• 5älskadeillrar

Ledsen, besviken och desperat...

Hej alla, jag har satt mig själv i en katastrof och vill inte bolla med någon i min närhet...

Har inte så många och flera är gemensamma bekanta med den det gäller...

Saken är den att nu vid jul lånade jag ut en större ( för mig) summa till barnens andra förälder för att denne skulle kunna köpa julklappar, blev lovad att få igen allt före nyår... Jag lånade även ut en gång till efter första gången, som jag också skulle få innan nyår... Men har inte fått tillbaka ett öre och nu går jag själv på knäna...bokstavligen och rejält! Ja, jag va dum som lånade ut mer än jag kunde förlora, det vet jag...

Har till och med pratat med socialen men då jag har tillräcklig inkomst så är jag inte berättigad att söka. Det är två veckor kvar och jag vet inte vad jag skall göra??

Fick låna 200 för några dagar sedan av en bekant men vi är 6 i familjen och det är för lång tid kvar... Jag hatar mig själv för jag va så dum, men det ger inte mat på bordet, så vad kan jag göra?? Tack om någon orkar läsa...

• Svar på tråden Ledsen, besviken och desperat...
  • Anonym (Nattljus)

Be personen du lånade ut pengar till att betala tillbaka som att du är akut behov av dem. Hen får lösa det tycker jag ..

• 5älskadeillrar

Jag har bett om att få tillbaka bara något iaf men denne hävdar att utbetalningen inte kommit... Det är personens barn som blir lidande av det, men vi är alltså separerade.

• Anonym (Nattljus)

Vad trist :( du har ingen vän el nån annan nära dig du kan låna av?

• 5älskadeillrar

Ja...verkligen, jag ville bara de skulle bli en bra jul utan tråkigheter och därför va jag dum! Men nu har jag kanske lärt mig...om jag tar mig runt det här...

Nej, fick lånat 200 av en bekant, men de räckte inte helt länge...många har det knapert nu efter julen med...

Vad händer när maten e slut och man inte kan köpa någon? Finns inte frukost ens!! Lämna bort alla barn i två veckor?? Vart??

• Tow2Mater

Lämna alla barn i två veckor hos den andra foräldern? eller så tar ni hälften av skaran var?

• 5älskadeillrar

Det hade funkat om den andre föräldern hade tänkt på att spara nån krona till att försörja sina barn med...där finns inte nånting heller... varken dennes eller mina pengar...

Svar på tråden Ledsen, besviken och desperat...