IVF 2022
Hej allihopa, har följt tråden ett tag men haft problem med att skapa en profil här på Familjeliv, men hänger gärna på nu när jag lyckades.
Blev så ledsen för er skull Lilleplutt och Loppan att det inte verkar ha funkat den här gången, höll verkligen tummarna för er och ville gärna ha goda nyheter för någon av oss så man kan få lite hopp att IVF verkligen fungerar?
Jag känner stor frustration inför allt detta, det enda jag fått höra på alla undersökningar är att jag har jättefina ägg, äggledare osv, min mans spermier är jättebra, det blev en jättefin befruktning och det första ägget som stoppades in några dagar efter uttaget var den bästa kvaliten som man kunde få fram? Men om allt ser så bra ut varför funkar det inte? Och varför kunde vi inte bli gravida naturligt om nu allt är så himla bra?
Jag vet att de bara försöker peppa oss men för mig blir det frustrerande, jag bryr mig ju egentligen inte om hur fint allt ser ut om det ändå inte går att bli gravid?
Jag fyller 33 i år och min man är 36, vi har försökt sedan i september 2020.
Jag har haft ett ägguttag som sagt, 13 ut, 2 mogna, 1 återfördes och ett till frysen (5 dagars). Första insättningen med ?superägget? fungerade inte så är skeptisk till att det i frysen skulle göra det nu.
Jag går på progynon nu för att jag haft lite oregelbunden mens, ska på ultraljud imorgon och förhoppningsvis få något svar på när eventuell ägglossning kan tänkas ske för att kunna planera in en insättning av ägget i frysen.
Tycker tiden går så långsamt och att man bara går runt och väntar?