• Habbe

Bra bild som bevisar att Covid vaccinet fungerar

Kolla på bilden som visar sjukhusinläggningar bland ovaccinerade och dubbelvaccinerade.

Även bilden bland dödsfall är det slående vad bra det är att vaccinera sig, ändå är det så mycket snack, varför?

• Svar på tråden Bra bild som bevisar att Covid vaccinet fungerar
  • fatet

För att de som ligger bakom den falska propagandan har en helt annan agenda. Vaccinets vara eller icke vara är bara ett tillfälle och instrument.

• Tow2Mater

Därfor att bilden tar inte i beaktande t ex ålder. Att vaccinera t ex en treåring har inte samma diagram som vaccination av t ex en 75-åring.

• fatet
    Tow2Mater skrev 2022-01-07 00:46:36 följande:
    Därfor att bilden tar inte i beaktande t ex ålder. Att vaccinera t ex en treåring har inte samma diagram som vaccination av t ex en 75-åring.
    Du missade visst att det handlade om sjukhusvistelse...

Bra försök till antivaxxpropaganda dock. Cool
  • Belmadelfin

Säger ingenting om långsiktiga effekter på hälsan som inte har med covid att göra

• fatet
    Belmadelfin skrev 2022-01-07 11:03:59 följande:
    Säger ingenting om långsiktiga effekter på hälsan som inte har med covid att göra
    Nä för det handlar om sjukhusvistelse.

Det är ganska svårt för vaccinmotståndare att argumentera mot det här. Solig

Man vet inte långtidseffekterna eftersom det inte har gått tillräckligt lång tid men troligen är det många som kommer att ha mer eller mindre svåra symptom som exempelvis irreparabla lungskador. Det kan gå bra att leva med lungskador som relativt ung och stark men som gammal och skör är det tveksamt tänker jag.
  • Fossil
    Belmadelfin skrev 2022-01-07 11:03:59 följande:

Det påstods det inte heller.
  • Belmadelfin
    Fossil skrev 2022-01-07 11:09:36 följande:

Det påstods det inte heller.

Okej men enligt din retorik - varför ska man då dra in vaccin med dokumenterat dåliga effekter på hälsan så som man gjorde med Astra? Sålänge det funkar mot covid så spelar ju inte biverkningar någon roll. Nåt ska man ju dö av hehe
  • fatet
    Belmadelfin skrev 2022-01-07 11:15:23 följande:
    Okej men enligt din retorik - varför ska man då dra in vaccin med dokumenterat dåliga effekter på hälsan så som man gjorde med Astra? Sålänge det funkar mot covid så spelar ju inte biverkningar någon roll. Nåt ska man ju dö av hehe smile1.gif
    Det stämmer inte. Ni vaccinmoståndare blir faktiskt mer och mer pinsamma.
  • Belmadelfin
    fatet skrev 2022-01-07 11:19:47 följande:

Det stämmer inte. Ni vaccinmoståndare blir faktiskt mer och mer pinsamma.

Vad stämmer inte. Är inte vaccinmotståndare f ö. Har vaccinerat mig i mitt hemland.
  • fatet
    Belmadelfin skrev 2022-01-07 11:21:33 följande:
    Vad stämmer inte. Är inte vaccinmotståndare f ö. Har vaccinerat mig i mitt hemland.
    Läs det du skriver själv...
    Belmadelfin skrev 2022-01-07 11:15:23 följande:
     vaccin med dokumenterat dåliga effekter på hälsan

Vaccinet hade inte dåliga effekter på hälsan.

Du gör ett generellt påstående som inte stämmer med verkligheten.
  • fatet
    Belmadelfin skrev 2022-01-07 11:21:33 följande:
    Håll dig nu till ämnet.
    Vad säger diagrammen dig?

• Belmadelfin
    fatet skrev 2022-01-07 11:26:06 följande:

Läs det du skriver själv...Vaccinet hade inte dåliga effekter på hälsan.

Du gör ett generellt påstående som inte stämmer med verkligheten.

Det är skillnad på vaccin och vaccin. Väljer noggrant vilket vaccin jag tar.

Oavsett vad bilden här visar måste man ändå se hela bilden och väga för-mot nackdelar när man intar ett läkemedel
  • Tow2Mater
    fatet skrev 2022-01-07 09:43:33 följande:
    Du missade visst att det handlade om sjukhusvistelse...

Bra försök till antivaxxpropaganda dock. Cool
    Nej det missade jag ju inte alls. Menar du att t ex ovaccinerade treåringar eller 19-åringar har samma inläggningsfrekvens som ovaccinerade 75-åringar, eller vad menar du?
Svar på tråden Bra bild som bevisar att Covid vaccinet fungerar