• Tue 4 Jan 2022 15:24
    6629 visningar
    5 svar
    5
    6629

    Någon som studerar/t Personal- och Arbetslivsprogrammet? Arbetat samtidigt?

    Funderar på att söka Personal- och Arbetslivsprogrammet till hösten, och funderar på om jag kan ha kvar mitt halvtidsjobb samtidigt? Kan ev även gå ner till 40%.

    Kan tänka mig att ta utbildningen på distans men föredrar på plats om det är möjligt, beroende på hur mycket tid som är förlagd?? Någon med erfarenhet?

  • Svar på tråden Någon som studerar/t Personal- och Arbetslivsprogrammet? Arbetat samtidigt?
  • Tue 4 Jan 2022 15:39
    #1

    Jag läser fristående kurser inom detta område just nu och hade möjligen kunnat jobba vid sidan om ifall jag inte haft familj.
    Som det varit nu med mycket vab och barn hemma från förskola + 2 dagar vid varenda förkylning så hade det aldrig gått. 
    Jag läser på distans men vi har schemalagda seminarier, föreläsningar och gruppuppgifter att sköta på bestämda tider så helt fritt är det inte.

  • Tue 4 Jan 2022 16:18
    #2
    Anotherone skrev 2022-01-04 15:39:14 följande:

    Jag läser fristående kurser inom detta område just nu och hade möjligen kunnat jobba vid sidan om ifall jag inte haft familj.

    Som det varit nu med mycket vab och barn hemma från förskola + 2 dagar vid varenda förkylning så hade det aldrig gått. 

    Jag läser på distans men vi har schemalagda seminarier, föreläsningar och gruppuppgifter att sköta på bestämda tider så helt fritt är det inte.


    Ok, du pluggar heltid? Jag har också barn men i skolåldern.
  • Wed 5 Jan 2022 09:51
    #3
    JillyJ skrev 2022-01-04 16:18:37 följande:
    Ok, du pluggar heltid? Jag har också barn men i skolåldern.
    Ja jag läser på heltid och har också barn. Både i grundskolan och på dagis.
  • Wed 5 Jan 2022 10:05
    #4
    JillyJ skrev 2022-01-04 15:24:26 följande:
    Någon som studerar/t Personal- och Arbetslivsprogrammet? Arbetat samtidigt?

    Funderar på att söka Personal- och Arbetslivsprogrammet till hösten, och funderar på om jag kan ha kvar mitt halvtidsjobb samtidigt? Kan ev även gå ner till 40%.

    Kan tänka mig att ta utbildningen på distans men föredrar på plats om det är möjligt, beroende på hur mycket tid som är förlagd?? Någon med erfarenhet?


    Tänk igenom ditt liv som det är nu. Hur mycket tid lägger du på barnen, familjelivet, hemmet, vänner, hobby jobb, vila mm. Om du går ner till 40% och minskar annat som du kan prioritera bort, hur mycket tid blir det då för studier?

    Räkna med att du inledningsvis kommer behöva 30 till 40 timmar per vecka för lektioner, föreläsningar, plugg, skrivarbete mm. Efter första terminen kan du sen anpassa när vet vilken nivå du vill hålla och vad som krävs av dig.
  • GGN
    Wed 5 Jan 2022 15:25
    #5

    Något jag starkt kan rekommendera är att jobba extra inom HR! Otroligt viktigt. Särskilt om du inte har praktik under utbildningen.

Svar på tråden Någon som studerar/t Personal- och Arbetslivsprogrammet? Arbetat samtidigt?