• Anonym (Dome)
    Thu 13 Jan 2022 09:25
    1372 visningar
    12 svar
    12
    1372

    Människor som ska döma, lägga sig, tala om för dig hur du ska leva ditt liv

    Vad tycker du om såna människor?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-13 09:26
    Lägga sig?

    Lägga sig i!!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Människor som ska döma, lägga sig, tala om för dig hur du ska leva ditt liv
  • Anonym (.)
    Thu 13 Jan 2022 09:29
    #1

    Beror på vad det gäller. Är någon i fara, eller riskera bli det är det inte fel att lägga sig i. Annars behåller man sina åsikter för sig själv. Men om någon frågar, IRL eller här på FL, då svarar man ju vad man tycker. 

  • Anonym (Dome) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 09:34
    #2
    Anonym (.) skrev 2022-01-13 09:29:28 följande:

    Beror på vad det gäller. Är någon i fara, eller riskera bli det är det inte fel att lägga sig i. Annars behåller man sina åsikter för sig själv. Men om någon frågar, IRL eller här på FL, då svarar man ju vad man tycker. 


    Sen finns det som lägger sig i, dömer, utan att man bett om det. När det handlar om nån man träffar t ex.
  • Anonym (T)
    Thu 13 Jan 2022 09:39
    #3

    Vad säger syrran?

  • Anonym (.)
    Thu 13 Jan 2022 09:41
    #4
    Anonym (T) skrev 2022-01-13 09:39:08 följande:

    Vad säger syrran?


    OK, är det så nu igen. 
    Dags att bojkotta alla trådar med detta ämne.
  • Anonym (spam)
    Thu 13 Jan 2022 09:57
    #5

    Du har ju redan en tråd om samma, varför en omröstning också? 

  • Anonym (Dome) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 10:04
    #6
    Anonym (T) skrev 2022-01-13 09:39:08 följande:

    Vad säger syrran?


    "Jag dömer andra. Ingen ska döma mig"
  • Anonym (Dome) Trådstartaren
    Thu 13 Jan 2022 10:19
    #7
    +1
    Anonym (spam) skrev 2022-01-13 09:57:15 följande:

    Du har ju redan en tråd om samma, varför en omröstning också? 


    Bara en kul grej, ingen djupare tanke bakom.
    Jag såg t ex en omröstning där man ska svara på om kan kan tänka sig att äta hund.
  • Anonym (Uggla­n)
    Fri 14 Jan 2022 18:31
    #8

    Det är det ingen som gör eftersom jag lever ett vettigt, lyckligt och nyttigt liv.

    De frågar mig om råd istället. Sen är de ibland skitdåliga på att ta mina råd, men det är ju deras problem.

    Man kan leda en åsna till en bro, men ibland envisas den ändå med att simma mot strömmen i Dalälven istället.

  • Sweene­yToad
    Fri 14 Jan 2022 18:34
    #9

    Det finns faktiskt något värre än personer som lägger sig i, och talar om hur man ska leva; nämligen personer som bestämmer hur man ska leva. 

    DET är något så jävla jobbigt. 

  • Anonym (malla­)
    Fri 14 Jan 2022 19:41
    #10

    Varför är denna tråd lagd i sex och samlevnad?
    Nej såna människor gillar jag inte. Det kan de hålla för sig själva. I viss mån dömer man väl folk mer eller mindre, och man ska självklart försöka minska sitt dömande, men när man väl dömer så ska man hålla det för sig själv. 

    Har en liten del dömande människor i min omgivning och det är dem som är konstigast själva. Har knappt vänner (de har väl dömt ut de flesta), förstorar upp grejer, släpper aldrig små saker, är väldigt självgoda. 

  • Anonym (Min kära mor...­)
    Fri 14 Jan 2022 19:53
    #11

    ...Är expert på detta. Döma, kritisera och allt måste vara vad hon anser är perfekt, på hennes sätt. Har mer och mer överlåtit kommunikationen med henne till min man numera, så han får ta det istället. haha sucker! (nejdå, är väldigt tacksam för detta)

  • Anonym (Dome) Trådstartaren
    Wed 30 Mar 2022 09:21
    #12
    Anonym (Dome) skrev 2022-01-13 10:19:36 följande:
    Bara en kul grej, ingen djupare tanke bakom.
    Jag såg t ex en omröstning där man ska svara på om kan kan tänka sig att äta hund.
    Och så reagerar folk på en sån här omröstning.
    Haha! Skrattande
Svar på tråden Människor som ska döma, lägga sig, tala om för dig hur du ska leva ditt liv