nernu skrev 2022-01-04 13:15:22 följande:
Om det är ett missfall är det inget de gör något åt akut ändå så du kan ställa dig i telefonkö och vänta tills du får en tid helt enkelt.
Och det kan mycket väl vara en liten blödning bara. Behöver inte betyda missfall.
Går inte att stå i telefonkö, då hade jag gjort det. Dom säger att kön är fylld pga många samtal och att mna ska försöka senare(1177) eller en annan dag(kvinnokliniken och gyn).
Pretty in pink skrev 2022-01-04 13:16:37 följande:
Det finns otroligt många förklaringar till en sån blödning utan att något är fel. Jag förstår oron såhär i början men jag vet också att ett besök till gyn slutar med oändliga timmars väntan och troligen kan de inte se något med UL ändå om de ens väljer att göra det. Såvida du inte börjar blöda Stora mängder eller får kraftiga smärtor är det tyvärr bara att stå ut. Trösta dig med att det absolut inte låter som något är fel, det låter fullt normalt.
Vet inte hur jag ska stå ut. Skulle vilja prata med någon insatt men det går ju inte.
OM jag går ner till akuten finns det chans att jag får hjälp då? Bor nära. Känns lite skämsigt att åka till akuten då det inte är livshotande direkt.
Jag har fått en del yrsel idag, eller jag har haft det ett par dagar men vaknade med det idag, vet inte om det är ett dåligt tecken.
Nrä kan jag tidigaste ta ett gravtest? Antar att det är för tidigt idag.
Tack ni som varar, uppskattas väldigt mycket.