• Wed 12 Jan 2022 12:41
    7171 visningar
    12 svar
    12
    7171

    Plussat igen efter missfall?

    Hej!

    Den 9 december fick jag missfall, trodde då jag var i vecka 7. På ett privat VUL dagen innan syntes dock ingen graviditet, bara möjligen begynnelsen till en.

    Jag blödde i drygt en vecka. Jag fick sedan till mig på ett uppföljnings-VUL den 22 december att ägglossning bör ske inom 5-10 dagar och att allt såg bra ut. Jag har testat negativt efter det på flera grav-test.

    Vi började då ha sex och på kul testade jag även lite med ÄL-tester vilket gav ?glad gubbe? i lördags (8/1).

    Idag fick jag för mig att göra gravtest igen. Fråga mig inte varför, det var väl en känsla... Men positivt var det, om än svagt. Även testat ett annat märke, samma där. OCH CB digital ger ?gravid 1-2?!!

    Vad ska jag tro om detta? Är det en ny graviditet och hur förklarar det den glada gubben i lördags? Så fort går det ju inte!

  • Svar på tråden Plussat igen efter missfall?
  • Wed 12 Jan 2022 13:12
    #1

    Har du testat negativt innan bör det vara en ny graviditet. Ägglossning test kan ge utslag även på graviditet. För som du säger kan inte ett embryo hinna fästa på några dagar.

  • Wed 12 Jan 2022 13:46
    #2

    Nej...precis. Då borde jag ha haft ägglossning tidigare helt enkelt, möjligen redan runt nyår om jag tänker rätt?

  • Wed 12 Jan 2022 14:54
    #3

    Hej

    Jag fick ma i vecka 5 sågs i vecka 7 började blöda 12/12 så ganska lika där. Va på vul å min äl va runt 3-4/1. Så din börde oxå ha varit liiite innan! Grattis

  • Wed 12 Jan 2022 15:32
    #4

    Tack snälla!

    Bara så konstigt med ägglossningstesterna samt att man inte riktigt vågar hoppas.

  • Wed 12 Jan 2022 16:37
    #5

    Jag fick positvt 2/1 och 3/1 4/1 va negativt å så fuck jag mens idag! Alltså 7-8 dagar efter äl? kanske tidigt mf igen eller hormonrubbning?

  • Wed 12 Jan 2022 18:27
    #6

    Oj, det var ju märkligt! Kanske blir så för mig också... :/

  • Wed 12 Jan 2022 19:29
    #7

    Jag genomgick en abort, 2 veckor senare testade jag neg med testet man fick med från lassa. Blödde i omgångar i cirka 2 månader... cirka 9 veckor efter aborten tog jag ett digitalt clearblue som visade "gravid". Barnmorskorna på lassa var 95% säker på att det var en ny grav, och fick då komma på ultraljud 2 veckor senare. Det visade sig att det var rester kvar från aborten, därför testet visade positivt (väldigt märkligt kan jag tycka, iom att testet från lassa var neg). Det behöver ju inte betyda att det är så för dig! Ville bara skriva att det kan vara rester kvar och därför visa pos.

  • Wed 12 Jan 2022 19:35
    #8

    Tack för ditt svar!

    Det är absolut något jag är väldigt orolig för. Dock har jag varit på VUL där det endast syntes en liten liten blodansamling kvar, samt fått flera negativa test efter det. Hur var det för dig, negativa test osv?

  • Wed 12 Jan 2022 19:36
    #9
    Blåbärsskogen skrev 2022-01-12 19:29:26 följande:

    Jag genomgick en abort, 2 veckor senare testade jag neg med testet man fick med från lassa. Blödde i omgångar i cirka 2 månader... cirka 9 veckor efter aborten tog jag ett digitalt clearblue som visade "gravid". Barnmorskorna på lassa var 95% säker på att det var en ny grav, och fick då komma på ultraljud 2 veckor senare. Det visade sig att det var rester kvar från aborten, därför testet visade positivt (väldigt märkligt kan jag tycka, iom att testet från lassa var neg). Det behöver ju inte betyda att det är så för dig! Ville bara skriva att det kan vara rester kvar och därför visa pos.


    Tack för ditt svar!

    Det är absolut något jag är väldigt orolig för. Dock har jag varit på VUL där det endast syntes en liten liten blodansamling kvar, samt fått flera negativa test efter det. Hur var det för dig, negativa test osv?
  • Wed 12 Jan 2022 19:38
    #10
    Blåbärsskogen skrev 2022-01-12 19:29:26 följande:

    Jag genomgick en abort, 2 veckor senare testade jag neg med testet man fick med från lassa. Blödde i omgångar i cirka 2 månader... cirka 9 veckor efter aborten tog jag ett digitalt clearblue som visade "gravid". Barnmorskorna på lassa var 95% säker på att det var en ny grav, och fick då komma på ultraljud 2 veckor senare. Det visade sig att det var rester kvar från aborten, därför testet visade positivt (väldigt märkligt kan jag tycka, iom att testet från lassa var neg). Det behöver ju inte betyda att det är så för dig! Ville bara skriva att det kan vara rester kvar och därför visa pos.


    Förlåt, svarade lite goddag yxskaft. Såg ju att du hade fått negativa test emellan. Håller tummarna för att det inte är så för mig och beklagar det du varit med om!
  • Sun 16 Jan 2022 21:03
    #11

    Hur går det för dig? Har du fått någon klarhet? :)

  • Sun 16 Jan 2022 21:23
    #12
    Pepsin skrev 2022-01-16 21:03:51 följande:

    Hur går det för dig? Har du fått någon klarhet? :)


    Hej!

    Tack som frågar!

    Jag tycker att testen ökar i styrka rätt bra nu och clearblue har slagit om till 2-3 (Igår). Tror faktiskt jag har börjat landa i att det är en ny grav och att den kommer gå bra den här gången. Bokade in (v)ul om ett par veckor dock, det är nog en nödvändighet för min oro. Samt för dateringens skull såklart.

    Är du själv i en liknande situation?
Svar på tråden Plussat igen efter missfall?