Inlägg från: Truestory |Visa alla inlägg
  • Truestory

Tips om hur man får bebis att sova

Hej har två barn varav det senaste tillskottet är 1 månad gammal. Hen somnar inte utan att han ligger på mig alternativt korta stunder i babysitter om man gungar den rätt så kraftigt. 

Set här gäller även nattetid då jag i en månads tid nu har sovit sittandes och kroppen/ryggen börjar ta väldigt mycket stryk av det och ständiga bärandet. 

min man tycker jag ?skämmer bort honom? när jag ständigt går och tar upp honom när han inte somnar och skriker och att jag skapar ett barn som inte kan somna själv? Är det så? 

han ligger i vagnen korta stunder men

vaknar inom 5 min.  Ute går det hyfsat bra i vagn om den rör på sig. Inne inte alls. 

ALLA tips är välkomna! Vi har funderingar på att skaffa en självvaggande hänggunga.,någon som har erfarenhet utav det? En sk moonboon. 

tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips om hur man får bebis att sova
  • Truestory
    Jemp skrev 2022-01-17 22:11:13 följande:

Du låser dig inte i nåt alls genom de rutiner ni gör nu, och man kan inte skämma bort ett barn för mycket med närhet.

Funkar det inte att samsova heller?

Jo min hen sover på mig. Jag får sitta i någon konstig ställning. ????
  • Truestory
    Aliona skrev 2022-01-17 22:14:12 följande:

Vi använde en vetevärmare, en sån där kudde fylld med vete som man värmer i micron. Fast vi gör dem hemma, fyller en strumpa med okokt ris, micrar en minut. Med den brevid sig gick det plötsligt bra att lägga ner bebisen i sängen.

ris sockor ska definitivt provas tack!!
Svar på tråden Tips om hur man får bebis att sova