• Anonym (Ellen­)
    Thu 13 Jan 2022 11:12
    30819 visningar
    73 svar
    73
    30819

    Covid under graviditet, hur mådde ni?

    toughshit skrev 2022-01-13 11:05:54 följande:

    Jag har fått det precis nu.

    Började med huvudvärk i tisdags. Mådde skit igår och sov mest. Slemhosta, huvudvärk, trötthet och illamående.

    Idag mår jag bra, men är lite hes och har lite dov huvudvärk men inget jobbigt


    Krya på dig? Vilken vecka är du i och är du vaccinerad?

    Är själv orolig, är i vecka 26 och inte tagit vaccinet ännu.
  • Anonym (Ellen­)
    Thu 13 Jan 2022 12:44
    #10
    Hercai skrev 2022-01-13 12:31:35 följande:

    Hosta, snuva, trötthet och fruktansvärd huvudvärk. Tappade också smak och luktsinnet. Alla symtom försvann efter någon vecka, förutom tröttheten som jag tyckte var kvar betydligt längre.

    Var i tredje trimestern och inte vaccinerad.


    Hur länge hade du dina besvär som var värst? Det du beskriver är en vanlig förkylning utan komplikationer vilket är skönt att läsa. De flesta gravida utan vaccin beskriver det så som du.
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 15 Jan 2022 12:03
    #45
    Anonym (Missfall) skrev 2022-01-14 09:25:09 följande:

    Jag fick corona under första trimestern och blev riktigt dålig. Som en kraftig förkylning och tappade smak/lukt totalt i flera månader. Under sjukdomsperioden fick vi missfall :(


    Beklagar verkligen :(
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 29 Jan 2022 13:38
    #48

    Någon som nyligen haft covid som är gravid och ovaccinerad? Hur mådde ni ? 

  • Anonym (Ellen­)
    Sat 29 Jan 2022 13:59
    #50
    Amanda6747 skrev 2022-01-29 13:57:44 följande:
    Ja jag. Var snorig i 3 dagar men mådde bra hela tiden. Enda nu är att luktsinnet är borta ännu, 10 veckor sedan jag hade covid. 
    Vilken vecka var du då? Skönt att du mår bättre. 
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 29 Jan 2022 15:58
    #53
    Annispannis92 skrev 2022-01-29 14:06:17 följande:

    Är i vecka 14 och fick covid i måndags. Haft ont i kroppen och feber, är på bättringsvägen nu och nu är det som en förkylning. Är vaccinerad med två doser.


    Skönt att du mår bättre.  De första 1-2 dagarna, var det värre än vanlig förkylning? 
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 29 Jan 2022 17:34
    #56
    Gasellen87 skrev 2022-01-29 17:27:18 följande:

    Jag har covid för andra gången nu som gravid. Hade det i v 20 första gången, då väldigt mycket sjukare. Nu har vi det igen, denna gången har jag dock bara som en lättare förkylning med lite hosta.  Är Vaccinerad med två sprutor. 


    Var du vaccinerad när du fick det i vecka 20?
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 29 Jan 2022 17:55
    #58
    Gasellen87 skrev 2022-01-29 17:46:23 följande:

    Både ja och nej. Jag tog andra dosen på onsdagen och blev sjuk i covid på torsdagen. Så hade en dos då andra inte hunnit ge något skydd ännu. 


    I v 20 fick jag feber Runt 39 grader, fruktansvärt ont i kroppen, hosta och lite förkyld. Hade lite jobbigt med andningen ett par timmar en natt. Tappade luktsinnet. Mådde dock bättre ganska fort, var dålig i ca 2,5 dygn sen vände det. Lukten kom tillbaka efter ca 1 vecka. 


    Omikron sägs ju vara mycket mildare vilken alla som har haft covid beskriver. Det får man hoppas på. 
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 29 Jan 2022 21:18
    #60
    Annispannis92 skrev 2022-01-29 18:01:03 följande:
    Ja, det var som influensa. Hade jätteont i kroppen, framförallt höfterna, och huvudvärk. Låg bara i sängen de 2 första dagarna.
    Måste vara skönt att allt har gått bra och att du slipper tänka på det framöver. 
  • Anonym (Ellen­)
    Sat 29 Jan 2022 22:04
    #62
    Anonym (V35) skrev 2022-01-29 21:44:52 följande:

    Jag är ovaccinerad. Fick det i v.33 hade sån sjuk smärta i kroppen de kändes verkligen som att någon stod med en brödkavel o slog över hela kroppen . Hade så i 3 dagar och ca 40 graders feber. Var aldrig direkt snorig men fick jobbigt med andningen. Ska då tilläggas att jag har astma så jag var förberedd på detta. Är nu i v 35 och har precis fått blivit satt på fragmin då jag har en misstänkt blodpropp I lungan. Det borde dock enligt läkaren ha satts in redan när jag sökte vård för covid på dag nr 4 i förebyggande syfte då gravida löper större risk att få blodproppar av covid. :) Förutom andningen då som suger så skulle jag ändå påstå att det gick att härda ut :)


    Åh, så himla tråkigt :( 
    Läst och pratat mycket med min BM om att man löper större risk då man har diabetes, astma, högt BIM för att få detta som du beskriver. Har man inte något av dessa och är ovaccinerad får de flesta bara förkylningssymptom som går över. Håller tummarna att du snarast blir återställd. 
  • Anonym (Ellen­)
    Tue 1 Feb 2022 09:27
    #67
    Anonym (Lulu) skrev 2022-01-31 21:32:22 följande:

    Hej,
    Jag undrar om ni känner någon som har fött förtidigt pga corona under hösten 2021 eller senare? Trots två-tre vaccinationer? Som var fullt frisk utan riskfaktorer/folksjukdomar?

    Skriv inget om kvinnorna från USA osv utan jag tänker bara på svenska förlossningar nu. Jag är nyfiken på att höra efter om någon vet något. Ja, jag vet även om Socialstyrelsens analys men vore trevligt att höra någon privatpersons svar också. 


    Pratade med min BM igår som sa att hon knappt haft sådana fall sedan pandemin startade dvs både med eller utan vaccin. De som man har märkt kan leda till insättning av behandling är kvinnor som har något bakomliggande.


    Media gör allt väldigt stort och dramatiskt. Det är
    väldigt ensidig information man får. Det finns säkert enstaka fall som min bm sa men det behöver inte bero på just covid. 

Svar på tråden Covid under graviditet, hur mådde ni?