Du skriver bland annat "tycker mig nu fått tillräckligt med outtalad information att denne inte besvarar intresset." Jag tänker är du säker på att intresset inte finns? För om det är "outtalat" så handlat det.ju isåfall om din egna tolkning? Då är det lätt att tolka negativt. Finns det någon möjlighet för dig att berätta om vad du känner för personen, direkt till denne? Jag blir så ledsen av att läsa om alla fina möjligheter som går förlorade genom att ingen vågar visa eller berätta om sina känslor. Givetvis inkluderar det här även mig själv. Sä jag vet ts, det är svårt. Även att glömma någon. Skulle du våga berätta för personen direkt tror du? Att du är intresserad? Du skrev att ni möts i något sammanhang. Skulle du kunna säga något där? Till personen?

    All lycka till hur du än gör ts.

  • andiie
    jag1 skrev 2022-01-04 01:05:15 följande:

    Hej Andiie! Du skriver bland annat "tycker mig nu fått tillräckligt med outtalad information att denne inte besvarar intresset." Jag tänker är du säker på att intresset inte finns? För om det är "outtalat" så handlat det.ju isåfall om din egna tolkning? Då är det lätt att tolka negativt. Finns det någon möjlighet för dig att berätta om vad du känner för personen, direkt till denne? Jag blir så ledsen av att läsa om alla fina möjligheter som går förlorade genom att ingen vågar visa eller berätta om sina känslor. Givetvis inkluderar det här även mig själv. Sä jag vet ts, det är svårt. Även att glömma någon. Skulle du våga berätta för personen direkt tror du? Att du är intresserad? Du skrev att ni möts i något sammanhang. Skulle du kunna säga något där? Till personen?

    All lycka till hur du än gör ts.


    Hejhej.

    Ledsen över att du blir ledsen.

    Men tro mig, jag tolkar saker och ting på ett förhållandevis neutralt sätt. Jag märker att personen inte är intresserad. Har försökt komma närmare, fysiskt bl.a., men blivit avvisad. Oroa dig inte för mig.

    Nej jag kommer inte att berätta för hen, är övertygad om att personen redan förstår.
  • Elviram

    Hoppet är det sista som lämnar oss och därför har du svårt att släppa personen helt. Du har tolkat beteenden, signaler och uttalande som att hon inte har ett intresse men det är enbart tolkningar och inget blankt nej. Du finns det fortfarande ett hopp, om än litet, inom dig. Det jag gjorde när jag var yngre och kärat ner mig i någon och visste att personen inte kände samma så berättade jag om mina känslor för honom. Jag fick som väntat ett nej och kunde snabbt gå vidare. Dessa personer var inga nära vänner men jag träffade på dem varje dag i skolan. För mig var det inte jobbigt då jag tyckte det var betydligt jobbigare att sukta efter någon som inte ville ha mig.

    Så vill du ha en Quick fix berätta vad du känner för att få ett tydligt svar.

Svar på tråden Hur komma över någon som inte är intresserad