• Anonym (Orolig)

Lvu polishandräckning

Hej mitt barn fick lvu I förvaltningsrätten för 3 veckor sedan

Jag åkte iväg med barnet, gömde oss i 3 veckor. Idag kom ett beslut från kammarrätten en överklagan från advokat om att de häver lvuet interimistiskt fram till kammarrätten förhandling. Får inte tag på min advokat . Men kan vi åka hem? Barnet har inte lvu

Kan soc sätta nytt lvu nu . Tänk om de gör det. Polisen har varit hemma hos mig i mitt hus när barnet var efterlyst. Får polisen det ?

• Svar på tråden Lvu polishandräckning
  • Anonym (Vansinne)

Om jag får säga mitt så skulle du inte åkt iväg med barnet från första början.

Soc sätter inte något så kraftigt som LVU på ett barn utan god anledning?

Det är inte upp till dig om du vill följa detta eller inte.

• Anonym (Orolig)

Beslutet var skadligt för barnet

Kammarrätten hävde det nu

• Anonym (Orolig)

Hon fick lvu utan grunder, på falska påståenden .

• Anonym (Soc.)

Beslutet hävdes eftersom det ej kunnat verkställas. Ja det kan fortfarande beslutas om LVU.

• Anonym (Soc.)

Och ja. Polisen har rätt att gå in i bostaden för att söka efter ett barn och verkställa ett lvu om det finns en handräckningsbegäran från socialtjänsten.

• SaraL77

Lvu är den mest ingripande åtgärden som kan sättas in och det gör man inte bara på lösa grunder... Var en vettig förälder för första gången i ditt liv och följ beslutet.

• Anonym (F)

Ts, det är inte så att du skrev för nån vecka sen också om soc, förvaltningsrätten, kammarrätten mm?

Hur som helst, du skulle inte ha gömt barnet. Om du motverkar beslutet om LVU begår du ett brott. I nuläget kan ni åka hem eftersom det hävts men om kammarrätten bekräftar LVU så måste du låta dem ta med sig barnet!! Du kan inte fortsätta begå brott på det där sättet! Och du måste förstå att ditt agerande bara ställer till större problem för du visar att du, trots att du själv tycker att du gör det som är bäst för barnet, är en olämplig förälder!

• Anonym (Orolig)

Hon fick lvu utan grunder, på falska påståenden .

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Soc.) skrev 2022-01-16 10:49:01 följande:

Och ja. Polisen har rätt att gå in i bostaden för att söka efter ett barn och verkställa ett lvu om det finns en handräckningsbegäran från socialtjänsten.

Tack för svar ja det var soc och polis
  • Anonym (Orolig)
    SaraL77 skrev 2022-01-16 10:55:00 följande:

Lvu är den mest ingripande åtgärden som kan sättas in och det gör man inte bara på lösa grunder... Var en vettig förälder för första gången i ditt liv och följ beslutet.

Sluta prata om något du inte vet

Läste du att kammarrätten hävde lvu I mitt inlägg
Svar på tråden Lvu polishandräckning