• Anonym (Olustig)

Men finns det inget man kan göra åt detta??? Desperat!!!

Ok, så jag är kvinna 50+. Jag har alltid gillat sex och haft större sexdrift än de flesta andra kvinnor jag vet. Men iom menopaus (hade min sista mens för 1.5 år sen) har jag blivit som helt ombytt. Jag känner ALDRIG någon lust längre. Men det måste ju finnas nåt man kan göra åt detta elände?? Nåt piller man kan äta eller nåt?? Varken jag eller min man känner igen mig, och allt känns bara trist och meh när man inte har det där pirret längre, och inte ens VILL ha sex??

Snälla, jag är desperat, finns det INGET man kan göra för att få tillbaka sexlusten?? 

• Svar på tråden Men finns det inget man kan göra åt detta??? Desperat!!!
  • Anonym (Naturens gång)

Du är inte fertil längre, därför finns det ingen mening med att ha sex och det känner din kropp av av biologiska skäl.

Varför är du så desperat efter att få igång sexlusten? Låt naturen ha sin gång. Det låter mer som att du vill ha tillbaka den för din mans skull.

• Anonym (Hej)

Jag skulle vilja rekommendera dig att köpa ReMoist som innehåller bla havtornolja och olika fettsyror mot normala slemhinnor och även Maca L argin som innehåller extrakt från Maca för sexlusten. Det blir maximal effekt på blodcirkulationen i de intima områdena. Jag har testat i fyra dagar så kan återkomma med om jag märker mer resultat men jag tycker mig redan ana att det känns mer i underlivet som när man blir kåt. Har ej haft sex sen jag börjat så kan inte ge nån recension där än :)

• Anonym (Hej)
    Anonym (Naturens gång) skrev 2022-01-09 01:30:10 följande:

Du är inte fertil längre, därför finns det ingen mening med att ha sex och det känner din kropp av av biologiska skäl.

Varför är du så desperat efter att få igång sexlusten? Låt naturen ha sin gång. Det låter mer som att du vill ha tillbaka den för din mans skull.

Det var nog bland de dummaste kommentarerna jag läst här på FL!

Hon ber ju om hjälp och tips!
  • Anonym (Bert)

Min kvinna har gått igenom menopausen men har fortfarande lust. Så det är inte självklart eller "naturens gång" att få mindre lust.

Kanske kan ni hitta tillbaka med massage, njuta av varandras kroppar och smek utan att ha sex under en period. 

Läs noveller, se på porr, använd mycket glidmedel... Testa utan att stressa.

• Swedman

Kolla en porrfilm tillsammans. Det kanske får det att tända till. 

• Anonym (www)

Jag äter largiplex. Tycker det hjälper lite grann. 

• Anonym (Olustig)
    Anonym (Naturens gång) skrev 2022-01-09 01:30:10 följande:

Alltså, jag vet inte vad jag ska svara på detta ens. Menar du att man som kvinna inte kan ha sexlust av egen kraft? Och att man därför inte kan sakna den när den försvinner? Eller hur tänkte du där?

Låt mig dra en annan parallell då (om det nu faktiskt på allvar är så att du inte fattar): Om du plötsligt tappade all aptit för mat, skulle du inte sakna det då? Skulle du inte sakna njutningen en riktigt god middag innebar?  

Naturligtvis vill jag ha tillbaka min sexlust även för min mans skull, eftersom han i högsta grad också påverkas av detta! Det innebär däremot inte att jag inte vill ha tillbaka den minst lika mycket för min egen skull.
  • Anonym (Olustig)
    Anonym (Hej) skrev 2022-01-09 03:38:28 följande:

Jag skulle vilja rekommendera dig att köpa ReMoist som innehåller bla havtornolja och olika fettsyror mot normala slemhinnor och även Maca L argin som innehåller extrakt från Maca för sexlusten. Det blir maximal effekt på blodcirkulationen i de intima områdena. Jag har testat i fyra dagar så kan återkomma med om jag märker mer resultat men jag tycker mig redan ana att det känns mer i underlivet som när man blir kåt. Har ej haft sex sen jag börjat så kan inte ge nån recension där än :)

Åh! Ååh! Men det låter ju ändå lite hoppfullt! Men påverkar det även själva lusten - alltså inte enbart att underlivet är mer samarbetsvilligt?
  • Anonym (Olustig)
    Anonym (Hej) skrev 2022-01-09 03:40:09 följande:
    Det var nog bland de dummaste kommentarerna jag läst här på FL!

Hon ber ju om hjälp och tips!
    Haha, ja men lite så... Glad Men jag antar att det antingen var nån som bara tycker det är kul att provocera, eller en helt asexuell ultrafeminist (alltså asexuell + feminist; inte att man som feminist automatiskt är asexuell. Och med ultrafeminist menar jag sorten som fått hela feminismen om bakfoten, och tror att den handlar om manshat)
  • Anonym (Olustig)
    Anonym (Bert) skrev 2022-01-09 08:04:55 följande:

Min kvinna har gått igenom menopausen men har fortfarande lust. Så det är inte självklart eller "naturens gång" att få mindre lust.

Kanske kan ni hitta tillbaka med massage, njuta av varandras kroppar och smek utan att ha sex under en period. 

Läs noveller, se på porr, använd mycket glidmedel... Testa utan att stressa.

Swedman skrev 2022-01-09 08:29:56 följande:

Kolla en porrfilm tillsammans. Det kanske får det att tända till. 

Testat, testat och testat... funkar inte... Rynkar på näsan

Svar på tråden Men finns det inget man kan göra åt detta??? Desperat!!!