• Anonym (xxx)
    Sun 16 Jan 2022 22:32
    4558 visningar
    16 svar
    +1
    16
    4558

    Att förlora sin katt..

    Tow2Mater skrev 2022-01-16 21:55:20 följande:

    Varför kan ni inte flytta till landet?


    Jomen ett så stort och omvälvande beslut på alla plan, kan man ju ta när som helst - bara för kattens skull! :D Alla har råd också, alla har tid att sköta alla miljöerna, alla har körkort och bil, alla kan ta sig till jobbet därifrån...
  • Anonym (xxx)
    Mon 17 Jan 2022 13:10
    #12
    Tow2Mater skrev 2022-01-16 22:34:16 följande:
    Jag pratar inte om alla, bara om TS.
    Det står inget i TS om att hon är rik och kan köpa en gård på landet bara så-där, att hon har körkort och bil så att hon kan ta sig till jobbet därifrån, att hon är frisk och pigg och klarar av allt arbete som en lantegendom kräver...

    Det här var egentligen inte mot dig. Jag högg bara, för att man så ofta ser sådana här svar på Familjeliv, där man liksom förutsätter att allt är möjligt för TS. Så ser ju livet inte ut för de flesta av oss, vi har en begränsad inkomst, vi är bundna till våra hyreslägenheter, många av oss har inte råd med bil, vissa har förlorat körkortet... Det kan finnas hundra skäl för att inte kunna "flytta till landet" bara för en katts skull. 
  • Anonym (xxx)
    Mon 17 Jan 2022 17:02
    #16
    Anonym (Teddy) skrev 2022-01-17 14:37:04 följande:
    Undrar jag också. Det låter mer som att det är något ts fantiserar om, att katten ska få komma till ett härligt liv på landet. Att lämna tillbaka en katt till katthemmet som man tagit ansvar för är inte snällt mot katten. Den är inget klädesplagg.
    Här håller jag med. I så fall omplacerar man den ju själv, så att man ser att den får det bra på nya stället. 
Svar på tråden Att förlora sin katt..