Nippertippa10 skrev 2022-01-05 12:54:35 följande:
Ebo88, beklagar ditt ma. På vilket sätt skulle hcg kunna missleda? Det är nämligen det jag funderar mest på. Hade inte mitt hcg nästintill halverats så hade jag vågat tro på graviditeten men nu känns det rätt kört.
Svansmammn, beklagar dina missfall. Det var ii söndags som jag blödde. Sen har det inte kommit något mer. Ovissheten är helt klart hemsk. Känns inte som om mitt hcg varken ökar eller minskar då de visar ungefär samma styrka på testet och cb digital har visat ?gravid 2-3? länge nu. Tänker att testerna borde bli svagare eller att det digitala visar ?gravid 1-2?. Blir väl klokare på fredag när jag ska på vul men väntan är jobbig.
När jag fick mitt sista missfall/MA visade cb digital 2-3 i två veckor. Då tog jag även isär testen och tyckte att strecken var lika starka varje gång jag testade under den perioden. Enligt blodprov minskade dock HCG ändå, så streckens styrka var inte en indikation på att HCG var detsamma.
Med tanke på att det bara gått tre dagar sedan din blödning är det ju inte konstigt att HCG inte hunnit minska så pass att cb visar 1-2 istället.
Jag kan även flika in och säga att jag fått ta blodprov vid alla missfall för att jämföra HCG-nivån med ett par dagars mellanrum. Erfarenhetsmässigt ska inte HCG minska så mycket att det halveras om det är en normal graviditet. Att det inte fördubblas med ett par dagars mellanrum behöver inte betyda något, men en stor minskning kan (mig veterligen) inte vara annat än negativt om det inte varit fler än ett foster från början där det ena kommit ut genom missfall. Eftersom HCG kollas med blodprov är värdena tillförlitliga, det är i vart fall den information jag fått till mig alla de tre gånger jag gjort det.
Jag förstår precis din känsla kring väntan, den är hemsk. Förhoppningsvis blir du klokare på fredag!