• Kockens

    Inget sexliv

    Hejsan

    Nybliven pappa här.. hur ser erat sexliv ut efter att ni fått barn?

    Här hemma hade vi sex senast när sambon blev gravid.

    Kan man verkligen tappa sexlusten så totalt vid graviditet och efter?

    Man kan inte ens nämna sex utan att hon blir sur..

  • Svar på tråden Inget sexliv
  • Jemp

    Hur nybliven då? Är hon ens läkt?

    Nedsatt lust är vanligt under hela amningen. Sen förändras givetvis sexlivet ofta av föräldraskapet i sig också.

  • alicebe28

    Jag födde våran dotter för cirka en månad sedan. Under graviditeten varierade sexlusten mycket, ena veckan ville jag inte ens tänka tanken medan nästa vecka ville jag ha snuskigt rått sex varje dag flera gånger.

    Nu har vi inte haft sex sedan förlossningen pga smärtor och att jag inte riktigt läkt ännu. Sexlusten finns där men avvaktar ändå för att inte orsaka mer skador eller smärta.

    Så ja det är väldigt olika.

    Försök prata med din sambo. Ta upp det i en lugn stund så ni kan ha ett lugnt samtal om det.

  • assistent 13
    Kockens skrev 2022-01-05 16:41:30 följande:
    Inget sexliv
    Hejsan

    Nybliven pappa här.. hur ser erat sexliv ut efter att ni fått barn?

    Här hemma hade vi sex senast när sambon blev gravid.

    Kan man verkligen tappa sexlusten så totalt vid graviditet och efter?

    Man kan inte ens nämna sex utan att hon blir sur..
    Hade sex under mina graviditeter fast inte lika ofta. När barnet var född tog det kanske en månad innan vi hade sex, när jag slutat blöda helt enkelt .
  • Kockens

    Min sambo ville knappt vara nära mig under graviditeten. Nästan inte nu heller, allmänt sur och arg. Misstänkte en förlossningsdepression och pratade med henne om det och att vi måste söka hjälp om det va så.

    Men det hade hon inte sa hon. Det är hennes hormoner som formar henne säger hon. Hon tycker verkligen att man får bete sig hur man vill när man är gravid och ammar

  • Klartsomvatten

    Ni har alltså inte haft sex på över ett år. Har hon läkt än? Hon har väl knappast ont fortfarande?

    Väldigt märkligt att hon blir arg så fort du vill prata om det. De flesta par vill ju ha sex så det är ju inte konstigt att du funderar. Ta upp det igen när ni båda är på bra humör. Säg att du undrar varför hon inte vill ha sex längre och om det finns något du kan göra. Kanske attraheras hon inte av dig längre.

    Jag hade aldrig stannat i ett sexlöst förhållande.

  • Kockens

    Stämmer att det är över ett år sedan sist.

    Jag kommer lämna om det inte blir ändring på det. Vill ju verkligen försöka för barnets skull men blir det ingen ändring tänker jag inte stå ut.

    Hade det inte varit barn i bilden hade jag lämnat för längelänge sedan

    Börjar ju undra om hon är otrogen?.

  • Klartsomvatten
    Kockens skrev 2022-01-05 19:16:08 följande:

    Stämmer att det är över ett år sedan sist.

    Jag kommer lämna om det inte blir ändring på det. Vill ju verkligen försöka för barnets skull men blir det ingen ändring tänker jag inte stå ut.

    Hade det inte varit barn i bilden hade jag lämnat för längelänge sedan

    Börjar ju undra om hon är otrogen?.


    Det kan finnas många anledningar till att hon tappat lusten. Oavsett vad så bör hon kunna ha ett lugnt samtal om saken. Kan hon inte ens det så är det ju bara att göra slut direkt.

    Finns det tecken på att hon är otrogen?
  • Holy93

    Hade sex under graviditeten tills samma kväll som värkarna startade. Efter förlossningen gick det drygt 3 veckor sedan hade vi sex, och drygt 6-7 veckor tills vi hade vaginalt sex (tills allt var läkt).

  • Mimosa86

    Hormoner styrde mig ganska hårt.

    Först delen av graviditeten var jag så asexuell en människa kan bli. Sista 3 månader blev jag kåta Gunn och kunde inte få nog.

    Sen kom bebisarna och amningen gjorde att lusten var obefintlig. Dessutom fick jag redan så mycket närhet och kärlek från bebis så jag var trött på närhet. Längtade mest efter att få ha kroppen i fred och att den bara var min i några minuter. De kämpiga nätterna och få timmars sömn triggade heller inte igång pirret. Men efter 6 mån började vi ha sex, fast ganska tråkigt och utan riktig lust från min sida.

    Så slutade jag amma vid ett år. Helt plötsligt kom ägglossningen tillbaka, jag började piffa upp mig och svassa (omedveten om att jag åter var fertil). Min man fick en chock när jag kom hem med en sexig neglige istället för barnkläder på shoppingturen och var kramsugen :)

    Sen dess har sexlusten varit mycket högre än innan barn. Värderar sexet så mycket mer nu när det inte är så självklart med tiden. Njuter mer. Uppskattar mer. Sex är glittret i en tråkig vardag.

    ....Men av din text att döma så verkar ni inte ha en generellt bara relation? Eftersom du skriver att du skulle ha lämnat om det inte var för barnet? Då tyder det ju på att det finns mer brister i relationen och då kan ju sexbristen eller brist på närhet vara symptom på det. Vi tjejer kan tappa lusten till sex om relationen inte känns bra.. ni kanske bör prata med en kurrator? Kan ju vara som du skriver att hon också fått en förlossnings dipp., kräv samtal

  • Kockens
    Klartsomvatten skrev 2022-01-05 19:27:32 följande:

    Det kan finnas många anledningar till att hon tappat lusten. Oavsett vad så bör hon kunna ha ett lugnt samtal om saken. Kan hon inte ens det så är det ju bara att göra slut direkt.

    Finns det tecken på att hon är otrogen?


    Nej har letat men hittar inga tecken på något sådant, borde vara omöjligt enligt min ?forskning? som jag hållt på med ett bra tag
  • Kockens
    Mimosa86 skrev 2022-01-05 20:08:29 följande:

    Hormoner styrde mig ganska hårt.

    Först delen av graviditeten var jag så asexuell en människa kan bli. Sista 3 månader blev jag kåta Gunn och kunde inte få nog.

    Sen kom bebisarna och amningen gjorde att lusten var obefintlig. Dessutom fick jag redan så mycket närhet och kärlek från bebis så jag var trött på närhet. Längtade mest efter att få ha kroppen i fred och att den bara var min i några minuter. De kämpiga nätterna och få timmars sömn triggade heller inte igång pirret. Men efter 6 mån började vi ha sex, fast ganska tråkigt och utan riktig lust från min sida.

    Så slutade jag amma vid ett år. Helt plötsligt kom ägglossningen tillbaka, jag började piffa upp mig och svassa (omedveten om att jag åter var fertil). Min man fick en chock när jag kom hem med en sexig neglige istället för barnkläder på shoppingturen och var kramsugen :)

    Sen dess har sexlusten varit mycket högre än innan barn. Värderar sexet så mycket mer nu när det inte är så självklart med tiden. Njuter mer. Uppskattar mer. Sex är glittret i en tråkig vardag.

    ....Men av din text att döma så verkar ni inte ha en generellt bara relation? Eftersom du skriver att du skulle ha lämnat om det inte var för barnet? Då tyder det ju på att det finns mer brister i relationen och då kan ju sexbristen eller brist på närhet vara symptom på det. Vi tjejer kan tappa lusten till sex om relationen inte känns bra.. ni kanske bör prata med en kurrator? Kan ju vara som du skriver att hon också fått en förlossnings dipp., kräv samtal


    Våran relation är inte bra, mycket gräl om mycket saker, vi båda är ganska slutkörda med dålig sömn, sonen har varit en del sjuk som tagit på våra psyken, övriga problem med främst min familj och en allmän stressig vardag..

    Tacka för ditt svar, tänder ändå ett litet ljus i den här väldigt långa tunneln att det kan bli bra till slut. Vi hade en fantastisk bra relation innan graviditeten.

    Vi har mycket gemensamma intressen, samma humor, skrattar väldigt mycket ihop så det känns ju väldigt tråkigt att ge upp också, någonstans hoppas man ju att man ska kunna ha det så bra igen
  • AMCG

    Hur sover din sambo och barnet? Är hon mycket vaken och ammar på nätterna? Då är det ganska vanligt att man enbart går runt som en zombie och inte har någon energi över till samlivet.

    Jag hade själv HG i graviditeterna och sängliggande så det blev inga intima stunder alls. Inte mycket året efter födseln heller för att barnen väckte mig 6-10 gånger per natt och jag fick aldrig möjlighet att sova ut eller vila tillräckligt.

  • Kockens
    AMCG skrev 2022-01-05 20:30:17 följande:

    Hur sover din sambo och barnet? Är hon mycket vaken och ammar på nätterna? Då är det ganska vanligt att man enbart går runt som en zombie och inte har någon energi över till samlivet.

    Jag hade själv HG i graviditeterna och sängliggande så det blev inga intima stunder alls. Inte mycket året efter födseln heller för att barnen väckte mig 6-10 gånger per natt och jag fick aldrig möjlighet att sova ut eller vila tillräckligt.


    Sömnen är väl upp och ner i perioder. Men även när hon fått bra sömn en period så finns inte sex på kartan för henne.

    Är fullt förståeligt annars att man inte är sugen på sex när man inte fått sova..
Svar på tråden Inget sexliv