Inlägg från: Orkidé8181 |Visa alla inlägg
  • Orkidé8181

    IVF 2022

    Gosan28 skrev 2022-11-22 16:01:50 följande:

    Hej på er!
    Detta är mitt första inlägg i den här tråden :) Idag gjorde jag ett FET med ett 5 dagars embryo, är otroligt pirrig, nervös och förväntansfull. Har sedan tidigare en son på snart 2 år som lyckades bli till på första IVF-försöket, då gjordes en återföring dag 2 med ett färskt embryo. Efter det försöket fick vi 6 fina blastocyster till frysen. 

    Jag har testdag den 5 december! Väntan dit är såååå lång! Tur att jag har en liten vilding här hemma som får tiden att gå haha.

    Finns det någon annan här inne som är ungefär i samma sits eller har gjort/ska göra återförande närmsta dagarna?

    Kram <3 


    Hej,

    jag var på äggplock igår, fick ut 9 ägg ( korta metoden med Gonal f och menopur maxdos ).

    ska tillbaka imorgon för att förhoppningsvis få tillbaka 2 st 2 dagars :)

    hoppas det går vägen för dig er <3
  • Orkidé8181
    Gosan28 skrev 2022-11-22 17:42:29 följande:
    Åh spännande! Är det första försöket eller har ni försökt innan? 

    Har det gått bra under behandlingen för dig? <3
    Det är tredje försöket nu :)
    första gången var väl en testomgång, fick bara ut 2 ägg och fick inget tillbaka.

    förra gången fick jag maxdos och fick ut 5 ägg.

    så denna gången fick ju ändå ut lite mer, å hoppas att något/ några blev befruktade så vi verkligen får tillbaka imorgon. :)

    jo men det har gått bra, är helt ok med å ta sprutorna, även om det blev 3 stick om dagen sista vecka :(
    men har mått illa på slutet :/

    hur har det gått för dig under behandlingen?
  • Orkidé8181
    Gosan28 skrev 2022-11-22 18:26:28 följande:
    Åh, håller verkligen tummarna att det går vägen denna gången då! Uppdatera imorgon <3 skönt att du ändå mått okej under behandlingen. 

    Vi gjorde stimuleringen våren 2020. Fick ut 15 ägg varav 10 blev befruktade. Ett av dem fick vi tillbaka dag 2 och är idag vår lilla pojke, och 6 gick till frysen. Idag fick vi tillbaks ett FET och har då 5 kvar i frysen.

    Gjorde återföring under en naturlig cykel denna månaden så tog bara ovitrelle sprutan och nu lutinus. Väldigt skönt att slippa alla andra sprutor faktiskt! 

    Blastocysten vi fick idag hade börjat kläckas! Så det var kul att se, barnmorskan sa att det var ett positivt tecken så håller verkligen tummarna att detta är vår lilla bebisen i magen <3
    Wow, så kul att det ändå gått bra för er <3
    jag har 2 barn sedan tidigare ( inte ivf )  och är över 40 så får se hur det går denna gång.

    absolut uppdaterar imorgon :)

    förstår att det varit skönt å slippa hela proceduren med sprutor :)
  • Orkidé8181
    Gosan28 skrev 2022-11-22 18:59:26 följande:
    Håller alla tummarna! Mysigt med en trea <3 

    Ja vi har haft tur i oturen ändå. Men i våras blev vi gravida naturligt men barnets nackspalt visade sig vara 12 mm på KUB... så vi gjorde en sen abort I vecka 15. Det var lite tufft så hoppas att det går bra nu med IVF igen <3 

    Oj här har jag missat?
    det blev inget för oss denna gång heller :(

    vi har 2 i frysen som vi ska få tillbaka efter jul/ nyår i naturlig menscykel? ska bli skönt å slippa sprutorna, å jag hoppas verkligen att båda klarar upptiningen?

    hur går det för er? 


    usch så jobbigt/ tufft  med sen abort :/ 

  • Orkidé8181
    Gosan28 skrev 2022-11-22 18:59:26 följande:
    Håller alla tummarna! Mysigt med en trea <3 

    Ja vi har haft tur i oturen ändå. Men i våras blev vi gravida naturligt men barnets nackspalt visade sig vara 12 mm på KUB... så vi gjorde en sen abort I vecka 15. Det var lite tufft så hoppas att det går bra nu med IVF igen <3 
    Förlåt att jag är lite kort i tonen, men blir så trött på FLs emojisar å ibland får jag inte ens iväg meddelandet? hahaha
  • Orkidé8181
    Gosan28 skrev 2022-12-28 13:10:41 följande:
    Haha förstår dig med emojisarna. Ibland får man bara inte till det. 

    Men åh tufft att det inte blev något :( Vårt försök i november blev inget heller. Håller tummarna att ni lyckas i januari då! Kommer ni inte göra fler behandlingar om ni inte lyckas med de 2 ni har i frysen, eller hur tänker ni?

    Ruvar nu på embryo nr 2 som stoppades om den 20e december. Tog ett digitalt test imorse som visade gravid. Men har även tagit sådana stickor där jag inte ser att sträcket ökar något i styrka så blir lite orolig... testdag är först på måndag så är väl bara att invänta det. Men hållet såklart tummarna för att det är vår tur nu! Är ändå gravid enligt testet så hoppas bara det håller i sig Hjärta
    Ja vi har väl inte direkt satt ngn gräns så, men så länge vi får bra skörd och det liksom händer något så är vi inte beredda på att ge upp riktigt än?
    nu sista gången blev ju den bästa hittills ?

    Men wow vad spännande!
    Låter ju VÄLDIGT lovande för er <3
    När har du testdag? 
  • Orkidé8181
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-17 17:09:00 följande:
    Hej!
    Idag gjorde vi äggplock, av 19 äggblåsor fick vi 13 ägg, blir totalfrys denna gången då jag hade så många äggblåsor.. 
    Så nu ska jag läka och om 1 månad blir de återinföring Glad

    Äggplocket denna gången gjorde riktigt ont faktiskt, fast man får både lokalbedövning och morfin .. 

    Hur går de för alla här inne är de någon mer kvar på tråden? 
    Jag är kvar :)

    vi ska få tillbaka 2 blastisar på måndag :D
  • Orkidé8181
    Sandralinnea123 skrev 2023-02-17 19:49:45 följande:
    Orkidé­8181
    Okej vad spännande håller tummarna för er ! 😍
    hur kommer de sig att man får tillbaka 2? Får man önska det själv? 

    Mathil­da88

    Ja vi håller tummarna här hemma också 🙈🙏🏼
    Ja exakt för säkerhets skull, kan ju tycka de är lite tråkigt med total frys men så blir de nu 🙈

    Ah okej, hoppas de kommer snart och ni får komma igång! Det är en väldigt spännande resa 😍
    Alltid fått tillbaka 2 st? dock ej blastisar, antar att de anser att risken är låg för tvillingar, detta blir fjärde insättning?
    men första FET
  • Orkidé8181
    Mathilda88 skrev 2023-02-22 23:36:42 följande:
    Ja provsvaren kom i måndags och det var inga konstigheter 🙏. Ny kontroll om två år som vanlig cellprovstagning. 😊 Fick besked på eftermiddagen efter telefontiden på fertilitetskliniken var stängd men lyckades ändå hitta alternativa väga in till att meddela dom beskedet så de kunde skicka remissen ASAP 😅😅🙏. Så processen är igång! Fortfarande läskigt men iallafall en lösning inom räckhåll oavsett. Har fortfarande ont i livmodern dock, om än mkt mildare, så är orolig över infektionen att den kanske fortfarande inte lagt sig helt 😓🙈????. Återstår att se, ena antibiotikakuren tar slut nu?

    Orkidé: Hur har det gått? 😃
    Det gick bra, är på rd 3 idag.
    känner inget speciellt, försöker att inte tänka så mycket eftersom vi har 3 misslyckade ivf bakom oss../

    men det är svårt! Känns som tiden står still!
  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2023-06-17 12:32:04 följande:

    Hur går det för er alla? 
    Jag är i v 35+3 och denna värmen alltså 🥵


    Jag har faktiskt precis plussat, är i v 5 :)
    ska på vul om 3 v.

    stackare, förstår att värmen kanske inte uppskattas när man är i v 35!

    min yngsta är född i juli, kommer ihåg att jag stod i shorts utanför BB km 22 på kvällen, värmen höll på å ta dö på mig!
  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2023-06-19 01:02:19 följande:
    Men grattis vad kul 🥰 spännande att få se första gången 😃 

    Nej fy den uppskattas verkligen inte 😂 
    Tack Hjärta

    Har bestämt mig för att inte vara gnällig, men går typ 1 dag så är det något fel med vädret igen? hahaha
  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2023-06-22 15:12:47 följande:
    Haha ellerhur! När regnet väl kom så vart man less direkt, och nu när solen är här så är de likadant 😂
    Just nu känns det som man bara ska vara glad och tacksam, men nu känner jag mig nere för att det är årets längsta dag imorgon, sen vänder det igen? hahaha

    orkar inte med mig själv just nu?

    hur mår du? 
  • Orkidé8181
    Loppan1994 skrev 2023-06-23 10:33:30 följande:
    Ja lite så, tacksam för att man lyckats efter de vi kämpat så hårt för, men är svårt att va tacksam hela tiden 😮?💨

    Svullna fötter, foglossning, sammandragningar och sendrag i magen, konstant trött, kissnödig så fort jag rör mig och gråter för allt 😂 haha det sammanfattar mima veckor sen v 23 till nu 😂 
    Slutade med trombylen igår då den inte anses göra nån mer nytta och fl närmar sig. Än har jag inte haft nån protein i urinen så hoppas innerligt jag klarar mig undan havandeskapsförgiftning denna gång :) 

    Har kämpat med snitt pga förlossningsrädsla men blev nekad så är blandade känslor. Har tid på bf dagen 18 juli så sa läkaren att antingen blir de igångsättning eller så blir vi hemskickade så ovissheten är extrem 🙄 

    Hur mår du? 🤗

    Stackare, det sjuka är att efter förlossningen så bara försvinner allt å man glömmer bort hur jobbigt allt var? hahaha

    har glömt, men är det erat första? 


    jag tag fortfarande cyklogest, ska ta fram till vul 5: e juli, får se sedan om jag ska fortsätt, är redan trött på de där plupparna?

    varför blev du nekad snitt? 
    jag har fört mina 2 på ? vanligt ? vid och det tips jag kan ge är att ? bara ? följa med och lita på de du har runtomkring dig, kroppen sköter detta? med min andra sa de att jag skulle försöka hålla emot för det fick inte gå för fort, men det gick ju inte! Kroppens värkar går inte att styra över, varken att bromsa eller skynda på?

    jag mår bra, har förvånansvärt lite symtom, trött å mår lite illa emellanåt? blir lite varm också när jag gör saker
    annars ingenting? spänner såklart lite nertill men inget jag liksom störs av

Svar på tråden IVF 2022