• Anonym (Kissis)

Hur luktar urin?

Har lite problem, jag tycker att jag läcker kiss och har svårt för att känna hur kiss faktiskt luktar. Det är speciellt med duschning jag tycker jag läcker, för efter duschen så tar jag badlakan och viker in den under underlivet så att kisset ska hamna där istället. Och på handduken luktar det ofta precis där underlivet varit. Men tycker det påminner om lite barnmat och lite svett, tänker så kan väl kiss lukta? Hur uppfattar ni att kiss luktar som?

• Svar på tråden Hur luktar urin?
  • Anonym (Urinämnet)

Kissa i en burk och sätt under näsan.

• Anonym (Kissis)
    Långbenopluto skrev 2022-01-08 19:11:57 följande:

Allvarligt??

Allvarligt faktiskt. Min ocd kan göra mig otroligt osäker, och menar mer kanske hur folk skulle beskriva det kanske.
  • Anonym (Smart)
    Anonym (Urinämnet) skrev 2022-01-08 19:13:28 följande:

Kissa i en burk och sätt under näsan.

Det var smart! Det är bra att veta hur "frisk" urin luktar. Kan underlätta om man får uvi och man märker att det luktar annorlunda.
  • Anonym (Smart)
    Anonym (Kissis) skrev 2022-01-08 19:29:59 följande:

Allvarligt faktiskt. Min ocd kan göra mig otroligt osäker, och menar mer kanske hur folk skulle beskriva det kanske.

Jag vet hur det luktar men kan inte beskriva inser jag.
  • Anonym (Green)

Hur långt är ett snöre? Urin luktar ju olika beroende på vad man druckit, eller om man är uttorkad osv. Så det luktar sällan likadant hela tiden

• Anonym (Urinämnet)
    Anonym (Smart) skrev 2022-01-08 19:33:59 följande:

Det var smart! Det är bra att veta hur "frisk" urin luktar. Kan underlätta om man får uvi och man märker att det luktar annorlunda.

Ja, bara man inte blir nojjig och kollar hela tiden. Uvi känns ju oftast, så det märker man ändå. Kiss ändrar också lukt av fler saker än uvi, tex kaffe, socker och selleri.
  • Anonym (gammalt piss luktar piss)

Hur kan man ha så noll koll?

För det första så är det skillnad på hur färsk urin och intorkad urin luktar.
    Testa att strunta i att torka dig efter morgonkisset, dra upp trosorna och ha dom på dig resten av dagen.
    Förmodligen kommer du känna urindoften från trosan varje gång du sitter på toan den dagen.

Alternativt skippa papperet och torka dig med trosorna efter du kissat och låt dom sen hänga på tork i duschen. 

Urindoft är en tydlig doft, uppenbarligen har du aldrig känt den för då skulle du aldrig ens skrivit din TS

• Anonym (Smart)
    Anonym (Green) skrev 2022-01-08 19:37:59 följande:

Hur långt är ett snöre? Urin luktar ju olika beroende på vad man druckit, eller om man är uttorkad osv. Så det luktar sällan likadant hela tiden

Det stämmer men det finns nån form av "grundlukt" ändå. Färgen ändras oxå av samma anledning och det är bra att hålla koll på sin "normala" färg.

(Uska)
  • Anonym (Smart)
    Anonym (Urinämnet) skrev 2022-01-08 19:39:27 följande:

Ja, bara man inte blir nojjig och kollar hela tiden. Uvi känns ju oftast, så det märker man ändå. Kiss ändrar också lukt av fler saker än uvi, tex kaffe, socker och selleri.

Selleri är hemskt.....Gurkmeja likaså. Då luktar det kattpiss....
  • Anonym (Kissis)
    Anonym (Smart) skrev 2022-01-08 19:41:11 följande:

Det stämmer men det finns nån form av "grundlukt" ändå. Färgen ändras oxå av samma anledning och det är bra att hålla koll på sin "normala" färg.

(Uska)

Det är väl mer det jag vill veta hur folk skulle beskriva liksom. Förstår ju att det är en ändring med vad man äter och dricker
  • Anonym (ocd)
    Anonym (Kissis) skrev 2022-01-08 19:29:59 följande:
    Om du har ocd vet du också att regel nummer ett är att inte söka försäkran från andra då det förvärrar tvånget.
  • Anonym (Kissis)
    Anonym (ocd) skrev 2022-01-08 20:16:55 följande:

Om du har ocd vet du också att regel nummer ett är att inte söka försäkran från andra då det förvärrar tvånget.

Son of a gun, är väl medveten. Har åkt tillbaka lite för varit uppehåll med psykologen under jul och nyår. Så nu är jag i trösttänkade och söker bekräftelse..
  • Anonym (ocd)
    Anonym (Kissis) skrev 2022-01-08 20:56:55 följande:
    Son of a gun, är väl medveten. Har åkt tillbaka lite för varit uppehåll med psykologen under jul och nyår. Så nu är jag i trösttänkade och söker bekräftelse..
    Då tycker jag att du ska återvända till de verktyg du fått för att hantera situationen istället för att söka försäkran på nätet.
  • Anonym (Kissis)
    Anonym (ocd) skrev 2022-01-08 21:00:43 följande:

Då tycker jag att du ska återvända till de verktyg du fått för att hantera situationen istället för att söka försäkran på nätet.

Yeah du har rätt faktiskt..
Svar på tråden Hur luktar urin?