• JagGillarTomater

Kräkningar i slutet av v6

Går in i vecka 7 (6+0) imorgon.. kräktes för första gången för några dagar sedan, i v 6 (5+4).

Någon som har börjat spy upp frukosten ännu?

Hela vardagsrummet eller hela jag (!) luktar spya trots dusch och borstat tänderna ???? lyckades ta mig till toan och spy där men den här lukten alltså! ????

Vad ska man tugga på mer än salta kex och isbitar? Har ni andra tips? Har lättare Illamående på sen eftermiddag, annars ej.

• Svar på tråden Kräkningar i slutet av v6
  • Söndag

Samma här :( kräks ett par gånger om dagen. Har riskakor brevid sängen det underlättar lite och dricker mycket vatten. Vilket underlättar ngt

Jag är bara 4+4, jätte orolig hur de hela ska sluta!

Gravid med tredje barnet, första kräktes jag rättså mycket med men väst var tvåan där jag kräktes 32 veckor

• svansmamman
    JagGillarTomater skrev 2022-01-08 10:42:07 följande:
    Kräkningar i slutet av v6
    Går in i vecka 7 (6+0) imorgon.. kräktes för första gången för några dagar sedan, i v 6 (5+4).

Någon som har börjat spy upp frukosten ännu?

Hela vardagsrummet eller hela jag (!) luktar spya trots dusch och borstat tänderna ???? lyckades ta mig till toan och spy där men den här lukten alltså! ????

Vad ska man tugga på mer än salta kex och isbitar? Har ni andra tips? Har lättare Illamående på sen eftermiddag, annars ej.
    Jag har haft morgonillamående men däremot har jag sluppit kräkas på morgonen. Illamåendet har avhjälpts genom att äta några salta kex/chips/rostad majs/etc innan jag klivit upp ur sängen och sen ta det lugnt på morgonen, inte kasta sig upp och stressa iväg.

Mitt värsta illamående har varit på eftermiddagarna och kommit i samband med middagen. Det enda som funkat för mig är tyvärr att inte äta annat än lite fil, clementin etc med typ en timmes mellanrum. När jag ätit middag har det tyvärr alltför ofta slutat med att jag fått spendera hela kvällen sängliggandes och/eller kräkandes på toaletten.

Om det fortsätter och är svårt att genomlida dagarna pga illamåendet tycker jag du ska testa åksjuketabletter, det hjälper för många. Jag håller tummarna för att du snart mår bättre!
  • Söndag

Asch hann inte skriva klart

Som tidigare svar här åksjuketabletter, armbanden mot illamående från apoteket. Funkar inte det kontakta barnmorskan för starkare tabletter :) lycka till!!

Svar på tråden Kräkningar i slutet av v6