• Wed 12 Jan 2022 10:14
    1177 visningar
    5 svar
    5
    1177

    Söker vän/vänner

    Hej!

    Jag är ganska privat av mig, vill inte synas på FB eller öppna mig totalt på familjeliv. Men jag skulle behöva någon eller några vänner som kan chatta eller träffas privat på t.ex. en Messengergrupp eller likande forum.

    Helst söker jag någon/ några med lågt amh som gjort eller gör IVF. Jag är i yngre 30års åldern.

    Jag tror man kan svara privat i meddelandefunktionen om man vill komma i kontakt med mig.

  • Svar på tråden Söker vän/vänner
  • Wed 12 Jan 2022 11:55
    #2

    Ok, det var ju verkligen en elak kommentar.

    Jag blir ju inte anonym längre i en Messengergrupp. Men jag vill inte vara offentlig här.

  • Wed 12 Jan 2022 12:07
    #3

    Finns det något annat sätt då att komma i kontakt med andra i min situation?

    Ni som läser har ni tips?

  • Anonym (Anony­m)
    Wed 12 Jan 2022 13:08
    #4

    Hej!

    Lite tråkigt svar av den innan, förstår Absolut behovet av att vilja prata med någon men samtidigt vilja vara anonym????

    Jag vet tyvärr inga andra sätt att hitta andra IVF:are, förutom såhär i olika forum.. Appen Tilly har också en community där du säkert kan efterlysa kontakter, stötte även på @bumpy.app på instagram igår. Kan även tipsa om det brittiska forumet healthunlocked.com/fertility-network-uk - ännu lättare att vara anonym där eftersom det du skriver än mindre kan härledas till dig. Tycker att alla i de forumen håller god ton, ger många bra tips till varandra och allmänt väldigt stöttande. Det hjälper för att slippa känna sig så ensam????

    Lycka till!

  • Anonym (Anony­m)
    Wed 12 Jan 2022 13:14
    #5

    @bumpyapp.se var det visst!

    Och alla frågetecken skulle vara en vanlig smiley, men verkar inte funka. Såg ut som ett kaxigt svar av, men det var alltså inte alls meningen. Då har jag lärt mig att smileys icke funkar här, haha.

  • Wed 12 Jan 2022 14:25
    #6
    Anonym (Anonym) skrev 2022-01-12 13:08:33 följande:

    Hej!

    Lite tråkigt svar av den innan, förstår Absolut behovet av att vilja prata med någon men samtidigt vilja vara anonym????

    Jag vet tyvärr inga andra sätt att hitta andra IVF:are, förutom såhär i olika forum.. Appen Tilly har också en community där du säkert kan efterlysa kontakter, stötte även på @bumpy.app på instagram igår. Kan även tipsa om det brittiska forumet healthunlocked.com/fertility-network-uk - ännu lättare att vara anonym där eftersom det du skriver än mindre kan härledas till dig. Tycker att alla i de forumen håller god ton, ger många bra tips till varandra och allmänt väldigt stöttande. Det hjälper för att slippa känna sig så ensam????

    Lycka till!


    Tack för svar! Jag får kolla in det du länkade till. Ja, jag tänker ju inte vara anonym när jag hittar någon att prata med såklart. Jag trodde det framgick. Men efter kommentaren från Emmy så vill jag ännu mer vara anonym här, för tänk vad trakasserad man kan bli annans. Jag vet ju inte vad det var för människa som skrev. Emmy3895 kanske är en person som brukar göra det hon beskriver i sitt inlägg eller själv varit utsatt. Oavsett är det ett otrevligt svar.
Svar på tråden Söker vän/vänner