• Anonym (Man37)

Omskärelse eller förhudsplastic

Hej,

Jag har gått hos Urolog flera gångar under några månader pga. trång förhud. Har använd kortisonsalva som har hjälpt något, men det er fortfarande trångt och sex funkar sådär... Jag är 37 och borde nog ha fixad det för länge sen.

Nu är där bokad tid för operation och jag kan välja mellan omskärelse (bort med hela förhuden) eller förhudsplastik, alltså ha kvar förhuden men lossna upp, så den kan dras tillbaka över ollonet.

Jag lutar mest till förhudsplastik, därför jag jag rädd att ta bort allt, går ju inte att ändra om man ångrar. 

Vilka erfarenheter har ni här på forumet? för och nackdelar?

• Svar på tråden Omskärelse eller förhudsplastic
  • Larsgubben

Hej!

Vad trist med trång förhud och dess dilemma hur du ska göra.

Jag trivdes inte med min förhud i tonåren och lät ta bort den helt med en full omskärelse. Det gjorde inte ont, var bara lite obehagligt de första dagarna det läktes.

För mig känns det bara positivt att vara omskuren, men du ska fatta ditt egna beslut.

Lycka till!

• Dirtyminded

Been there, done that. 

Den lilla obekvämhet man upplever under den tid det läker är ingenting mot de problem man har när förhuden är för trång, asså det var INTE kul.

Den stora skillnaden är ju att ollonet blir väsentligt mindre känsligt eftersom det inte skyddas av förhuden längre. 

Det kommer innebära att du kan knulla längre (oftast) och (viktigt!) att du bör upplysa sexuella partners som har för avsikt att ge dig en avsugning att de måste ta i lite mer eftersom det helt enkelt inte känns annars... Flört

• Dirtyminded

Tillägg: I mitt fall var inte plastik ett alternativ eftersom själva strängen också var för kort. 
    Är det så även i ditt fall skulle jag inte fundera på det. Är det INTE så skulle jag nog köra på plastiken. 

• Anonym (Utan förhud)

Jag lät operera bort förhuden för ca 5 år sedan. Är väldigt nöjd med det. Det gjorde ont under läkningsprocessen, men det kommer det göra om du gör det andra alternativet också. Men jag jobbade hela tiden, det räcker med någon Alvedon. 
    Du gör som du tycker är bäst så klart. Men jag ångrar mig inte. 

Svar på tråden Omskärelse eller förhudsplastic