Har ni varit med om något övernaturligt i erat hem?
Jag tror inte på spökerier och kan oftast hitta en naturlig förklaring (sömnbrist etc. till sådant jag sett och hört.) utom i en lägenhet. Det var inget gammalt hyreshus, utan byggt på mitten av 90-talet. Även om det var lyhört mellan rummen, så hörde vi aldrig grannarna. Vi bodde högst upp i huset, med snedtak - utan någon vind. Trots det hörde vi väldigt ofta steg där uppe på taket. Första gången trodde vi att det var en sotare eller något, men det bara fortsatte - ibland på dagen och ibland på natten. Vi kunde till och med följa stegen från rum till rum (som om någon gick ovanför våra huvuden.) En barnvakt hörde det också en gång och trodde att min man hade kommit hem, eftersom hon så tydligt hörde honom gå i sovrummet, innan hon plötsligt hörde stegen som om de kom från taket.
Än idag förstår jag inte vad det var eller hur vi kunde höra det så tydligt, men det var väldigt märkligt. Barnvakten var helt säker på att det var spöken. Jag är skeptisk, men hittar heller ingen annan förklaring.