• Anonym (Orolig)

Lvu polishandräckning

Hej mitt barn fick lvu I förvaltningsrätten för 3 veckor sedan

Jag åkte iväg med barnet, gömde oss i 3 veckor. Idag kom ett beslut från kammarrätten en överklagan från advokat om att de häver lvuet interimistiskt fram till kammarrätten förhandling. Får inte tag på min advokat . Men kan vi åka hem? Barnet har inte lvu

Kan soc sätta nytt lvu nu . Tänk om de gör det. Polisen har varit hemma hos mig i mitt hus när barnet var efterlyst. Får polisen det ?

• Svar på tråden Lvu polishandräckning
  • Anonym (F)
    SaraL77 skrev 2022-01-16 11:42:28 följande:
    Herregud.. Helt uppenbart att det är samma person. Tycker så synd om barnet.
    Japp, Münchahusen by proxy eller inte så är nåt uppenbart fel i det där hemmet. Undrar som ts om soc kan ta nytt LVU fast kammarrätten inte tagit något beslut, någon i tråden (soc?) sa väl nåt om det. För iofs, varför skulle de inte det om de tror att barnet far illa. Och då kan nog polishämtning och efterlysning bli aktuellt igen!
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (F) skrev 2022-01-16 11:47:46 följande:

Japp, Münchahusen by proxy eller inte så är nåt uppenbart fel i det där hemmet. Undrar som ts om soc kan ta nytt LVU fast kammarrätten inte tagit något beslut, någon i tråden (soc?) sa väl nåt om det. För iofs, varför skulle de inte det om de tror att barnet far illa. Och då kan nog polishämtning och efterlysning bli aktuellt igen!

Nej det är svårt men du ska nog sluta spekulera hej vilt nu .
  • Anonym (Kan bli ett helvete)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-01-16 10:43:57 följande:

Hon fick lvu utan grunder, på falska påståenden .

Lägg inte energi på dem i tråden som försöker trycka till dig. Att LVU kan sättas enbart pga illvilliga rykten är ingen nyhet.

Detta är väl ett bra exempel på hur myndigheter verkligen kan förstöta fungerandde hem?

Skitsnack och lögner kan räcka långt.

Sverige har upprepade gånger blivit fällt i Europadomstolen för sin hantering av LVU-mål.

Källa: www.svd.se/barn-omhandertas-utan-saklig-grund

Anonym (Orolig) skrev 2022-01-16 11:35:09 följande:
    Jo det är sorgligt men ibland räcker det med rykten

Grannen klagade på att hon aldrig såg mig handla mat och att hon tyckte dottern var ute för lite. Men det går upp i kammarrätten sen. Kammarrätten är bra, för de ser fel förvaltningsrätten gör
    Fast, något mer måste det väl ändå baserats på?

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Kan bli ett helvete) skrev 2022-01-16 12:02:48 följande:

Tyvärr inte.... Jag ville ha en familjebehandlare som skulle hjälpa mig men de ville ju inte det. Därför tror jag det hävs, alla frivilliga insatser är inte uttömta
  • Anonym (Orolig)

Dottern tar inte ögonkontakt och är selektiv i ätandet och det oroar soc. Hon har autism grad 3... men läkaren säger hon mår bra och går upp i vikt och att det är normalt att autistiska barn inte tar ögonkontakt. Soc säger att det är omsorgsbrist
    Anonym (Orolig) skrev 2022-01-16 12:05:32 följande:
    Tyvärr inte.... Jag ville ha en familjebehandlare som skulle hjälpa mig men de ville ju inte det. Därför tror jag det hävs, alla frivilliga insatser är inte uttömta
    Ja, stämmer det att det är det enda skälet så behöver du inte vara orolig.
    Däremot skulle jag, i dina kläder, överväga att flytta. Den där grannen verkar inte var särskilt trevlig.

Det är jättekonstigt om det bara är denna missstanke... du kan ju bevisa enkelt med kontoutdrag från banken att du handlar! (Såvida du inte alltid betalar kontant förstås, men det är ovanligt bland yngre människor numera.)
    Och det är inte förbjudet att inte vara utomhus!
  • Anonym (Orolig)

Dotterns autism hon är svår . Socialen tror att det är mitt fel att hon inte pratar osv och att hon äter samma mat jämnt men habiliteringen känner ingen oro och inte läkaren heller hon går upp i vikt osv . Jag kan inte lämna bort henne pga sin diagnos . Och jag tror kammarrätten förstår att det är oerhört traumatiskt att placera ett autistiskt barn
    Anonym (Orolig) skrev 2022-01-16 12:11:31 följande:
    Dottern tar inte ögonkontakt och är selektiv i ätandet och det oroar soc. Hon har autism grad 3... men läkaren säger hon mår bra och går upp i vikt och att det är normalt att autistiska barn inte tar ögonkontakt. Soc säger att det är omsorgsbrist
    Så det fanns ändå lite mer.

Har ni läkarkontakt/kontakt med lämplig instans (jag vet ingenting om denna diagnos) så kan ju denna intyga för soc att barnet inte far illa. Har inte denna kontaktats?
Svar på tråden Lvu polishandräckning