• Fri 14 Jan 2022 12:43
    7719 visningar
    2 svar
    2
    7719

    Missfall eller fortfarande gravid?

    För några veckor sedan fick jag vad jag tog för givet var ett missfall. Började blöda svagt, det tilltog och sen blödde jag mycket i flera dagar. Med klumpar och väldigt ont i magen.

    Jag blödde i nästan tre veckor och hade tänkt söka vård men då avstannade det. Nu, fem veckor senare, tog jag ett test eftersom jag fortfarande kände mig så trött, svullen, brösten är fortsatt stora osv. Det visar positivt fortfarande.

    Är den enda rimliga förklaringen att allt inte kom ut och att jag har rester kvar? Eller kan jag fortfarande vara gravid?

  • Svar på tråden Missfall eller fortfarande gravid?
  • Fri 14 Jan 2022 17:04
    #1

    Båda alternativen är tänkbara. Erfarenhetsmässigt låter det som ett missfall. Antingen har inte allt kommit ut eller så finns det ett foster kvar (exempelvis tvillinggraviditet). Det finns de som blöder som du gjort och ändå visat sig vara fortsatt gravida. Om det beror på att det varit en tvillinggraviditet eller om man kan blöda på det sättet utan att fostret behöver ha dött vet jag inte, men det förekommer av det man kan se här på FL.

    Jag håller tummarna för att det inte är ett missfall utan att allt är som det ska!

  • Wed 18 May 2022 22:17
    #2

    Hur gick det?

Svar på tråden Missfall eller fortfarande gravid?