Inlägg från: 1991februari |Visa alla inlägg
  • 1991februari

IVF 2022

Hopplöstattkommapå skrev 2022-04-01 13:11:16 följande:

Oj vad jag håller tummarna för alla er som ruvar och hoppas! 

För vår del så är det start i april, så snart mensen kommer. Men kliniken sa också att det kan hända att vi inte får starta, och måste vara beredda på det. Är det många av er som fått vänta? 

Det är vår första IVF-omgång så är helt novis på detta. Känns så spännande och nervöst på samma gång. 

Har skickat sambon på apoteket för att hämta ut alla sprutor nu. Hoppas dom finns inne. 

Jag instämmer - håller tummarna för alla er som ruvar och skickar styrkekramar till alla er som väntar!

Jag och min sambo är också på första IVF-omgången. Jag påbörjade hormonstimuleringen den 23/2 och hade äggplocket den 8/3. Jag har förutom trötthet mått väldigt bra under hela processen, men blev trots det tyvärr överstimulerad och tvungen att vänta med återföringen. Jag blev väldigt besviken över detta eftersom jag inte känt av något därför inte alls förväntat mig det beskedet. 

Jag hade 13 äggblåsor som var stora nog och fick vid äggplocket ut 9 st ägg, varav 7 st blev blastocyster som man kunnat frysa, vilket kändes som en enorm lättnad, men all väntan är så frustrerande.  

När vi först gjorde vår fertilitetsutredning hittade man ingen orsak till vår barnlöshet ? han har bra spermier och jag en regelbunden ägglossning, men ändå lyckas vi inte. Vi har försökt i snart tre år och under den tiden har jag blivit gravid en gång, men det slutade med MA som uppdagades på UL i vecka 13. Detta är nu snart 2 år sedan och min brorsdotter som kom 2 dagar före vårt beräknade BF, är en konstant påminnelse om detta. Det värker i mig av längtan varje gång jag ser henne.  

Återföringen är planerad första veckan i juni och just nu går tiden så otroligt långsamt. Även om jag är öppen med vår IVF så kände jag ett behov av att söka mig till ett forum där det finns andra som går igenom samma sak. 

Vi väntar som sagt på återföring, men jag hoppas ändå på att ett mirakel kan ske innan det!      

• 1991februari
    Noran89 skrev 2022-04-04 22:48:56 följande:

Känner så igen mig! Vi har också snart försökt i tre år, man hittar ingen förklaring :( har inte fått plus en enda gång. Är visserligen glad att jag sluppit vara med om massa missfall, för det hade jag nog inte klarat upp. 

Alla jag möter, bekanta som obekanta, med små bebisar gör att jag känner mig så kass som inte kan få den sista biten att fungera, få bebis att stanna kvar. 

Det närmsta vi kommit ett plus är efter första embryoåterföringen, svagt plus på testdag, men idag på ny testdag från Livio var stickan helt blank :( nästa steg är återföring med vårt frysta embryo, men det blir först i maj. 

Det är så otroligt frustrerande. Just nu känns det dessutom som att alla i min omgivning får barn - vänner, familj, kollegor. Under den tiden vi försökt har kollegor hunnit bli gravida, gå på föräldraledighet och komma tillbaka. Det känns så orättvist. Men jag är också glad att ha sluppit massa missfall. Ett var mer än tillräckligt. Det tog mig lång tid att repa mig från MA och jag tror inte jag kommer vara helt över det förrän jag har fått barn.

Jag håller alla tummar och tår för att det ska funka för er i maj, men jag vet hur jobbig all väntan är! 

Eftersom du som jag, har en naturlig cykel - upplevde du att den förändrades ngt efter ÄP? Min ägglossning var nästan en veckan "sen" efter ÄP och jag kände mig väldigt spänd, ungefär som under hormonstimuleringen. Normalt brukar jag inte känna av min ägglossning. Jag hoppas på att jag fick någon form av dunderägglossning och att jag kanske lyckas bli gravid före återföringen. kan inte låta bli att hoppas, även om jag är beredd på att som vanligt bli besviken. 
  • 1991februari
    Noran89 skrev 2022-04-05 16:39:31 följande:

Precis, alla runt omkring en får barn...

Jag är precis i börja på första cykeln efter ÄP, bör väl ha ägglossning slutet av nästa vecka. Jag kan känna av ägglossningen med lite smärta precis då det lossnar, men inte alltid. Däremot har jag brukat må rätt illa innan ägglossning, något jag inte gjorde en enda gång då jag stimulerades märkligt nog. 

Har samma inställning jag, hoppas på att vi fixar det på egen hand nu i april men lika bra att inte förvänta sig något. Annars är det maj cykeln som gäller, är mest nervös över om embryot kommer klara upptiningen eller inte, vi har bara ett i frysen från vårt första ÄP. 

Ja. Just därför känns det så skönt att få ventilera med folk som är i samma situation! ?

Ja just det, så det är er första IVF med! Jag håller alla tummar och tår för er! 

• 1991februari
    Noran89 skrev 2022-04-06 11:36:30 följande:
    Ja precis, första återföringen gjorde vi 17/3. 
    Håller tummar och tår för er med! :D
    Tack Hjärta
  • 1991februari
    Noran89 skrev 2022-04-06 11:36:30 följande:
    Ja precis, första återföringen gjorde vi 17/3. 
    Håller tummar och tår för er med! :D
    Nu när vi väntar på återföring i juni så är jag plötsligt gravid!! Jag vågar inte ta ut något i förskott ännu med tanke på hur tidigt det är, men bortsett från den gången jag fick MA 2020 så har vi inte sett röken av ett plus. Jag är i chock!
  • 1991februari
    Noran89 skrev 2022-04-16 17:00:30 följande:
    Men ud vad kul! Grattis! Hoppas på samma resultat för oss, bör ha ägglossning vilken dag som helst nu ^^ men försöker inte lägga så mycket "press" på det utan blir det så blir det, sen har vi FET i maj vilket inte känns allt för långt bort längre. 
    Tack! Jag håller tummar och tår för er!
  • 1991februari
    smulis85 skrev 2022-04-15 09:08:15 följande:
    Men gu va kul grattis!! 
    Tusen tack! Jag kan nästan inte fatta det fortfarande!
Svar på tråden IVF 2022