Varför snackar tjejer så mycket skit?
Jag själv är en tjej och jag har bara tjejkompisar. Har under lång tid tänkt på att tjejer snackar så vansinnigt mycket skit bakom ryggen på folk. Nästan enbart om andra tjejer också. Varför är det så? Jag själv tycker inte om att prata skit bakom ryggen på folk och drar mig undan när folk gör det. Är med i en grupp på Facebook och messenger där samtliga är tjejer och det snackas så otroligt mycket skit där så man blir helt tokig. När det drar igång så orkar jag inte ens skriva något. Jag vill inte vara delaktig i sådant prat.
Det är snack om hur dålig och dum hon är och blablabla. Jag fattar inte hur de orkar. Det värsta är att en av dessa tjejer försöker framstå som god och snäll utåt (hon har det till och med som motto) men hon är den som snackar mest skit av alla.
Det jag pratar om gäller absolut inte bara tonårstjejer. Det gäller även äldre tjejer eller kvinnor. Samtliga som är med i denna grupp är 25+ så det är ju inga småtjejer direkt.
Som sagt så har jag märkt detta hos otroligt många tjejer. Redan när jag var liten var det såhär. Har aldrig haft många killvänner men de få jag har haft har inte hållit på såhär. Jag har fått uppfattningen att detta beteende är mer vanligt bland tjejer, vilket är synd eftersom jag annars trivs bäst med kvinnor.