Inlägg från: nomina |Visa alla inlägg
  • nomina

Farmen 2022

Johannus skrev 2022-02-24 22:16:56 följande:
    Gisses vilken dröm  // Demon

Ja själva Farmen är väldigt tråkig, men Torpet tycker jag är bra- Deltagarna där får mer gjort och fint blir det också.

OK ska inte dra ner farmarna heller för Prins gjorde en väldigt fin soffa, Gerty har gjort en fin gungstol, Bea gjorde en fin grill, men på nått sätt så är det Hemtrevligare på Torpet än på Farmen.
    Ja den va inget vidare, väldigt otippat att just Bea var där dock! :D
    Ja det är lite bättre stämning där och helt klart mysigare, så trist att det är så få minuter bara.

Prins soffa blev riktigt fin! 

Det ska bli spännande och se vem gerty väljer.
    Jag hade önskat att hon slog ut viktoria, men hon väljer säker inte kunskap om hon skulle bli vald. Troligen väljer inte någon av kvinnorna kunskap.
    Tror inte gerty vill välja prins heller....hon åker nog på söndag.
  • nomina
    molly50 skrev 2022-02-25 08:34:58 följande:
    Ja,precis! Kan bara hålla med.
    Och hennes fulspel.
    Jag håller delvis med.
    Tycker det är tragiskt och låter så fruktansvärt när en människa svär över lag, att Bella inte kan yppa en mening eller ett ord utan att lägga till en svordom får mig att slå lock för öronen.
    Dock hade hon ett visst underhållningsvärde iom att hon är så frispråkig och ändå självmedveten med glimten i ögat.
    Men men, hon hade snart åkt ut ändå så....
  • nomina
    Beccus skrev 2022-03-01 05:20:56 följande:
    Jag hoppas verkligen att arlind kommer tillbaka, Jonas får gärna åka ut. Kommer att sakna torpet, det har många gånger varit bättre än farmen i år. 
    Hoppas Arlind kommer tillbaka, helst Jonas också. Har väldigt svårt för Monica...
  • nomina
    molly50 skrev 2022-03-02 19:43:21 följande:

Och nu sitter de dessutom och planerar att bränna upp recepten på ostkakorna för att ställa till det för Arre.
    Inte så mycket bättre än det han har gjort,tycker jag.

Jag tror de blir diskade isåfall!
  • nomina
    molly50 skrev 2022-03-03 19:59:32 följande:

Vilket kackel det blev om att han valde Victoria. Jisses! 

Jag har väldigt svårt för viktoria, hon ska överanalysera allt och vad andra gör och säger.
    Hoppas hon väljer monica, då spelar det ingen roll vem som åker, trött på båda två.
  • nomina
    Johannus skrev 2022-03-03 22:32:36 följande:
    Bea är också en som överanalyserar allt och inget. Hoppas Victoria väljer antingen Bea eller Monika.....Skulle inte spela någon roll om alla tre åkte ut, så även Kischa och Helen....Skulle inte sakna någon av dem.
    Jo det har du rätt i, Bea kan få åka också! :D 
  • nomina
    molly50 skrev 2022-03-07 21:34:47 följande:
    Ja,det förstod jag med så fort Victoria åkte ut.
    Ja,det blev hon nog.
    Johannus skrev 2022-03-07 21:32:53 följande:
    Där blundade jag faktiskt. Har aldrig förstått att att folk äter kaniner som är djur som oftast barn tar hand om med föräldrar. Äter heller inte hare efter att jag sett en hare ha Harpest när jag var barn.
    Nej,jag har kaniner själv så jag klarar inte av at se så´nt.
    Skulle heller inte äta kanin eller hare.
    Kanin är dock så himla gott!
    Men visst är de såå söta!
  • nomina
    Johannus skrev 2022-03-07 21:35:16 följande:
    Höns har jag inte problem att se slaktas. Visst alla slakt är jobbigt, men mat behövs. Jag är storkonsument av kycklinglår sen långt tillbaka....(grillade kycklinglår) Glad
    Håller med, har själv jobbat på slakteri och tycker att gårdsslakt är det absolut bästa både för djur och köttkvalite!
    Så äter hellre gårdsslaktat än att köpa i butik.
    Hoppas på att ha egna höns och kalkoner i framtiden så man kan få riktigt gott kött jämfört med butikernas. 
    Men kan ändå förstå chocken om man inte sett slakt tidigare. 
  • nomina
    molly50 skrev 2022-03-08 08:40:55 följande:
    För mig är de familjemedlemmar så jag skulle aldrig kunna äta dem. 
    Jo, kan förstå dig. Du har samma band som jag för hund och skulle aldrig kunna äta det... 
  • nomina
    molly50 skrev 2022-03-08 09:35:04 följande:
    Jag har samma band till hundar med. Och även till mina marsvin. 
    Husdjur är för mig familjemedlemmar.   
    Såklart så är det för mig med! Hjärta
  • nomina
    molly50 skrev 2022-03-08 19:37:39 följande:

Jonas latar sig på hölogen.

Det såg riggat ut. Tror allt han får gjort sins uppdrag!
  • nomina
    molly50 skrev 2022-03-09 10:46:28 följande:
    Riggat? Hur menar du då?
    För att få det att framstå som jonas är lat och inte gör något, vilket jag inte anser är fallet.
    Kanske hör till en av de mer bekväma personerna därinne.
    Men han la sig ner, och i nästa sekvens var han plötsligt täckt av halm... så dessa ting ihop gör det riggar och för att kanske väcka upprörda känslor om att han är så lat.
  • nomina
    molly50 skrev 2022-03-09 12:37:34 följande:
    Fast han har ju själv sagt att det inte spelar någon roll om uppdragen inte godkänns.
    Om han verkligen inte bryr sig så kan det ju vara så att han är lat.
    Tror också det kan vara en vinkling av vad han har sagt. Tv kan ju klippa och framställa folk lite som de vill...!
  • nomina

Har redan sett dagens avsnitt eftersom jag jobbar ikväll.
    Nu, precis som i slutet av de flesta reality-såpor så är jag ganska uttråkad av serien och väntar bara på finalen. 
    Av de som är kvar hoppas jag att Cissi eller Kiesha vinner!

• nomina

Var ifrån min man i 9 månader pga pandemin och fast i två olika länder, kan verkligen förstå längtan efter sin älskade. Blev helt tårögd nu! Så mycket känslor och så fint för dem att få sina nära och kära på besök Hjärta

• nomina
    molly50 skrev 2022-03-15 19:51:31 följande:

Monica och hennes mamma är också lika. 

Verkligen!! 
  • nomina

Kiesha har iallafall mammas öron! Dom verkar ha en väldigt fin relation

• nomina

Håller också på cissi! Spännande semifinal.
    Det kan nog bli jämt i finalen, båda är starka och duktiga!

• nomina

Kram tillbaka :) 

Så bra kämpat av Cissi,  hon förtjänade verkligen vinsten!

Svar på tråden Farmen 2022