• Anonym (Magbesvären)

Hjälp förstoppad

Hej. Jag är totalt förstoppad. Jag har provat allt. Jag har rökt, det har hjälpt innan att få igång innan. Sånadär suppar, hjälper inte, magnesiumtabletter, olja, päron, massage, laxoberaldroppar. Inget hjälper. Jag har varit förstoppad i snart två veckor. Snälla ge mig råd, jag vet inte vad jag ska göra mer. Dricker vatten. Har ätit sommarluften. Ätit knäckebröd. Linfrön i nyponsoppa. Ger upp snart?..

• Svar på tråden Hjälp förstoppad
  • Hyllemor

Men herregud människa, ring till sjukvården! Man kan faktiskt dö av riktigt illa förstoppning. Om inte apotekets receptfria varor hjälper, så kontaktar man en läkare.

• Anonym (Bibbi)
    Anonym (Magbesvären) skrev 2022-01-29 01:24:56 följande:
    Tyvärr tog det inte slut här. Jag startade en ny tråd men ingen verkar vilja svara. Kanske nån av er har min tråd kvar ?

På vilket sätt tog det inte slut? Är du fortfarande förstoppad? Nya gynekologiska problem?
  • Anonym (Magbesvären)
    Anonym (Bibbi) skrev 2022-01-29 06:22:00 följande:

På vilket sätt tog det inte slut? Är du fortfarande förstoppad? Nya gynekologiska problem?
    Jag fick komma på en akuttid i torsdags. Jag hade skrivit till dom i appen redan innan och förklarat men hon tyckte att jag kunde vänta. Läkaren kände att det va nåt på höger sida på magen och sa sen att han skulle beställa en röntgen med en gång och be att få gå före i kön. Dom tog många prover och igår när jag fick provsvaren så visade P?cea att det var förhöjt värde så nu är jag mer orolig än innan
  • Anonym (Bibbi)
    Anonym (Magbesvären) skrev 2022-01-29 13:33:43 följande:
    Jag fick komma på en akuttid i torsdags. Jag hade skrivit till dom i appen redan innan och förklarat men hon tyckte att jag kunde vänta. Läkaren kände att det va nåt på höger sida på magen och sa sen att han skulle beställa en röntgen med en gång och be att få gå före i kön. Dom tog många prover och igår när jag fick provsvaren så visade Pcea att det var förhöjt värde så nu är jag mer orolig än innan

Nu vet jag vilken tråd du menade. Tyvärr svårt att svara när man saknar kunskap. Det enda jag kan ge dig är mitt medlidande. Jag hade också varit väldigt rädd och orolig i den situationen. Vet du hur länge det dröjer tills du får besked om vad det kan vara?
  • Anonym (Magbesvären)
    Anonym (Choklad) skrev 2022-01-29 06:31:32 följande:

Hur mår du ts?

Jag tycker att mitt allmäntillstånd är ganska bra och jag har fått igång magen men nu verkar det vara något annat
  • Anonym (Magbesvären)
    Hyllemor skrev 2022-01-29 01:47:24 följande:

Men herregud människa, ring till sjukvården! Man kan faktiskt dö av riktigt illa förstoppning. Om inte apotekets receptfria varor hjälper, så kontaktar man en läkare.

Det har jag gjort
  • Anonym (Magbesvären)
    Anonym (Bibbi) skrev 2022-01-29 13:40:23 följande:

Nu vet jag vilken tråd du menade. Tyvärr svårt att svara när man saknar kunskap. Det enda jag kan ge dig är mitt medlidande. Jag hade också varit väldigt rädd och orolig i den situationen. Vet du hur länge det dröjer tills du får besked om vad det kan vara?
    Jag får nog komma på röntgen ganska snabbt. Ett förhöjt P?cea värde kan tyda på ändtarmscancer eller tjocktarmscancer. Mitt värde låg på 8,0 och det ska vara mindre än 5,0. Det kan även vara indikation på någon inflammation i tarmar så jag hoppas ju på det sista i så fall. 
  • Anonym (L)
    Anonym (Magbesvären) skrev 2022-01-29 13:49:43 följande:
    Jag får nog komma på röntgen ganska snabbt. Ett förhöjt P?cea värde kan tyda på ändtarmscancer eller tjocktarmscancer. Mitt värde låg på 8,0 och det ska vara mindre än 5,0. Det kan även vara indikation på någon inflammation i tarmar så jag hoppas ju på det sista i så fall. 
    Ja, det hoppas vi! Och att du får en tid snabbt nu så att du får besked. 
  • Anonym (Choklad)

Stackare. Håller alla tummar att det inte är något farligt!

• Anonym (Titt)
    Anonym (Magbesvären) skrev 2022-01-29 13:33:43 följande:
    Jag fick komma på en akuttid i torsdags. Jag hade skrivit till dom i appen redan innan och förklarat men hon tyckte att jag kunde vänta. Läkaren kände att det va nåt på höger sida på magen och sa sen att han skulle beställa en röntgen med en gång och be att få gå före i kön. Dom tog många prover och igår när jag fick provsvaren så visade P?cea att det var förhöjt värde så nu är jag mer orolig än innan
    Men oj! Vilken otur du har! Du ska se att det visar sig att det inte är nåt farligt ändå, men det är klart att det känns jätteoroligt just nu. Men jag (och, är jag övertygad om: alla andra i tråden) håller tummar och tår för att det ska lösa sig. Jag hoppas att du får en tid till röntgen redan imorgon!

Vilken tråd var det du startade? Jag tror jag missat den, eller så var det som nån annan skrev att jag inte visste vad jag skulle svara, men tycker mig inte komma ihåg nån sån tråd...

Massor av styrka till dig, och håll oss uppdaterade Hjärta
  • Anonym (Magbesvären)
    Anonym (Choklad) skrev 2022-01-29 14:01:19 följande:

Stackare. Håller alla tummar att det inte är något farligt!

Tack för ert stöd i min oroliga tid 
  • Anonym (Magbesvären)
    Anonym (L) skrev 2022-01-29 13:56:50 följande:
    Ja, det hoppas vi! Och att du får en tid snabbt nu så att du får besked. 
    Ja, hoppas de blir denna vecka. De känns att nåt inte är som det ska. Känner inte när jag torkar mig. Helt bortdomnat
  • Anonym (Magbesvären)
    Anonym (Titt) skrev 2022-01-30 15:59:18 följande:
    Men oj! Vilken otur du har! Du ska se att det visar sig att det inte är nåt farligt ändå, men det är klart att det känns jätteoroligt just nu. Men jag (och, är jag övertygad om: alla andra i tråden) håller tummar och tår för att det ska lösa sig. Jag hoppas att du får en tid till röntgen redan imorgon!

Vilken tråd var det du startade? Jag tror jag missat den, eller så var det som nån annan skrev att jag inte visste vad jag skulle svara, men tycker mig inte komma ihåg nån sån tråd...

Massor av styrka till dig, och håll oss uppdaterade  // Hjärta
    Tack snälla :) Den andra tråden började jag med att fråga om P?cea värde. Mitt ligger på 8,0 och det ska vara helst mindre än 5,0. Det kan betyda ändtarms - eller tjocktarmscancer. Och med tanke på hur snabbt han ville ha det röntgat så blir man ju lite nojjig. P?cea värdet stod i min journal 2 dagar senare. Plus att han kände nåt på magens högra sida. Det kan ju vara tarminflammation också. Tänker att det han kände bara va en massa poop :) tack för allt stöd, det känns skönt att kunna skriva om det 
  • Anonym (Magbesvären)

Jag har tagit bort den andra tråden :)

• Anonym (Titt)
    Anonym (Magbesvären) skrev 2022-01-30 16:20:13 följande:
    Tack snälla :) Den andra tråden började jag med att fråga om P?cea värde. Mitt ligger på 8,0 och det ska vara helst mindre än 5,0. Det kan betyda ändtarms - eller tjocktarmscancer. Och med tanke på hur snabbt han ville ha det röntgat så blir man ju lite nojjig. P?cea värdet stod i min journal 2 dagar senare. Plus att han kände nåt på magens högra sida. Det kan ju vara tarminflammation också. Tänker att det han kände bara va en massa poop :) tack för allt stöd, det känns skönt att kunna skriva om det 
    Ah ok. Jag måste ha missat den. Hursomhelst hoppas jag verkligen att det visar sig att det bara är att det fortfarande är kvar en massa i tarmen. Hjärta
  • Anonym (svårt)

TS - Hur har det gått???

Svar på tråden Hjälp förstoppad