Inlägg från: Soldrömmm |Visa alla inlägg
  • Soldrömmm

IVF 2022

Carina82 Grattis! Hjärta
    Familjeliv strular som vanligt och mitt gamla konto är borta. Fick göra ett nytt nu för det verkar inte komma tillbaka heller.

Jag har också fått ett plus på rd 7. Det var ett svagt men solklart sträck. Jag ville veta vad mina symtom berodde på och om jag skulle få mens snart eller inte.
    Kommer nog testa igen både i helgen och på måndag den 20 som är min testdag. 
    Nu håller jag tummarna att det går bra för er andra som är här med, och att jag och Carina82 kan se fram emot våra ultraljud snart.

Hur mår du Carina82, några symtom?
    Jag har lite ont i brösten och växtvärk i livmodern. 
    Det känns så overkligt!

• Soldrömmm
    Carina82 skrev 2022-06-16 19:42:21 följande:
    Hej! Åh grattis till ditt plus, vad roligt! Trist med ditt konto, är det snöovöder ditt tidigare konto? Glad Kommer också testa några gånger till haha, känns som att man behöver se att det inte var en dröm eller så Flört Min testdag är också 20e, vet inte riktigt vad som är symptom eller bara biverkningar av lutinus. Men drar lite i livmodern och är rejält trött hela tiden. Hoppas verkligen symptomen blir fler, känns som att jag verkligen behöver nåt konkret att hänga upp det här på Glad

Ja huuuuu det där ultraljudet, nåt mer att oroa sig för! Det står att man ska göra det tre veckor efter positivt test, men då är jag i Spanien. Undrar om man kan göra det efter två veckor Obestämd

Så sjukt overkligt! Vet inte var jag ska ta vägen haha! 
    Ja det är jag! Hade inte försvunnit härifrån kom bara inte in. Så nu blev det ett nytt konto!

Jag tror man kan göra tidigt ul från v 8+0 så för oss som ligger lika borde det bli vecka 28 ungefär. Nu kan jag räknat lite fel men det borde bli runt mitten på juli. Kanske är då du är borta.. Tror inte man kan göra tidigare för att de vill kunna se ett hjärta och så, men senare kan man alltid göra Glad

Härligt med en resa! Ja nästan alla symtom är ju välkommna, förutom illamående KräksSkrikandes
  • Soldrömmm

Idag var det testdag RD 13. Fick så svagt svagt svagt streck. Vet inte vad jag ska tro. 
    Har testat för några dagar sedan och fått svagt men positivt och nu är det väldigt svagt.
    Har använt olika märken så har beställt hem mer tillförlitliga tester, får se vad de visar om någon dag.

Kliniken sa bara att lutinus kan skjuta på mensen då jag valt att ta det. Inget om att svagt streck kan vara positivt.......Gråter

• Soldrömmm
    Carina82 skrev 2022-06-20 08:36:17 följande:
    Använder du ett test du fått från kliniken? På det jag fick står det att även ett svagt streck räknas, men förstår att du blir orolig. Usch hoppas hoppas, jäkla skräp situation! Visst ska du ringa in resultatet idag? Kanske ringa så snart som möjligt i så fall och få lite stöttning av experterna Hjärta
    Det testet använde jag förra veckan, det visade starkare än de jag hade hemma. 
    Har redan pratat med kliniken och de trodde det var lutinus som skjutit upp mensen bara..... Fick ingen bra stöttningRynkar på näsan
    Lutinus har aldrig skjutit upp min mens förut, det är ju bara vänta och se nu vad som händer. Ska testa om någon dag igen när jag har fått hem bättre tester.
    Idag känns det som om jag får bättre stöd här än av kliniken Hjärta Fy för att behöva gå igenom det här.....
  • Soldrömmm
    Carina82 skrev 2022-06-20 17:52:00 följande:
    Aaa vad jobbigt att du inte känner nåt bra stöd på kliniken, även om det kanske 'bara' är att vänta så kunde dom verkligen hantera det bättre. Usch hoppas hoppas strecket blir starkare snart Hjärta Kram!!
    Gick det bra för dig idag? Har du fått tid för ul? Hjärta
    Tycker att det här är så konstigt, jag har haft ont i magen lite till och från i en vecka som stickningar, spänningar, ömma bröst nu har jag till och med fått bytt till sportbh för mina andra passar för dåligt. Ändå så blir strecket svagare men symtomen är kvar och blir mer? 

Jag har bara fått biverkningar av äl sprutan och hormon plåster som jag hade förut, aldrig av lutinus. Så harsvårt att tro att de är de när jag haft de så många gånger innan.

Jag hoppas jag bara hade dåliga gravtest. Det är ju ett streck än om det är svagt så syns det ju. Så inget spökstreck. 
    Men det kan ju även betyda att något är fel eller kemisk graviditet som blir mens.

Vill ju så gärna att det här ska gå, fick sånt hopp när jag såg två streck Oskyldig
  • Soldrömmm

Grattis till ni som Plus!Hjärta

Här försvann det, även alla symtom har försvunnit. Har inte fått mensen ännu. Den kommer väl snart....

Carina82 jag vet inte hur jag mår, känns skönt att vi fick ett plus efter två et och två fet. Sen väldigt jobbigt att det nu inte blir något. Han ju bygga hela mitt liv genom det där plusset känns det som. Än om det bara var för någon dag.
    Vi försöker tänka som så att det var bättre såhär, än ett missfall längre fram. Det finns ju en anledning till varför det inte gick nu. Sen vad det var för någon anledning det vet man ju inte. Försöker fokusera på annat och ja bara kommer över den här första jobbiga tiden.

Jag håller tummarna för er alla, lycka till på kommande ul! Jag får se hur ofta jag kommer gå in nu när vi får ledigt från det här under sommaren. Jag hoppas verkligen det är vår tur nu snart.....

Fin sommar till er alla Hjärta

Svar på tråden IVF 2022