• Anonym (:()

Hur får man bort alla sex mail i skräpposten?

Hej!

Jag får massa sex mail som jag förstår är spamm men det går inte få bort trots att jag fyller i min mailadress för att inte få mer mail som man kan göra längst ner. Det står bara att adressen inte är registrerad. Även Mail från otrohetspanelen osv där jag ALDRIG nånsin vart inne på. Hur fan får man det att sluta komma nytt? Nån som vet?

• Svar på tråden Hur får man bort alla sex mail i skräpposten?
  • Roddarn

Du ska börja med att sluta svara på dessa mail!

Det enda du gör när du fyller i din adress och säger att du inte vill ha fler mail är att du bekräftar att din mailadress är riktig och används, då säljer/sprider dom den vidare bara.

Svara aldrig och klicka aldrig på något i dom mailen.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
    Roddarn skrev 2022-01-04 00:42:33 följande:

Du ska börja med att sluta svara på dessa mail!

Det enda du gör när du fyller i din adress och säger att du inte vill ha fler mail är att du bekräftar att din mailadress är riktig och används, då säljer/sprider dom den vidare bara.

Svara aldrig och klicka aldrig på något i dom mailen.

Tack för svar!

Jag klickar aldrig i länkarna men trodde faktiskt att man kunde fylla i längst ner som på vanliga mail när man inte vill ha posten längre. Får hoppas det inte blir galet nu då..
    Anonym (Hej) skrev 2022-01-04 00:43:07 följande:

Du byter mail och låtar bli att skaffa en ny

Inte det lättaste eftersom jag använder min Mail till otroligt mycket olika ställen..
    Anonym (Hej) skrev 2022-01-04 00:46:01 följande:

Eller vänta nu, hur man får bort alla sex mail? Man trycker på DEL och sex mail är borta. Brukar vara svårare än att få bort fem mail...

Haha ja om de inte återkommit hela tiden. De dyker ju upp igen och igen oavsett fast jag raderar. Jag förstår att du skojar lite
  • neverpreggo

Blockera och radera. Finns inget annat att göra.... tja markera som spam om de kommer i vanliga foldern.

neverpreggo skrev 2022-01-04 01:38:01 följande:

Blockera och radera. Finns inget annat att göra.... tja markera som spam om de kommer i vanliga foldern.

Tack för svar!

Hur blockerar man ett Mail? Och hur markera jag spam?
  • Anonym (Obi Wan Kenobi)
    Anonym (:() skrev 2022-01-04 02:02:38 följande:
    Tack för svar!

Hur blockerar man ett Mail? Och hur markera jag spam?

Beroende på mail-leverantör och mail-klient kan skräp-mail automatiskt sorteras till en "skräp-folder", men det finns inget generellt sätt. Du får helt enkelt kolla med din mail-leverantör och din mail-klient.

Det bästa är att göra inställningen hos mail-leverantören (om det går), för då funkar det likadant oavsett om du läser mailen i telefonen eller på en dator.

Vad har du för mail-leverantör? Många använder en mail-adress de fått av sin internet-leverantör, t.ex xyz@telia.se, men det är egentligen en dålig idé eftersom man inte automatiskt kan behålla den mail-adressen om man t.ex flyttar till ett annat boende och måste (eller vill ha) en annan internet-leverantör. Detta kan även hända även om man inte flyttar, om man t.ex byter från ADSL till fiber.

Alla bör använda en mail-adress som man kan behålla livet ut. Många använder sin jobb-mail även till allt privat, och det är ju väldigt dumt. En gmail-adress är förmodligen OK, men man måste vara medveten om att Google scannar (läser) alla mail för att hitta information som kan användas i reklamsyfte. Det finns många andra gratis mail-leverantörer än Google. outlook.com från Microsoft är kanske den mest kända, och de hävdar att de inte scannar mailen.

Det allra säkraste är att köpa en egen domän, men det är överkurs.

• Anonym (Många)

Efter många år nästan utan skräppost får jag massor med såna mejl varje dag. + de med Bitcoin och alla dom där man "vunnit" pengar. Jag markerar alla och trycker på blockera. 

Svar på tråden Hur får man bort alla sex mail i skräpposten?