• Anonym (Hejsan)

Dejtar du flera samtidigt?

Hur gör du när du dejtar? Träffar du flera samtidigt för att sedan välja vem du ska satsa på eller träffar du bara en åt gången? Motivera gärna ditt svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dejtar du flera samtidigt?
  • Anonym (K)

Kvinna - Annat. Om jag vore singel skulle jag dejta flera samtidigt. Det är som du skrev i trådstarten, att man vill se vem man ska satsa på i slutänden. Det är ett enormt slöseri på tid att träffa en person i taget dessutom.

• Anonym (L)

Jag har skrivit med flera samtidigt men jag har aldrig dejtat flera samtidigt. Jag tycker dock inte att det är något fel med att träffa flera samtidigt och jag skulle kanske själv kunna göra det. Det har bara aldrig blivit så, inte hittills i alla fall.

Har bara träffat en i taget. Dock har jag inte dejtat mycket alls men när jag väl har gjort det så har det gått till på det sättet. Mitt ex till exempel, honom föll jag för ganska direkt så då fanns det inte på kartan för mig att dejta någon annan. När vi sedan gjorde slut så var vi fortfarande vänner och träffades och myste ibland och det fortsatte vi göra även när jag började träffa en ny kille. Den nya killen visste dock om det men han hängde kvar ändå. När det blev mer seriöst och när jag fick känslor för den nya killen (som är min nuvarande sambo) så slutade jag givetvis umgås med mitt ex.

Jag skulle nog kunna ha olika dejter samtidigt om det var i det tidiga skedet. Om jag hade dejtat någon ett bra tag och blivit kär så hade jag aldrig kunnat dejta flera samtidigt.

Om jag till exempel har träffat en kille bara två gånger så har jag ju inte hunnit bli kär än och då hade jag absolut kunnat träffa andra samtidigt också. Det hela beror på hur seriöst det är och om jag är kär eller inte. I det tidiga skedet så kan det ju vara bra att ha flera olika alternativ att välja mellan.

• Anonym (Hejsan)
    Anonym (K) skrev 2022-01-04 13:59:08 följande:

Kvinna - Annat. Om jag vore singel skulle jag dejta flera samtidigt. Det är som du skrev i trådstarten, att man vill se vem man ska satsa på i slutänden. Det är ett enormt slöseri på tid att träffa en person i taget dessutom.

Du skulle ha röstat på att du dejtar flera samtidigt då. Man röstar ju utifrån hur man hade gjort om man var singel
  • Någon snubbe

Så länge man är ärlig och inget är seriöst så är det inga bekymmer alls att dejta flera på en gång.

• Anonym (Träffar)

Jag har sex med flera. Inga eventuella förhållanden.

• Anonym (K)
    Anonym (Hejsan) skrev 2022-01-04 14:06:46 följande:
    Du skulle ha röstat på att du dejtar flera samtidigt då. Man röstar ju utifrån hur man hade gjort om man var singel
    Jaha.
  • Anonym (Hejsan)
    Anonym (Träffar) skrev 2022-01-04 14:07:54 följande:

Jag har sex med flera. Inga eventuella förhållanden.

Inte rädd att få någon könssjukdom? Använder du skydd med samtliga?
  • Anonym (Träffar)
    Anonym (Hejsan) skrev 2022-01-04 14:23:36 följande:

Inte rädd att få någon könssjukdom? Använder du skydd med samtliga?

Nej och nej.
  • Fjäril kär

Kvinna - annat

Jag kan jonglera med flera samtidigt i skrift men jag väljer att dejta och ligga med den som sticker ut. Men det betyder inte att det är han som blir en partner. Dom andra finns kvar som kontakter tills jag vet hur det blir med den jag just då träffar.

• Anonym (Mm)
    Fjäril kär skrev 2022-01-04 14:44:13 följande:

Kvinna - annat

Jag kan jonglera med flera samtidigt i skrift men jag väljer att dejta och ligga med den som sticker ut. Men det betyder inte att det är han som blir en partner. Dom andra finns kvar som kontakter tills jag vet hur det blir med den jag just då träffar.

Hur går det till efter att du legat med han som sticker ut men fortfarande har kontakt med de andra? Fortsätter ligga med honom medans du går på dejt med andra? Slutar ligga med honom och ligger med de andra, men vad säger du då till den första killen? Eller ligger med alla hela tiden till slut? Rörigt formulerat men hoppas du förstår frågan.
  • Anonym (En)
    Anonym (K) skrev 2022-01-04 13:59:08 följande:

Jag dejtar en i taget men brukar inte kvinnor också göra det 
  • Anonym (Ems)

Nu har det bara inträffat i en period då jag och mitt ex blev ihop redan på gymnasiet men efter vi gjorde slut så dejtade jag 2 olika lite parallellt samt hade en KK. Men när jag träffade min nuvarande sambo så visste jag genast och avbröt dagen efter med de andra.

• Akilaforest

volcel.

jag kan dejta, och va tsm med vem jag vill "nästan".

breadwinner helt garanterat. Men när man vet hur människan fungerar och varför någon dejtar någon så vill man bara vara ensam Katt

• Fjäril kär
    Anonym (Mm) skrev 2022-01-04 16:56:58 följande:

Hur går det till efter att du legat med han som sticker ut men fortfarande har kontakt med de andra? Fortsätter ligga med honom medans du går på dejt med andra? Slutar ligga med honom och ligger med de andra, men vad säger du då till den första killen? Eller ligger med alla hela tiden till slut? Rörigt formulerat men hoppas du förstår frågan.

Nej jag dejtar inga andra så länge jag aktivt har någon som jag dejtar/ligger med. Om jag efter några gånger känner att detta inte leder nånvart så avslutar jag och letar vidare bland som som jag har kontakt med eller helt enkelt letar nåt nytt på ny plats och skippar alla kontakter också.
  • prospicientia

Har bara lyckats få ihop ett par/tre träffar de senaste decennierna och ett kort förhållande så frågan är irrelevant här. 

• Anonym (J)

Jag träffar och/eller ligger med flera när jag är singel. Jag är inte exklusiv med någon tills vi uttryckligen kommit överens om att vara det.

• Anonym (Mm)
    Anonym (J) skrev 2022-01-05 15:26:16 följande:

Jag träffar och/eller ligger med flera när jag är singel. Jag är inte exklusiv med någon tills vi uttryckligen kommit överens om att vara det.

Är du öppen med det med killarna du träffar att du dejtar OCH ligger med andra under tiden? Nyfiken bara.
Svar på tråden Dejtar du flera samtidigt?