Anonym (Känner igen) skrev 2022-01-13 20:49:04 följande:
Oj vad det stämde in på mig...
Vissa dagar blir jag helt lycksalig i hela kroppen av att bara kolla på honom och tanken av oss två ihop gör mig varm i hela kroppen. Det är intensiv passion, goda middagar, prat om allt mellan himmel och jord, komplimanger till höger och vänster, kramar och kyssar som aldrig vill ta slut och så rätt som det är säger han något väldigt provocerande eller beter sig på ett sätt som att vi bara vore vänner isch. Han tar upp all plats i hela soffan, gör inte utrymme för mig eller någon annan, blir självisk i vardagen och frånvarande plötsligt. Det kan gå från 200-0 precis som du beskriver.
Och perioderna när man får brödsmulor av honom som kan vara i ca 1-3 veckor så känns det som att man bara vill försvinna från honom, från jordklotet och se om han ens skulle märka något. Vi bor dock inte ihop men är ett par. Och nej han träffar ingen annan i smyg. Dom perioderna när jag också känner att det beteendet är påväg så kan jag kolla på honom och verkligen tänka vad fan jag sysslar med och se hur han mer och mer blir en sur gammal gubbe i mina ögon...
För att nästa dag typ älska han igen för att han ändrar attityd.
Nu vet jag inte hur länge ni varit ihop. Om det handlar om två månader så kan din tvekan vara befogad. Men det du skriver om djup passion, kyssar, komplimanger i mängder, intensiva samtal är verkligen inget man kan förvänta sig i en långvarig vardagsrelation. Livet är ingen disneysaga. Dina förväntningar kan vara orealistiska. I verkliga livet är man ibland trött, sur, vill vara ifred. Man kan hellre vilja ligga utvräkt på soffan och fisa än ha djupa samtal över levande ljus.