• Anonym (.)

Slempropp lossnat i v.15!

Jag är i v.15 och är helt säker på att en del av min slempropp lossnat, jag är omföderska och vet hur den ser ut från min förra graviditet när den lossnade några veckor innan förlossningen.

Jag misstänker att det denna gång lossnat en del av den pga att vi hade sex en dag innan jag märkte att det kom ut, är det någon mer som vart med om detta? Att den lossnat så tidigt? Eller att den lossnat pga sex?

Jag har förstått att den återbildar sig om den lossnar för tidigt. Men det känns ju inte så tryggt att ha sex om det nu va därför den lossnade.

• Svar på tråden Slempropp lossnat i v.15!
  • Anonym (.)

Ingen?

• mamaleona

Den återbildas ja. Skäl att ta det lugnt några veckor är mitt råd nu. Hälsn en bm

• Anonym (Skönt)

Skönt att det var en kunnig BM som du fick svar av.

Jag som amatör och outbildad och omföderska hade lyssnat till det men även bokat en tid till gyn för att be om en us bara för att inte gå orolig

• Anonym (.)
    mamaleona skrev 2022-01-18 09:35:54 följande:

Den återbildas ja. Skäl att ta det lugnt några veckor är mitt råd nu. Hälsn en bm

Ta det lugnt på vilket sätt?
    är det möjligt att det var pga sex som det lossnade en del?
  • Anonym (.)
    Anonym (Skönt) skrev 2022-01-18 09:38:04 följande:

Skönt att det var en kunnig BM som du fick svar av.

Jag som amatör och outbildad och omföderska hade lyssnat till det men även bokat en tid till gyn för att be om en us bara för att inte gå orolig

Kontaktat min BM som sa att de inte gör någonting för att jag är i så tidigt graviditet, men jag skulle få komma och lyssna på hjärtat 
  • mamaleona
    Anonym (.) skrev 2022-01-18 12:23:56 följande:
    Ta det lugnt på vilket sätt?
    är det möjligt att det var pga sex som det lossnade en del?
    Lugnt med sexet. 
Svar på tråden Slempropp lossnat i v.15!