• Hooon

    Hur gosa med bebis?

    Min tjej är 5 månader. Direkt hon vaknar vill hon fånga allt hon kommer åt eller träna på att krypa. Känns som att hon inte alls vill mysa eller sitta mitt emot och snacka.

    Vet inte riktigt heller hur man myser förutom pussa fötter och gosa näsa.

    Hur myser ni med era bebisar?

    Leker ni något med dom? Eller hur ser eran vardag ur ihop? ?

  • Svar på tråden Hur gosa med bebis?
  • baobab

    Min bäbis är sex månader och vill absolut inte gosa om det inte handlar om att han sover på mig. Enda gången han sitter stilla i mitt knä är om vi sjunger en sång. Tror att det hör till åldern, han vill bara krypa omkring och upptäcka saker. Antagligen kommer han uppskatta gos och kramar mer när han bli lite äldre. Men testa gos där du gör nåt kul, typ blåser på magen eller håller henne i famnen framför spegeln.

  • Hooon
    baobab skrev 2022-01-10 13:44:03 följande:

    Min bäbis är sex månader och vill absolut inte gosa om det inte handlar om att han sover på mig. Enda gången han sitter stilla i mitt knä är om vi sjunger en sång. Tror att det hör till åldern, han vill bara krypa omkring och upptäcka saker. Antagligen kommer han uppskatta gos och kramar mer när han bli lite äldre. Men testa gos där du gör nåt kul, typ blåser på magen eller håller henne i famnen framför spegeln.


    Exakt samma här. Det goset är när hon sover på. Jag får verkligen hoppas på det <3 Saknar det så.

    Men det var ju ett bra tips, tack! :)
Svar på tråden Hur gosa med bebis?