• Jess223

    Klämt fingret??ont:///

    Hej,

    Jag tror jag har klämt mitt finger, på ett eller annat sätt, men tror det hände när jag klippte mina naglar och att jag höll i saxen och tryckte den för hårt och för länge mot någon nerv eller blodådran i fingret. Har inte haft nån känsel i fingret sen dess och det har fortfarande inte kommit tillbaka. :((


    Vad tror ni det kan bero på och är det någon som varit med om samma sak eller något liknande? Kan inte komma på att jag skulle gjort något annat eller skadat mig utan är den enda anledningen jag kan komma på till varför blodtillförseln till fingret stoppats. Känns som att fingertoppen på tummen är bortdomnad och sticker i den (tummen), och har gjort det i några dagar nu och har ingen som helst känsel i den. Så undrar om någon varit med om samma sak eller klämt fingret som gjort att känseln faller bort och om det finns något som man kan göra för att det ska komma tillbaks? :( :(((((

    Har inte kollat upp det men ska göra det:((
    Kan inte heller använda tummen när jag skriver på datorn eller håller på med telefonen, för det smärtar ju, gör ont och känns konstigt. Hade hellre klippt av tummen så att säga än att känna som det känns nu ObestämdSkrikandesSkrikandesObestämdså känns ju inte alls ok:///.

  • Svar på tråden Klämt fingret??ont:///
  • Mortiscia80

    Du kan omöjligt skada nerverna genom att klippa naglarna för korta och om du inte skulle haft blod i fingertoppen på flera dagar skulle den ha svartnat vid det här laget.

    Ring 1177. Skulle kunna vara en stukning eller att en nerv hamnat i kläm någonstans (annanstans än i toppen alltså).

  • Jess223

    Hej,
    Jag menar inte att jag skulle klippt naglarna för korta. Menar att tummen eller blodådern i tummen blev klämd när jag höll i saxen, alltså klämde tummen. Ska uppsöka vård imorgon:(((

Svar på tråden Klämt fingret??ont:///