• Wed 9 Feb 2022 20:57
    69535 visningar
    515 svar
    515
    69535

    Sveriges mästerkock 2022

    Blandat resultat

  • Wed 9 Feb 2022 20:58

    Det var lite oväntat

  • Thu 10 Feb 2022 18:33
    Johannus skrev 2022-02-09 23:26:52 följande:
    Ja jag har sett han på Kockarnas Kamp
    Okej
  • Thu 10 Feb 2022 18:34
    Johannus skrev 2022-02-09 23:28:16 följande:
    Glädjande att Adams lag vann, men hade sett att Alex hade varit i samma lag....
    Gillar Adam
  • Thu 10 Feb 2022 18:34
    Johannus skrev 2022-02-09 23:29:34 följande:
    Trist att Alex åkte ut. Han var inte färdig på Mäster Kockarna....Hoppa att han kommer tillbaka via efterstängning.
    Okej
  • Thu 10 Feb 2022 18:51
    flygrl skrev 2022-02-10 18:45:29 följande:

    Jaha, jag hoppar väl in i tråden jag med då. Solig Summerar lite av det som hittills varit.

    - Först va gäller auditions reagerar jag på att det enbart är i Sthlm numera. Lite synd för det blir långt att åka för en del duktiga matlagare som vill försöka komma med och inte bor hyfsat nära Sthlm. Särskilt för dom långt uppe i norr.

    - Sen tycker jag kvalet i Gävle blivit så mycket roligare att kolla på sen dom slutade med att tävla i att vispa äggvitor, göra majonnäs, hacka lök osv och i stället får visa att dom kan laga mat. smile1.gif Det är en av anledningarna att jag inte kollar så mycket på Kockarnas kamp där man låter stjärnkockar tävla i sånt jag nyss räknade upp istf att få laga sån härlig mat dom faktiskt är mästare på. :/

    - Och jag undrar också vart den unga simmartjejen tog vägen, hon som gick vidare från audition med den där vackra fiskrätten. Måste ha blivit sjuk eller nåt. smile3.gif

    - Och Serigne hade ju fått svårt funka i tävlingen om han inte ens kan hantera fläskkött. Orimligt att andra ska hjälpa honom med det som nu Adam som kanske är lite för snäll för sitt eget bästa. smile3.gif

    - Att så många verkar ogilla kassler blev jag förvånad över. Under min uppväxt käkade vi det då och då och vi alla tyckte det va gott. Och jag är född -97.

    - Och samma med ärtsoppa som skulle typ förbättras första gången dom va i Mästerkocksköket. Jag tycker det är gott det med. Fast jag gillar iofs det mesta. smile5.gif

    - Synd att Robert inte fick stanna kvar och kanske boosta sitt självförtroende MEN samtidigt kan ju inte juryn ta alltför mycket hänsyn till sånt. Han får väl chansen i Efter stängning i stället.
    Originell tävling förresten där dom skulle fixa pasta bolognese men bara fick använda varje ingrediens en gång. Inte så lätt.

    - Också lite kul se dom laga rätter som skulle representera dom själva. Amanda ut.

    - Roligt det gick så bra för Adams lag i lagtävlingen men lite synd att Alexander åkte ut till slut. Han hade deffo mer att ge imho, han kan laga annat än kött med rödvinssås! :/

    - Alla deltagare är förstås duktiga men några av mina favoriter är nog Anja som är trevlig och ödmjuk, Jimmy som verkar väldigt skicklig men kanske behöver bli lite ödmjukare och sen blyga Adam som nog också behöver stärka självförtroendet lite. Alexander hade gärna fått va kvar han med. smile5.gif

    - Sen kan jag bara rekommendera Efter stängning som nog egentligen är snäppet bättre som matprogram än huvudtävlingen. Det är mer fokus på maten där, hur den ska lagas och mer ingående bedömningar av det som dom tävlande lagat. Skulle gärna se mer av det i huvudtävlingen! För mig är ändå maten det viktigaste! smile1.gif


    Roligt att du hittat hit
  • Thu 10 Feb 2022 18:56
    flygrl skrev 2022-02-10 18:54:24 följande:
    Tack! smile1.gif
  • Mon 14 Feb 2022 17:27
    Johannus skrev 2022-02-10 22:25:55 följande:
    Trevligt att du är här...Jag har ännu aldrig tittat på Efterstängningen. Kanske skulle börja titta eftersom du beskriver den så bra. Glad
    Ska titta på Efter stängning i kväll på kanal 7 21:00
  • Mon 14 Feb 2022 17:28
    flygrl skrev 2022-02-13 23:10:34 följande:

    Tack, trevligt att du är här du med! Solig
    Efter stängning är absolut sevärt så jag tycker du ska ge det en chans. 


    I säsongspremiären dök Leif upp som ju vann Efter stängning ifjol och fick inte bara en utan tre kvällar att styra och ställa på Tegelbacken, Marcus restaurang. Han verkar satsa på matlagningen nu, hade olika anbud och hoppas snart kunna starta eget tillsammans med sin son. Roligt! smile1.gif


    Om du tittar får du också se hur det går för Robert, Amanda och Serigne. smile5.gif


    Ska kolla på Efter stängning i kväll
  • Mon 14 Feb 2022 17:28
    Johannus skrev 2022-02-13 23:35:45 följande:
    Vill helst se att Alexander går vidare på efterstängning så han kommer tillbaka till Mäster Kockarna.
    Hoppas att gör det
Svar på tråden Sveriges mästerkock 2022